Gå til innhold

VM: Gruppe F (Tyskland, Mexico, Sverige, Sør-Korea)


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men blåser dommeren av midt i Sør Koreas angrep for å se videoen, eller ble det blåst for noe annet også sjekker han video? 

Det er jo en klar straffe, burde egentlig ha sett den uten video. 

 

Er det noe regler for tillegg når VAR benyttes? Er vel sånn at det legges til 30sek per bytte gjerne, noe tilsvarende for VAR da? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En gangs skyld? Har fungert utmerket gjennom hele mesterskapet.

 

Jeg er positiv til videodømming, og det har sikkert kommet for å bli på toppnivå, men at det har fungert utmerket blir vel å ta i litt hardt?

 

Nå avgrenset ikke jeg nødvendigvis kun til VM, men om så skal være så mistenker jeg at en solid håndfull brasilianere er sterkt uenige i at VAR er 100% til å stole på. Haka til Pepe er heller neppe helt fornøyd.

 

Uansett har jeg tro på at både dommere, spillere, trenere og ikke minst publikum fort får mer rutine på videodømming, slik at det faller mer naturlig hvilke situasjoner som blir etterprøvd, og at det ikke blir et forstyrrende moment som ødelegger rytme og flyt i kampen.

 

Således synes jeg den svenske straffesituasjonen er et eksempel på hvor bra det kan fungere. Dommeren er i tvil, lar spillet gå, men får beskjed på øret om at det er soleklar straffe. Eneste jeg stusser over er at det virker som spillet blir blåst av mens Sør-Korea er i angrep - nesten rart at de ikke spiller "ferdig" til neste stans i spillet, eller var det kanskje fordi straffen er udiskutabel?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

VAR skal kun ta åpenbare feil. Den skal ikke erstatte dommeren...

 

Du mener altså at dytten i ryggen ved sveits' scoring ikke var en åpenbar feil? I så fall får vi bare konstatere at vi har vidt forskjellig oppfatning av elementære fotballregler.

 

Hittil teller jeg for øvrig minst et par åpenbare straffer til England (holding og regelrett brytetak inne i feltet), så nei, VAR har absolutt ikke fungert utmerket i hele mesterskapet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men blåser dommeren av midt i Sør Koreas angrep for å se videoen, eller ble det blåst for noe annet også sjekker han video? 

Det er jo en klar straffe, burde egentlig ha sett den uten video.

 

Tror ikke han så noe video men bare avblåste så fort han fikk beskjeden(?)

 

Stusset også over at det var midt i angrepet. Kan jo bli kontrovers en vakker dag hvis det blåses okkesom, hvis noen er rett før å trille ballen inn i et åpent mål, eller noe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...