Gå til innhold

Er Hitler i, eller kommer Hitler til himmelen?


Anbefalte innlegg

Jesus sier :Joh. 12: 48 Den som avviser meg og ikke tar imot mine ord, har likevel en dommer: Det ord jeg har talt, skal dømme ham på den siste dag.

Joh. 5: 27,28, 29.

27 Og han har gitt ham myndighet til å dømme+ fordi han er Menneskesønnen.+ 28 Ikke vær forundret over dette, for den tiden* kommer da alle som er i minnegravene, skal høre hans røst+ 29 og komme ut. De som har gjort gode ting, skal komme ut til en livets oppstandelse, men de som har gjort onde ting, til en dommens oppstandelse.+

 

Johannes 12: 48 sier i klartekst at Jesu ord er dom. De som ikke tror på ham skal dømmes til helvete.

 

Johannes 5: 27, 28  er "bare smør på flesk" 

 

Johannes 5: 29.    Må sees på i kontekst. 

Siden alt kan tilgis, ved kun å be om det, må gode ting forstås som: "Jeg tror på¨Jesus osv." 

Onde ting følger da naturlig å være: "Jeg tror ikke osv."  Hvilke andre tolkninger finnes!  Obs. Det siste er ikke et spørsmål. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

om det var så enkelt ville "alle" fått evig liv, men det står "få skal klare det". Man må oppriktig angre og endre seg "oppriktig søke jehova"

 

joh 17:3  Dette fører til evig liv:+ at de lærer deg å kjenne, den eneste sanne Gud,+ og ham som du har utsendt, Jesus Kristus.

 Jakob 2:17) Slik er det også med troen – uten gjerninger er den død.

Salme 37: 29 sier: «De rettferdige skal ta jorden i eie, og de skal bo på den for evig.

Salme 5: 5 For du er ikke en Gud som gleder deg over ondskap.+ Ingen onde får bli hos deg.+

Bred og vid er den vei som fører til tilintetgjørelsen, og mange er de som går inn på den; men trang er den port og smal er den vei som fører til livet, og få er de som finner den.» (Matteus 7: 13, 14)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Artig historie fra Hitlers bunker i Bonn : de måtte kverke myggen utenfor med kjemikalier men en bi-effekt var at froskene døde ut , Hitler beordret da nye frosker da kvekkinga virket beroligende på han :p

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

 

om det var så enkelt ville "alle" fått evig liv, men det står "få skal klare det". Man må oppriktig angre og endre seg "oppriktig søke jehova"

 

joh 17:3  Dette fører til evig liv:+ at de lærer deg å kjenne, den eneste sanne Gud,+ og ham som du har utsendt, Jesus Kristus.

 Jakob 2:17) Slik er det også med troen – uten gjerninger er den død.

Salme 37: 29 sier: «De rettferdige skal ta jorden i eie, og de skal bo på den for evig.

Salme 5: 5 For du er ikke en Gud som gleder deg over ondskap.+ Ingen onde får bli hos deg.+

Bred og vid er den vei som fører til tilintetgjørelsen, og mange er de som går inn på den; men trang er den port og smal er den vei som fører til livet, og få er de som finner den.» (Matteus 7: 13, 14)

 

Sandelig har du tilsynelatende rett! 

 

Jeg går i tenkeboksen og leter etter motstridende vers. Håper jeg finner noe, ellers er ikke jeg bedre enn de, som gjengir påstander fra andre, uten verifisering.

Lenke til kommentar

I katolisismen er presten et bindeledd mellom person og gud, luther mente det var feil og at forholdet gikk fra person og direkte til gud. Derfor skrifter ikke protestanter, men ber heller om tilgivelse i bønn.

 

Men poenget var at om man skrifter for en prest, så kan man "lure" presten og slik slippe inn i himmelen uten å ha oppriktig anger (hvis man trenger å føle det og det ikke bare holder å si det).

Nei, Gud gav Jesus makt til å tilgi synder. Jesus overførte denne makt til sine disipler, som så overførte makten til da tidens prester osv.

 

Når Jesus eller en disipel eller en prest tilgir, så er det som om Gud selv tilgir, da de har Guds fullmakt.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Hva vet du om det ?

 

Seriøst? Eller... Vel, det gir kanskje mening for dere religiøse som ser verden så svart/hvitt ellers også...

 

Du skjønner det, at en psykopat kan kanskje gjøre forferdelige ting uten å angre et sekund. Men jeg har aldri hørt noe studie påstå at alle pedofile er psykopater, eller ikke angrer sine gjerninger. Noen gjør det kanskje ikke, til tross for å ikke være psykopater heller. Noen av dem ser jo på det som å vise kjærlighet til barnet.  :sick:

 

Men de gangene jeg har lest om pedofile, eller sett psykologer snakke om emnet. Så snakker de om mennesker, syke mennesker riktignok. Men likefullt mennesker med følelser, som når de innser hva de har gjort mot de stakkars barnene, angrer dypt og inderlig. Noen av dem tar til og med livet av seg...

 

Men i din verden er det kanskje mye enklere? Pedofile = onde. Og onde = angrer ikke?...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Seriøst? Eller... Vel, det gir kanskje mening for dere religiøse som ser verden så svart/hvitt ellers også...

