Gå til innhold

GeForce RTX 20** tråden


Anbefalte innlegg

Og hvordan vet jeg om mitt 2080 yter som det skal? 

 

Prøvd litt med firestrike ultra og fikk lavere score enn 980Ti sli 

 

3DMark har nær perfekt skalering i SLI, så at 980Ti SLI slår 2080 er som det skal være i den benchmark'en. Det er i spill, når man sammenlikner over mange titler at de titlene som ikke støtter SLI, eller støtter det veldig dårlig, trekker ned gjennomsnittet for 980Ti SLI så mye at et 2080 vil slå dem. Du vil altså finne spill titler også, der 980Ti SLI slår ett 2080..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

3DMark har nær perfekt skalering i SLI, så at 980Ti SLI slår 2080 er som det skal være i den benchmark'en. Det er i spill, når man sammenlikner over mange titler at de titlene som ikke støtter SLI, eller støtter det veldig dårlig, trekker ned gjennomsnittet for 980Ti SLI så mye at et 2080 vil slå dem. Du vil altså finne spill titler også, der 980Ti SLI slår ett 2080..

Aha. Takker. Også hadde CPU overklokken nulla ut, så den gikk på 3,5 istedenfor 4,7. har litt å si. 

Lenke til kommentar

Er Amd Ryzen en god idè sammen med 2080/2080ti til spill? Svaret får du her:

 

https://www.computerbase.de/2018-09/ryzen-7-2700x-core-i7-8700k-geforce-rtx-2080-ti/#diagramm-performancerating-fps

 

 

Ja det er 1080p oppløsning. Siden skjermkorta er så kraftige nå, så vil man se samme trenden for 1440p også. Dog bare i litt mindre grad.

Hysj, husk at de som kjøper Ryzen ikke tåler sannheten ?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hysj, husk at de som kjøper Ryzen ikke tåler sannheten

Spillutvalget inkluderer også spill som ser ut til å fungere ekstremt bra på en Intel mens det har et uforklarlig fall på Amd. Så kan man spørre seg om det hjelper å patche eller ikke.

 

Men ja, det kan se ut som på lave oppløsninger så har Intel langt mer å gå på i slike oppgaver, spesielt med kraftige skjermkort så ser man at på lave oppløsninger så kan forskjellen gå opp mot 30-40%, men med en gang man går over 1080 så begynner tallene å jevne seg ut og nærmer man seg 4K kan det se ut som et dødt løp i mange titler.

 

Personlig mener jeg at flere kjerner er kanskje litt mer langsiktig og er veldig greit for oss som bruker pcen til mer enn kun å spille, her kjører faktisk et program jeg brukte til  SETI@HOME utgave i bakgrunnen ( den jobber ikke med seti men med kreftmedisin akkurat nå for tiden ) og med mindre jeg følger med så har jeg ikke engang husket det fordi den bruker den kjernen i bakgrunnen ( 100% 24 /7 ) og pcen greier seg fint med de andre kjernene og minnet til spill, video osv.

Lenke til kommentar

Er Amd Ryzen en god idè sammen med 2080/2080ti til spill? Svaret får du her:

 

https://www.computerbase.de/2018-09/ryzen-7-2700x-core-i7-8700k-geforce-rtx-2080-ti/#diagramm-performancerating-fps

 

 

Ja det er 1080p oppløsning. Siden skjermkorta er så kraftige nå, så vil man se samme trenden for 1440p også. Dog bare i litt mindre grad.

 Har man ikke mer enn 60Hz skjerm så er det ett fett med andre ord... 

Lenke til kommentar

Spillutvalget inkluderer også spill som ser ut til å fungere ekstremt bra på en Intel mens det har et uforklarlig fall på Amd. Så kan man spørre seg om det hjelper å patche eller ikke.

 

Men ja, det kan se ut som på lave oppløsninger så har Intel langt mer å gå på i slike oppgaver, spesielt med kraftige skjermkort så ser man at på lave oppløsninger så kan forskjellen gå opp mot 30-40%, men med en gang man går over 1080 så begynner tallene å jevne seg ut og nærmer man seg 4K kan det se ut som et dødt løp i mange titler.

 

Personlig mener jeg at flere kjerner er kanskje litt mer langsiktig og er veldig greit for oss som bruker pcen til mer enn kun å spille, her kjører faktisk et program jeg brukte til SETI@HOME utgave i bakgrunnen ( den jobber ikke med seti men med kreftmedisin akkurat nå for tiden ) og med mindre jeg følger med så har jeg ikke engang husket det fordi den bruker den kjernen i bakgrunnen ( 100% 24 /7 ) og pcen greier seg fint med de andre kjernene og minnet til spill, video osv.

