Gå til innhold

Vil bytte ut Northug med mørkhudet skiløper


  

58 stemmer

  1. 1. Bryr du deg om hudfargen til idrettsutøvere?

    • Ja
      8
    • Nei
      50


Anbefalte innlegg

1. Du skrev «PS. Årsaken til at det er en stor mangel på fedre i det svarte samfunnet er att kvinner får mer penger av staten som enslig mor enn om det var en far tilstede, "I ain't needin no man" for å sitere en tilfeldig dame. Ikke hun kansje, men barnene hennes trenger så absolutt en pappa.»

 

«Årsaken», du nevnte ikke de andre årsakene

Du brukte også negative stereotypiske språk, noe som indikerer fordommer

 

2. Fattigdom korrelerer med kriminalitet og farløshet. Hvis du ønsker å måle svarte farløshet kontra hvite farløshet må du justere for andre faktorer som bidrar til problemet. Jeg antar du mener «svart kultur» bidrar til problemet.

3. Sosiologi og økonomi er for komplisert å komme med kilder som «beviser» noe uten tvil som alle aksepterer og kan alltid kritiseres. På andre hånd er påstander uten noe som helst kilder mindre enn ubrukelig

1. Noen ganger er det innenfor å generalisere på den måten jeg gjorde, fattigdom i det svarte samfunnet i statene er slektet til farløshet, spesielt når det er så utbredt som det er der, og ja jeg har fordommer, men ikke imot det DU tror.

 

2. Farløshet føder kriminalitet og fattigdom.

 

3. Prøv biologi og evolusjonspsykologi istedet for sosiologi som er myk vitenskap. Samt også ett mer objektivt syn på verdenshistorien. Sistnevnte kan være en seriøs utfordring for man må faktiskt utfordre seg selv og sine egne politiske meninger.

 

Farløshet i blandt de hvite er ikke et like utbrett problem som hos de svarte, men det betyr ikke at de hvite er imune mot effekten av å være uten en far i hjemmet.

 

Om du vil ha litt lesestoff om farløshet har jeg vært så snill å søke om dette på google

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Noen ganger er det innenfor å generalisere på den måten jeg gjorde, fattigdom i det svarte samfunnet i statene er slektet til farløshet, spesielt når det er så utbredt som det er der, og ja jeg har fordommer, men ikke imot det DU tror.

 

2. Farløshet føder kriminalitet og fattigdom.

 

3. Prøv biologi og evolusjonspsykologi istedet for sosiologi som er myk vitenskap. Samt også ett mer objektivt syn på verdenshistorien. Sistnevnte kan være en seriøs utfordring for man må faktiskt utfordre seg selv og sine egne politiske meninger.

 

Farløshet i blandt de hvite er ikke et like utbrett problem som hos de svarte, men det betyr ikke at de hvite er imune mot effekten av å være uten en far i hjemmet.

 

Om du vil ha litt lesestoff om farløshet har jeg vært så snill å søke om dette på google

1. Du hevdet “Jeg har aldri påstått noe annet en at de er kompliserte, og jeg hevder bare att farløshet er bare en faktor”

 

Du hevdet Ike at det var kompliserte, du skrev at du visste «årsaken», ikke en faktor som bidrar til problemet

 

2. Fattigdom bidrar til farløshet også

 

3. Biologi og evolusjonspsykologi er myke vitenskap også, særlig når det gjelder oppførsel.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hei. Jeg tror en av årsakene til problemene noen av de mørke i USA har, er valgene noen av dem tar. Å være gangster og gjengkriminell blir av mange sett på som kult og tøft.

Afroamerikanske politimenn eller lovlydige og ordentlige mørke menn som følger samfunnets normer blir i noen miljøer sett på som svikere og «uncle tom’s»

Det er en kultur for noen av de mørke å være kriminelle og fronte kriminell oppførsel.

Dette ser vi f.eks i rap-musikken.

Det er et problem at mange millioner fedreløse unge mørke barn har rap-artister eller nabolagets crackdealere som sine forbilder og farsfigurer. Deres egne fedre er buret inne som følge av at de selv hadde slike forbilder da de var unge.

Det er dermed en ond sirkel som går i arv og som det er vanskelig å komme seg ut av.