 

Du skjønner det, at en psykopat kan kanskje gjøre forferdelige ting uten å angre et sekund. Men jeg har aldri hørt noe studie påstå at alle pedofile er psykopater, eller ikke angrer sine gjerninger. Noen gjør det kanskje ikke, til tross for å ikke være psykopater heller. Noen av dem ser jo på det som å vise kjærlighet til barnet.  :sick:

 

Men de gangene jeg har lest om pedofile, eller sett psykologer snakke om emnet. Så snakker de om mennesker, syke mennesker riktignok. Men likefullt mennesker med følelser, som når de innser hva de har gjort mot de stakkars barnene, angrer dypt og inderlig. Noen av dem tar til og med livet av seg...

 

Men i din verden er det kanskje mye enklere? Pedofile = onde. Og onde = angrer ikke?...

Er det slik å forstå at du også oppfatter Hitlers selvmord som anger ? Selvmordet er et forsøk på å unslippe konsekvensen av det gale de har gjort, ikke anger.

Lenke til kommentar

Jeg aner ikke hva som gikk gjennom hodet på Hitler, han hadde jo langt fremskreden sykdom, var full av dop/amfetamin, og hadde neppe sovet ordentlig på et år, i tillegg til at han åpenbart har hatt en personlighets forstyrrelse lenge før han til og med ble leder for Nazi partiet.

 

Men uansett, tok han egentlig selvmord? Det skulle jo vært en synd mot gud vel? Kanskje han prøvde å snike seg rundt det ved å få noen til å skyte seg etter at han hadde tatt cyaniden? Kanskje mente han det var "ærefullt" å ta gift slik som andre store historiske personer har gjort? Mest av alt tenker jeg han må ha vært redd for å bli tatt til fange, og bli drept på en annen mer ydmykende måte. Så han så kanskje ikke på det som selvmord i det hele tatt. Siden han allerede var "død" i den forstand at han ikke hadde noen som helst fluktmulighet, og visste at han ville blitt henrettet av seierherrene etter krigen.

 

Så om han angret? Han angret helt sikkert på at han prøvde å føre krig på 2 fronter, og dro mot øst på vinteren. Og sikkert hundre, eller tusenvis av andre ting også. Hvorfor skulle han egentlig ikke angret på hvert sekund av livet sitt når han da var på slutten av det?

Lenke til kommentar

Jeg aner ikke hva som gikk gjennom hodet på Hitler, han hadde jo langt fremskreden sykdom, var full av dop/amfetamin, og hadde neppe sovet ordentlig på et år, i tillegg til at han åpenbart har hatt en personlighets forstyrrelse lenge før han til og med ble leder for Nazi partiet.

 

Men uansett, tok han egentlig selvmord? Det skulle jo vært en synd mot gud vel? Kanskje han prøvde å snike seg rundt det ved å få noen til å skyte seg etter at han hadde tatt cyaniden? Kanskje mente han det var "ærefullt" å ta gift slik som andre store historiske personer har gjort? Mest av alt tenker jeg han må ha vært redd for å bli tatt til fange, og bli drept på en annen mer ydmykende måte. Så han så kanskje ikke på det som selvmord i det hele tatt. Siden han allerede var "død" i den forstand at han ikke hadde noen som helst fluktmulighet, og visste at han ville blitt henrettet av seierherrene etter krigen.

 

Så om han angret? Han angret helt sikkert på at han prøvde å føre krig på 2 fronter, og dro mot øst på vinteren. Og sikkert hundre, eller tusenvis av andre ting også. Hvorfor skulle han egentlig ikke angret på hvert sekund av livet sitt når han da var på slutten av det?

Selvmordet var nok et forsøk på å unslippe konsekvensen av det gale han hadde gjort. Men så enkelt slipper man nok ikke unna.

Lenke til kommentar

 

om det var så enkelt ville "alle" fått evig liv, men det står "få skal klare det". Man må oppriktig angre og endre seg "oppriktig søke jehova"

 

joh 17:3  Dette fører til evig liv:+ at de lærer deg å kjenne, den eneste sanne Gud,+ og ham som du har utsendt, Jesus Kristus.

 Jakob 2:17) Slik er det også med troen – uten gjerninger er den død.

Salme 37: 29 sier: «De rettferdige skal ta jorden i eie, og de skal bo på den for evig.

Salme 5: 5 For du er ikke en Gud som gleder deg over ondskap.+ Ingen onde får bli hos deg.+

Bred og vid er den vei som fører til tilintetgjørelsen, og mange er de som går inn på den; men trang er den port og smal er den vei som fører til livet, og få er de som finner den.» (Matteus 7: 13, 14)

 

 

Dette høres ikke ut som en gud som bryr seg mye om mennesker som noe positivt i en fellesskapets paraply. Om man er villig til å se på det sånn, så vil jeg si at denne guden er en "slavedriver", eller en som ønsker absolutt underdanighet fra menneskene.

 

Det høres ut som om den som fant opp gudehistoriene her, selv er et menneske som ønsker en slik absolutt underdanighet. Det kan gjerne passe godt på f.eks. en romersk keiser eller noe sånn..

Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...