Har aldri klart å bruke alle trådene på forrige prosessoren min som var Intel 5820k i spill, og den jeg har nå så kan jeg også fint belaste andre tråder uten at det går utover spillinga. Så sånn sett ser jeg ingen fordel med Ryzen, for det takler jo min Intel prosessor vel så bra også. Problemet ligger vel mer i at IPC er bedre på Intel, noe flere (ikke alle spill) foretrekker. Mens i 4k blir det ofte jevnet ut fordi GPUen blir en større flaskehals.

Lenke til kommentar

Nja, det er noen forskjeller i både oppgavehåndtering og arkitektur, som igjen kan føre til at forskjellene dukker opp om man ikke optimaliserer eller tar i bruk CPU på riktig måte.

Sier seg selv at når Intel har såpass høy markedsandel at ting blir prioritert deres cpu'er.

 

Men akkurat nå er det jo soleklar seier til Intel om du kun spiller.

Lenke til kommentar

Nja, det er noen forskjeller i både oppgavehåndtering og arkitektur, som igjen kan føre til at forskjellene dukker opp om man ikke optimaliserer eller tar i bruk CPU på riktig måte.

Sier seg selv at når Intel har såpass høy markedsandel at ting blir prioritert deres cpu'er.

 

Men akkurat nå er det jo soleklar seier til Intel om du kun spiller.

Med tanke på Intels eländiga multitasking prestanda jämfört med Ryzen skall man inte ha mer än ett spel plus en kalkulator framme innan det börjar jämna ut sig då.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Med tanke på Intels eländiga multitasking prestanda jämfört med Ryzen skall man inte ha mer än ett spel plus en kalkulator framme innan det börjar jämna ut sig då.

 

Alle ryzeneiere: Spiller BARE spill i 4k og i tilfeller der gpu er stor flaskehals. Ellers kjører dem Cinebench benchmarken minst 30 ganger daglig.

 

Alle Intel eiere: Spiller BARE spill i 1080p på low settings. Kjøer Aida 64 benchmark minst 30 ganger daglig, for å konstantere at det fortsatt er lav latency og høy minnebåndbredde.

 

:ph34r: 

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Nåvel, linken din er jo computerbase, som jeg mener jeg har sett deg selv kritisere fordi de kjører alt på stock hastigheter. HWUB fikk ~240fps i Wolfenstein 2 i 1440p, mens Computerbase altså bare fikk 187fps i 1080p! Det gir nå all grunn til å tro at Computebase bottlenecka det 2080Ti kortet ganske grassatt med 2666MHz RAM og en uklokket 8700K. Likeledes liker ikke Ryzen seg spesielt godt under 3200MHz, og da med tighte timinger..

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Alle ryzeneiere: Spiller BARE spill i 4k og i tilfeller der gpu er stor flaskehals. Ellers kjører dem Cinebench benchmarken minst 30 ganger daglig.

 

Alle Intel eiere: Spiller BARE spill i 1080p på low settings. Kjøer Aida 64 benchmark minst 30 ganger daglig, for å konstantere at det fortsatt er lav latency og høy minnebåndbredde.

 

:ph34r: 

:rofl: Hehehe... Blir tre likes på den... :thumbup:  :thumbup:  :thumbup:

Lenke til kommentar

Hysj, ikke klag for høyt, da kan jo Ryzen eierne påpeke hvor viktig det er for ytelsen å ha minne som kjører på nesten 4000 Mhz, at prossesoren må kjøles riktig, at SSD må være kjapp nok og at man kan fint bruke flere Pci-e spor selv om det går tregere på et Intel oppsett fordi Amd har jo så mange flere lanes enn Intel.

Det kan jo føles helt horribelt for Intel fans å høre at en Amd eier kan koble til flere Hd'er, flere SSD'er og flere pci-e kort ( eller gpuer ) enn de selv kan og blir det lansert en ny Amd cpu som er fortsatt kompatibelt med AM4 hovedkortene så kommer det masse røyk ut av den siden som vet at ved neste cpu lansering blir det nytt hovedkort for å få ny cpu og relativt få forandringer på de andre områdene...

Men for meg personlig så er det vel det viktigst at det systemet jeg bruker akkurat nå fungerer så bra som mulig og selv om jeg personlig liker Amd så anbefaler jeg uten problemer det siste skjermkortet til Nvidia siden det er indiskutabelt det beste på markedet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...