Gå til innhold

GeForce RTX 20** tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

13.11 ja, lol. Snakker om paper launch fra MSI. Virker ikke som de har sendt ut et eneste Trio eller Duke-kort til Europa foreløpig. Har notert meg at folk i USA, sørøst-Asia og New Zealand har fått tak i korta allerede. Merkelig at Europa blir såpass nedprioritert da spill-PCer meg bekjent står relativt sterkt her sammenligna med de fleste andre steder.

 

Elkjøp er såpass store med Dixons i ryggen på forhandlinger at de neppe er førstevalget på inntjening. Der velger vel MSI mindre aktører som en kan melke markedet sammen med en høyere innkjøpspris. Store kjeder har som regel også et strømlinjeformet distribusjonsapparat hvor kosten på frakt for et kort som dette for kan komme ned i en krone pr. stk, så de kjører neppe flyfrakt. Pluss at du sannsynligvis har intern distribusjon i Dixons.

Lenke til kommentar

Slitasje? Kanskje på viftene. Har hatt kort gående på full guffe lenge med folding at home. Lever helt fint de kortene.

Nå var vel "slitasjen" mer ment som at man heller kunne slite med kortet på noe mer givende, men greit nok man velger selv hva man digger.

Men en vifte profil under mining er ofte opp mot 100% rom kontra 30 til 75% under vanlig spilling.

Lenke til kommentar

Tid for litt "konspirasjonsteori"

 

Denne leveranseproblematikken dere ser er fordi NVIDIA ble nervøse for AMD. 7nm Vega med deres raytracing er på vei, og nvidia ville være først på markedet. AMD priser seg så enormt aggressivt og man vil få 2080, eller høyere, ytelse for rundt 6000,-.

Siden AMD kjører mer open source så trykker spillprodusentene dette til brystet og etter hvert øker ytelsen på disse kortene ennå mer.

 

Muahaha... Dere er advart ??

Lenke til kommentar

13.11 ja, lol. Snakker om paper launch fra MSI. Virker ikke som de har sendt ut et eneste Trio eller Duke-kort til Europa foreløpig. Har notert meg at folk i USA, sørøst-Asia og New Zealand har fått tak i korta allerede. Merkelig at Europa blir såpass nedprioritert da spill-PCer meg bekjent står relativt sterkt her sammenligna med de fleste andre steder.

 

 

post-91287-0-22990300-1538486941_thumb.png

Lenke til kommentar

Hehehe

 

Jeg har trua

 

HKS har allerede sagt at Nvidia giret opp for "next gen" i mars- april, som sammenfaller bra med uttalelsen fra Asus rep om at Nvidia hadde prøvd seg på Samsungs 10nm node i våres, men at den feilet, slik at de måtte gå til "12"nm i stedet. Om 10nm hadde innfridd ville vi nok fått høyere frekvenser med strømforbruket under kontroll, slik at RTX20 serien hadde ytt vesentlig bedre.

 

AMD har riktignok vært ute og fristet med RT i real time i våres. Men nå vet vi at det må ha vært til utviklere de snakket, ettersom det kun er Vega "Instinct" som kommer på 7nm i år.

Lenke til kommentar

nVidia leverer til high-end mer enn AMD, som satser mer generelt på mainstram, siden dette er der volumet er. Se på STEAM data så ser man fort at toppkortene har svært lave prosenter av totalen. Det å produsere på lavere litografi er billigere så derfor pushes denne hele tiden lavere da en få mer pr. wafer. Når en gjør det så smått kommer nye utfordringer, så mange avventer nok erfaringsgrunnlag for å få ned risiko på store produksjonsbatcher.

Lenke til kommentar

Sjekket nettop ordren min. Den står fremdeles som «Ordre Mottatatt», men statusen på den er grønn, og det står ikke lenger estimert leveringsdato. Man får litt puls av sånn.

 

På produktsiden står det ubekreftet 50+ 19. Oktober

 

Joda! Står på lager.... Så jeg vil tro at min (og sikkert noen fler sin) er på vei ut i morgentimene  :w00t:

 

7mSeAyY.png

Endret av OlaHaldor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ett par bokstaver för lite på det kortet. 2080 finns det tretton på varje dussin av. Värre med Ti.

 

https://www.sweclockers.com/test/26327-msi-geforce-rtx-2080-duke-oc/11#content

 

Testen visar att Duke har mer eller mindre samma prestanda som FE. Hade styrt undan om du skall använda den kylaren och inte ha block.

Endret av mackanz
Lenke til kommentar

Ett par bokstaver för lite på det kortet. 2080 finns det tretton på varje dussin av. Värre med Ti.

 

https://www.sweclockers.com/test/26327-msi-geforce-rtx-2080-duke-oc/11#content

 

Testen visar att Duke har mer eller mindre samma prestanda som FE. Hade styrt undan om du skall använda den kylaren och inte ha block.

 

Takk for link og kommentar, jeg skal sjekke litt :)

 

Noe av grunnen til at det er "beholdt" i bestilling er fordi jeg bestilte til 7 649,- som er et godt stykke under det noe annet RTX 2080 koster i dag. Det kan hende det finnes bedre 2080 kort, men de er ikke verdt 10-15% mer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...