Jeg tror myndighetenes forskjell på straffeutmålinger ved kokain ifht crack var med på å starte sirkelen og jeg tror åpne strafferegistre som potensielle arbeidsgivere eller landlords kan få innsyn i, gjør det vanskeligere å bryte sirkelen enn det hadde behøvd å være.

Når dem samtidig ser tøffingene har pene damer, kjøre fete biler og ha store smykker som følge av vinningskrim så er det uheldig.

Ikke så populært for feminister å høre, men jeg tror også at noen kvinners tiltrekkelse til badboys er en del av problemet.

Det blir etterhvert mange ubevisste og bevisste faktorer som drar dem i feil retning.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ooooog fattigdom, mangel på muligheter og manglende fritidstilbud fører til at kriminalitet er fristende:
Jobbe på en ødelagt McDonalds 12 timer dagen 6 dager i uken for å ha råd til å betale for leiligheten, uten mulighet til å ta en utdannelse for lønnen, med et stressnivå som gjør det umulig å ta en utdannelse på fritiden uansett -- eller selge dop og faktisk oppnå en akseptabel levestandard.

Den passive samfunnsrasismen hjelper heller ikke:
Risikerer å bli trakassert om du er sammen med en hvit jente, blir ansett som 2 poeng mindre attraktiv enn hvite på 1 til 10-skalaen, 25% sjanse for å få en jobb som du ville fått om du var hvit, stoppet av politiet åtte ganger oftere enn om du var hvit, lærere som stiller mindre krav til deg og undervurderer deg fordi du er farget...
(Det med tiltrekning handler faktisk om sosial status; Asiatere i USA regnes som mer attraktive enn hvite, mens de i europa regnes som mindre attraktive, nettopp fordi vi har betydelig mye mer lav-status asiatere enn USA.)

...og ingen som hjelper deg om du trenger psykolog og/eller blir mobbet, samt ingen garanti for at foreldrene dine har råd til å gi deg behandling om du blir syk.

Hvis du er så uheldig at du ikke er avstumpet eller psykopat påfører også familiens situasjon deg stress.

---

Barn trenger helt klart rollemodeller de kan identifisere med.
Og der gjør også samfunnet en helt elendig jobb for fattige fargede.

Det er en haug med onde sirkler som går i evig spiral.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det var da et veldig merkelig utsagn? Ikke bare merkelig, men på grensen til rasisme. 

 

Nei ?

 

Hvite er på vei til å bli byttet ut i sine hjemland, da er det naturlig at denne tankegangen overføres til mindre områder som feks sport.

 

Husk at du er rasist om du ikke er villig til å deg selv bli byttet ut.

Endret av geita_
Lenke til kommentar

Nei ?

 

Hvite er på vei til å bli byttet ut i sine hjemland, da er det naturlig at denne tankegangen overføres til mindre områder som feks sport.

 

Husk at du er rasist om du ikke er villig til å deg selv bli byttet ut.

Forklar hvordan man blir byttet ut, når man fremdeles lever og kan få så mange barn man bare vil, velger å ikke få barn, og tvinger markedskreftene til å søke arbeidskraft utenfra.

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar

Nei ?

 

Hvite er på vei til å bli byttet ut i sine hjemland, da er det naturlig at denne tankegangen overføres til mindre områder som feks sport.

 

Husk at du er rasist om du ikke er villig til å deg selv bli byttet ut.

Du er rasist hvis du er opptatt av et problem om rase som ikke eksisterer

 

Minner meg om unnskyldninger for tvunget segregering når jeg var en ung gutt

Lenke til kommentar

Barn trenger helt klart rollemodeller de kan identifisere med.

Og der gjør også samfunnet en helt elendig jobb for fattige fargede.

 

Hva mener du de bør gjøre?

 

Ikke glem at det finnes pro-diversity mekanismer i mange amerikanske institusjoner hvis oppgave er å sørge for at "fargede skal få seg jobb", som f. eks affirmative action på universiteter; anbefalinger eller "press" på ansettelses-prosesser for å øke andelen fargede i ulike sammenhenger osv.

