Gå til innhold

GeForce RTX 20** tråden


Anbefalte innlegg

Til dere som har bestilt Gigabyte 2080 Ti Windforce OC inkl meg selv, ser ut som kortet har Power Limit på 109%.

Virker ikke som Gigabyte har tenkt og legge ut noe ny bios til dette kortet.

 

Men de har gjort det til Gigabyte 2080 Ti Gaming OC som økes til Power Limit 122%

 

Vurderer faktisk og avbestille kortet pga dette.

 

 

http://forum.gigabyte.us/thread/5197/2080-gaming-higher-power-limit NEW 2080/Ti Gaming OC BIOS - Higher Power Limit

Er jo bare å installere oc biosen på windforce kortet det da? Spesielt for de som skal vannkjøle etc.

 

Kan vel kjøre inn Evga 130% / trio bios på alle kort egentlig... eneste som kan skape krøll er vel strengt tatt vifteprofiler vil jeg tro, men igjen, intet problem om man skal ha kortet under vann.

 

Edit: typos

Endret av gthaman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Til dere som har bestilt Gigabyte 2080 Ti Windforce OC inkl meg selv, ser ut som kortet har Power Limit på 109%.

Virker ikke som Gigabyte har tenkt og legge ut noe ny bios til dette kortet.

 

Men de har gjort det til Gigabyte 2080 Ti Gaming OC som økes til Power Limit 122%

 

Vurderer faktisk og avbestille kortet pga dette.

 

 

http://forum.gigabyte.us/thread/5197/2080-gaming-higher-power-limit

NEW 2080/Ti Gaming OC BIOS - Higher Power Limit

 

 

Hvilken "watt" som er standard har mere å si enn hvilken prosent det økes med. Du trenger ikkje være bekymret, fordi det hjelper lite å sette opp powerlimit litt uansett :p

 

Er usikker om man kan "kryssflashe" enda. Altså flashe med en bios som er feil ID i forhold til orginal bios.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Er jo bare å installere oc biosen på windforce kortet det da? Spesielt for de som skal vannkjøle etc.

 

Kan vel kjøre inn Evga 130% / trio bios på alle kort egentlig... eneste som kan skape krøll er vel strengt tatt vifteprofiler vil jeg tro, men igjen, intet problem om man skal ha kortet under vann.

 

Edit: typos

 

Er bekreftet i samme tråd at biosen til Gaming ikke virker på Windforce

Lenke til kommentar

Hvilken "watt" som er standard har mere å si enn hvilken prosent det økes med. Du trenger ikkje være bekymret, fordi det hjelper lite å sette opp powerlimit litt uansett :p

 

Er usikker om man kan "kryssflashe" enda. Altså flashe med en bios som er feil ID i forhold til orginal bios.

Nettopp :)

 

Takk for oppklaring. Regner med at man lager bioser med ulike watt til de fleste kort etterhvert?

Lenke til kommentar

Fra reddit:

EVGA FTW3 Ultra 150% (250w base) 373w

MSI Duke 111% (300w base) 333w

EVGA XC Ultra 130% (250w base) 325w-330w

MSI Trio 110% (300w base) 330w

ASUS Strix 125% (250w base) 315w

Nvidia FE 123% (250w base) 307w

GIGABYTE Cards 122% (250w base) 305w

Zotac AMP 115% (260w base) 299w

 

Er det bare markedsføring eller vil 2080 ti ftw3 klokke høyere? Frister litt å oppgradere fra 1080 ti ftw3.

 

Edit: 373w. https://twitter.com/EVGA_JacobF

Endret av Albatraum
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjenner jeg har en merkelig trang til å underklokke kortet senke power limit når det kjører rendring eller deep learning-oppgaver. Kun 5-10%, men nok til å holde det nede nær 60 grader når det står og putrer i dagevis på max last. Er det bare meg eller.  :wee:

Endret av xRun
Lenke til kommentar

Tenkte akkurat det samme. Etter og ha sjekket litt har jeg avbestilt Gigabyte og bestilt MSI 2080 Ti Duke OC istedet

https://www.guru3d.com/articles_pages/msi_geforce_rtx_2080_ti_duke_review,28.html

 

Ser ut som det er et av de beste kortene de har testet angående overklokking til nå. Jeg må sikkert vente enda lenger på 2080 Ti nå, men vil heller ha et kort jeg blir fornøyd med.

Endret av 0l3M
Lenke til kommentar

Tenkte akkurat det samme. Etter og ha sjekket litt har jeg avbestilt Gigabyte og bestilt MSI 2080 Ti Duke OC istedet

https://www.guru3d.com/articles_pages/msi_geforce_rtx_2080_ti_duke_review,28.html

 

Ser ut som det er et av de beste kortene de har testet angående overklokking til nå. Jeg må sikkert vente enda lenger på 2080 Ti nå, men vil heller ha et kort jeg blir fornøyd med.

Lurer på det selv. Ser blokkene passer her og.

Lenke til kommentar

Kjenner jeg har en merkelig trang til å underklokke kortet senke power limit når det kjører rendring eller deep learning-oppgaver. Kun 5-10%, men nok til å holde det nede nær 60 grader når det står og putrer i dagevis på max last. Er det bare meg eller.  :wee:

 

Når nVidia produserer brikkene kommer de ut med forskjellig kvalitetsgrad. Dette er ikke til å komme unna slik produksjonprosessen er.

Markedsmessig ønsker de å selge mest mulig av det de produserer. Aner ikke hvordan de sorterer produksjonen sin kvalitetsmessig. For alt jeg vel kan de kvalitetssortere etter spec, men mest sannsynligvis er det en god del bulk som blir lever ulike leverandører som igjen kan gjøre sine valg i henhold til hvilke brikker som skal i hvilke kort og hvordan de skal markedsføres.

En grov indikator er hvor mye strøm kortet tar på ulike klokker, da dette igjen bestemmer hvor lenge kortet typisk varer gitt identiske kort med like gode komponenter. En golden sample vil vanligviss ligge i lavere persentil og kunne tåle overklokking litt bedre. For å vurdere dette må du ha andre å sammenligne med. Slitasjegraden vil være en sum av belastende driftstid som igjen som du sier vil reduseres med graden av overklokking. På den ene siden velger en del å være forsiktig med hardware og i andre enden har man de som vil ha max ytelse uansett hva konsekvensen av det blir. Jeg ville forholdt meg høvelig rundt det nVidia går ut med.

 

nVidia har nok litt mer å gå på enn vanlig på disse kortene så det er en opptråkket sti at OEM skal ha mulighet til å klokke kortene litt høyere enn stock fra nVidia uten at det betyr all verden, men jo lavere stress jo lengre holder ting vanligvis.

 

Så, du gjør helt rett i å tenke slik du gjør.

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Er Amd Ryzen en god idè sammen med 2080/2080ti til spill? Svaret får du her:

 

https://www.computerbase.de/2018-09/ryzen-7-2700x-core-i7-8700k-geforce-rtx-2080-ti/#diagramm-performancerating-fps

 

 

Ja det er 1080p oppløsning. Siden skjermkorta er så kraftige nå, så vil man se samme trenden for 1440p også. Dog bare i litt mindre grad.

Aiai, det var ikke mye imponerende nei :huh:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...