Gå til innhold

PUBG dropper fritt kartvalg


Anbefalte innlegg

Da er det takk og farvel til PUGB. Jeg har alltid skrytt til folket om at PUGB hører på folket, men denne gangen beviser det at dem ikke gjør det.

 

Jeg orker ikke å få Miramar 10-20 ganger på rad, hver gang, annen hver gang jeg spiller spillet. En grunn til at jeg ble helt innaktiv med spillet i første omgangen, kom tilbake såvidt når dem fikk i gang med det valgfriheten, men dersom jeg ikke liker vinterkartet heller som kommer nå snart. Så antar jeg at jeg vil ha 40-60 forsøk på å få kartet jeg faktisk liker? Nei takk(!) Jeg gidder ikke å vente en 30-60 minutter pga. feilmeldinger ved oppstart av spillet, og få Miramar, vinterkartet hele tiden.

 

Dersom dem bestemmer seg for å ikke ha valgfriheten så kommer dem til å manipulere systemet slik at 1. kartet nesten aldri kommer for å få en viss balanse. Takk og farvel! Morsomt spill med nesten 800 timer som kunne ha blitt mange tusenvis av timer med en god underholdning. Da satser jeg heller på at det nye spillet med 1000 spillere blir en god underholdning, og hører på spillerne sine.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Utviklerene bak pubg jobber tregt, i dette tempoet er det bare å utelukke ein versjon til PS4. Er vel og stor sjans for at det dukker opp eit nytt BR som overgår pubg.

 

Utrolig mye mas om at Bluehole bruker mer tid enn Epic games.. Nå skal det sies at teamet hos Bluehole for det første er mye mindre enn Epic games, som har over 800 ansatte. 

 

For det andre så bruker de nok mer tid da de hele tiden er på jakt etter nye utvilere, Brendan Greene har ofte kommentert at det er en ekstremt vanskelig prosess, og som regel er det heller ikke innholdet som blir satt fokus på fordi juksing er et konstant problem, noe de må prioritere. 

 

Når det kommer til Fortnite har jeg dog ikke hørt om at de enda har lansert et nytt kart? 

 

At det kjører bedre kan jo også ha med det faktum at det er mer cartoon'ish, og dermed er ikke teksturer så veldig tunge ift. PUBG som har mer "realistisk" teksturer. Pluss igjen, Epic games har mye mer erfaring med spillutvikling, da de har drevet med dette i snart 30 år (1991), mens Bluehole har drevet siden 2006. 

 

Det er mange faktorer som spiller inn, og det er derfor utrolig trist å se så mange klage. 

Vil ikkje kalle det mas, heller ein realitet for min egen del. Eg innser at det er på tide å la pubg få være i fred til di finner sin vei. Om di overlever er opp til di.

 

Men sjølv syns eg prioriteringane til pubg har vore rimelig feil. Di burde holdt seg til første kartet, fått det til å fungere over snittet godt på PC og XO, deretter fått det over på PS4. Da hadde di fått eit godt kundegrunnlag å jobbe vidare for. Juksinga burde og vore teke tak i fra byrjan av samt implementert betre løysinger for å utelukke den muligheten.

 

I staden for ekstra kart kunne di i første omgang heller delt hovedkartet inn i fire områder som kunne fungert som små kart med ein anna spillestil(heftigare og som tok kortare tid) utan at det dermed krevde så mykje å utvikle.

 

Så kunne di forsøkt seg på nye kart og kjørt di i beta for PC og implementert di til konsoll når alt funka som tenkt.

 

Eg sitter dog ikkje på nokon fasit, men har sjølvsagt mine meinger om pubg og korleis di har prioritert si utvikling. Er heldigvis forsatt håp om bedring for pubg.

Lenke til kommentar

Meh. Nå som resten av spillindustrien  hiver seg på Battle  Royale så taper PUBG. Det føles fortsatt som et early access spill og det er ingen store grunner til å foretrekke PUBG foran de andre som kommer og er 100x mer polert og finpusset. 

Eneste positive med PUBG for min del er at flere andre som faktisk kan lage flotte spill lager en BR modus :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...