Gå til innhold

TV og lydplanker - Kjøpsguiden 2021 (Vår)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte meg en 75 tommer Panasonic EX780 for 21000,- i går. Hadde ikke gjort all verdens forarbeid må jeg innrømme, men skulle ha en ok TV til en ganske lys stue med store vinduer, som hele familien bruker. Ser den ligger til 26990,- billigst på Prisjakt. Vet det er utgående modell, men 75 tommer Panasonic til 21000,- ble for fristende. Er det en bra TV er vel det jeg lurer på? Jeg hadde egentlig lyst på oled, men syntes det ble for dyrt.

Lenke til kommentar

Samco, for det første, slutt å spre vranglære mot bedre viten, for det andre - ta det i OLED-tråden (!!!!). Det var en grunn til at den ble opprettet. :)

Jeg kjøpte meg en 75 tommer Panasonic EX780 for 21000,- i går. Hadde ikke gjort all verdens forarbeid må jeg innrømme, men skulle ha en ok TV til en ganske lys stue med store vinduer, som hele familien bruker. Ser den ligger til 26990,- billigst på Prisjakt. Vet det er utgående modell, men 75 tommer Panasonic til 21000,- ble for fristende. Er det en bra TV er vel det jeg lurer på? Jeg hadde egentlig lyst på oled, men syntes det ble for dyrt.

Bra kjøp! 75-tommere er et litt spesielt marked, der det blir helt andre anbefalinger enn 65-tommere og mindre. LG B7 65" til 19 995 kr er ganske mange hestehoder foran på alle områder, men da må du ta til takke med en del mindre størrelse.  :wee:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Samco, for det første, slutt å spre vranglære mot bedre viten, for det andre - ta det i OLED-tråden (!!!!). Det var en grunn til at den ble opprettet. :)

 

Bra kjøp! 75-tommere er et litt spesielt marked, der det blir helt andre anbefalinger enn 65-tommere og mindre. LG B7 65" til 19 995 kr er ganske mange hestehoder foran på alle områder, men da må du ta til takke med en del mindre størrelse.  :wee:

Vranglære med å ha eid oled tvr siden 2014 mot hvor mange du har eid :D erfaring teller mot teorier

Lenke til kommentar

Ingen svar på din oled erfaring sier mere.

Mitt tips lytt heller til folk med hands on erfaring. Med 300 000 pluss game score på Xbox live sier litt hvor mye statisk innhold jeg har erfaring med å holde i sjakk på oled tvr med null innbrenning som resultat.

Erfaring teller....

Lenke til kommentar

Du motsier deg selv. Isåfall hevder du at du aldri har spilt i over 2 timer i strekk med all din erfaring, der noe på skjermen ikke tilfeldigvis har vært på samme sted (logoer, menyer, HUDs etc.). Ettersom OLED visstnok også ifølge deg brenner inn etter 2 timer med noe statisk innhold. :) Men denne diskusjonen stopper nå. Ta det i den andre tråden, ellers blir du rapportert for spam. Du har fått flere advarsler enn et oppegående menneske skulle trengt, allerede.

Endret av Agentspoon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du motsier deg selv. Isåfall hevder du at du aldri har spilt i over 2 timer i strekk med all din erfaring, der noe på skjermen ikke tilfeldigvis har vært på samme sted (logoer, menyer, HUDs etc.). Ettersom OLED visstnok også ifølge deg brenner inn etter 2 timer med noe statisk innhold. :) Men denne diskusjonen stopper nå. Ta det i den andre tråden, ellers blir du rapportert for spam. Du har fått flere advarsler, enn et oppegående menneske skulle trengt.

 

Har alltid svart på spørsmål utenom å gi trusler som du gir når du ikke har noe svar å gi. Kanskje noe som bør ses litt mere på?

Spiller endel og som sagt tar pauser med full skjerm innhold som er alpha og omega for å holde en Oled ir og inbrenning fri.

Kan repetere meg til jeg blir grønn men med 20 pluss oled tvr på baken vet jeg alt om plusser og minuser spesielt med LG OLEDs litt mindre med andre merker.

 

Når jeg leser om folk som gir råd om at oled tvr er bare plug n play. Så velger jeg å gi kjøprern eller interesserte en heads up om mulig farer på oled investeringen som lett unngås med litt fornuftig bruk. Er kanskje ikke så moro å se en kanal logo plutselig dukke opp med en tv til 13-200 000kr ...

Endret av samco
Lenke til kommentar

Poenget her er vel at både jeg og andre føler vi svarer på argumentene dine gang på gang, motbeviser de til de grader, samtidig som du virker å være helt ute av stand til å lytte. Du gjentar egne "visdomsord" straks det kommer en ny person som ikke har vært del av de foregående diskusjonene. Alle her har vært uenige med deg og din bevisføring som kun er anekdotisk. Det er lite konstruktivt, og for å være helt ærlig, sløsing av ferietid. Jeg ber derfor om at du med respekt for ordenen i tråden, kan holde dine synspunkter om OLED  og burn in i diskusjonstråden som handler om nettopp dette. Mer diskusjon om dette i denne tråden, ER spam, og vil bli rapportert som sådan. 

Endret av Agentspoon
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Poenget her er vel at både jeg og andre føler vi svarer på argumentene dine gang på gang, motbeviser de til de grader, samtidig som du virker å være helt ute av stand til å lytte. Du gjentar egne "visdomsord" straks det kommer en ny person som ikke har vært del av de foregående diskusjonene. Alle her har vært uenige med deg og din bevisføring som kun er anekdotisk. Det er lite konstruktivt, og for å være helt ærlig, sløsing av ferietid. Jeg ber derfor om at du med respekt for ordenen i tråden, kan holde dine synspunkter om OLED og burn in i diskusjonstråden som handler om nettopp dette. Mer diskusjon om dette i denne tråden, ER spam, og vil bli rapportert som sådan.

 

Diskuterer tvr med fakta ikke egene teorier. har ikke fått noe svar på din egen oled erfaring.

Om du garanterer du legger ut penger for eventuelle oled tvr som får inbrenning til folk du gir råd til så er dette et null problem. :) til da gir jeg folk råd mot problemet og hvordan man har et risiko fritt oled tv bruk.

 

Jeg står for mine råd gjør du ? ...

Endret av samco
Lenke til kommentar

Du bare kverulerer og troller nå samco og du respekterer heller ikke denne tråden da denne ikke handler om innbrenning. Du har fått en egen tråd som du kan kose deg i og skrive til deg selv om dine problemer og erfaringer om dette tema du er så opptatt av... Da bør du være fornøyd slik at vi slipper dette i tråder som har helt andre mål.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Du bare kverulerer og troller nå samco og du respekterer heller ikke denne tråden da denne ikke handler om innbrenning. Du har fått en egen tråd som du kan kose deg i og skrive til deg selv om dine problemer og erfaringer om dette tema du er så opptatt av... Da bør du være fornøyd slik at vi slipper dette i tråder som har helt andre mål.

Har min gode tråd for interesserte i oled tv teknologien. Kjøp av en ny oled er til dags dato et lotteri som jeg vil gi folk råd om

Spesielt med retur perioden med hva man bør se etter og når.

Var selv naiv og sta i 2014/2015 med å ikke høre på råd fra mere erfarne brukere som kostet noen 10000s som kunne godt vært ungått som jeg gjerne deler min erfaring med for å forhindre andre å ikke se blindt på omtaler og honeymoon eiere.

Lenke til kommentar
  • Gjest fremhevet denne emne
  • Gjest fjernet fremhevingen av denne emne
  • aklla fremhevet og fjernet fremheving denne emne

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...