 

Og det har vært mye fokus på å ta et oppgjør med rasisme mot fargede i lang tid. Personer som ytrer seg negativt til fargede kommer fort i fare for å miste jobben og anseelsen sin av media.

 

Jeg er forøvrig enig din konklusjon av det er flere ulike faktorer som reproduserer i negative spiraler. At det nødvendigvis er mulig og få bukt med alle de, eller at fargede noen gang vil komme på nivå med hvite er jeg mer kritisk til. Og jeg synes også at dette "problemet"  har fått nok oppmerksomhet allerede. Det finnes viktigere ting å fokusere på enn raser og deres representasjon i samfunnet. Min følelse er at vi allerede har passert det punktet der en kan si "jo mer vi snakker om dette nå, jo verre blir det". Enig med Morgan Freeman der.

Lenke til kommentar

Hva mener du de bør gjøre?

 

Ikke glem at det finnes pro-diversity mekanismer i mange amerikanske institusjoner hvis oppgave er å sørge for at "fargede skal få seg jobb", som f. eks affirmative action på universiteter; anbefalinger eller "press" på ansettelses-prosesser for å øke andelen fargede i ulike sammenhenger osv.

 

Og det har vært mye fokus på å ta et oppgjør med rasisme mot fargede i lang tid. Personer som ytrer seg negativt til fargede kommer fort i fare for å miste jobben og anseelsen sin av media.

 

Jeg er forøvrig enig din konklusjon av det er flere ulike faktorer som reproduserer i negative spiraler. At det nødvendigvis er mulig og få bukt med alle de, eller at fargede noen gang vil komme på nivå med hvite er jeg mer kritisk til. Og jeg synes også at dette "problemet" har fått nok oppmerksomhet allerede. Det finnes viktigere ting å fokusere på enn raser og deres representasjon i samfunnet. Min følelse er at vi allerede har passert det punktet der en kan si "jo mer vi snakker om dette nå, jo verre blir det". Enig med Morgan Freeman der.

Du misforstår Freeman, ser det ut. Han mener vi burde snakke om og kjempe imot rasisme men slutte å kalle hverandre hvite,svarte, gule og se på hverandre mer som individer enn etniske grupper
Lenke til kommentar

Du er rasist hvis du er opptatt av et problem om rase som ikke eksisterer

 

Minner meg om unnskyldninger for tvunget segregering når jeg var en ung gutt

Det er det jeg sier.

 

Om du ikke åpner grensene og lar ditt eget folk bli byttet ut er du rasist.

 

Det samme gjelder sport, da man skal kvotere inn et visst antall andre hudfarger.

Endret av geita_
Lenke til kommentar

Det er det jeg sier.

 

Om du ikke åpner grensene og lar ditt eget folk bli byttet ut er du rasist.

 

Det samme gjelder sport, da man skal kvotere inn et visst antall andre hudfarger.

Hvordan «bytter du ut» en gruppe uten å drepe eller tvinger dem til å ha barn med andre etniske grupper?
Lenke til kommentar

Åpne grenser.

Og hvordan, eksakt, forsvinner genene våre ved at grensene blir åpne?

 

Hvis jenter får barn med innvandrere, så bevares genene våre.

Hvis gutter får barn med innvandrere, så bevares genene våre.

 

Den eneste måten genene våre kan forsvinne er om vi ikke reproduserer.

 

Er det noe hinder for vår reprodusering?

Med tanke på hvordan jenter foretar seksuell utvelgelse, så burde du være glad for at vi får flere asylsøkere som hever statusen på flere nordmenn.

Lenke til kommentar

Jeg anbefaler du hører på resten av intervjuet og ser på videoen som viser hvordan han «snakker om rasisme»

 

http://www.latimes.com/85089623-157.html#

 

Hvor er resten av intervjuet da? Det der er jo et annet klipp.

 

Uansett, jeg tror jo ikke at han mener vi skal ignorere rasisme helt heller, men utfra hvilken situasjon Amerika er i, og hvor ofte rasisme trekkes inn som forklaring for det ene og det andre, ja da gir det mening at vi en viss kontekst heller bør "stop talking about it".

 

Det repeteres blant annet her: https://www.youtube.com/watch?v=msZ0Us6QHbg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...