Gå til innhold

Sbanken fjerner tjenesten Min Økonomi. Ny bank?


Gjest Slettet+6132

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132

Sbanken fjerner tjenesten Min Økonomi og jeg vil derfor se etter ny bank som tilbyr tilsvarende tjeneste. Jeg vet både DNB og Danske Bank har noe som ligner uten at jeg har fått testet dette ut.

Er det noen som har tips og forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Vet du om man kan importere transaksjoner fra andre banker/fra Exel?
Kan man se oversikt fra måned til måned/år til år?

Kan man legge til transaksjoner/fjerne transaksjoner manuelt?

Kan man endre kategori og splitte beløpet i to forskjellige kategorier?

 

Fungerer mobil-appen greit?

Er det noe du savner i Sparebank1 sin løsning?

Lenke til kommentar

Jeg har brukt Sparebank1 sin økonomioversikt veldig lite da jeg bruker mest kredittkort. Dette fant jeg ut ved en rask sjekk.

 

- Det er ikke mulig å importere etter det jeg kan se

- Ja, du kan fritt velge fra- og til-dato. Du kan se maks et år av gangen

- Nei, hverken legge til eller fjerne transaksjoner er mulig

- Ja, du kan endre/fjerne kategori for en betaling eller alle av samme type. Det er kun mulig med en kategori per betaling

 

Jeg er veldig fornøyd med mobilappen. Fin layout, enkel å bruke og jeg har de funksjonene jeg trenger for daglig bruk. Jeg har ikke brukt andre banker sine apper så kan ikke sammenligne. Kan ikke komme på noe jeg savner.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Takk for svar andreasn!

Jeg tenker at det hender man har andre transaksjoner man gjerne vil legge inn, feks. en kontantbetaling. Det hender også at man ønsker å dele opp en betaling i flere kategorier feks. forsikringen, hvor en del er bolig og den andre er bil osv. Jeg synes også det er kjekt å sammenligne år for år om utgiftene stiger/synker i kategoriene.

DNB har vel mulighet for noe av dette dette og jeg vil helst ha det likest mulig Sbanken da jeg har ett opplegg som går på skinner der fra før av.

Lenke til kommentar

Vet du om man kan importere transaksjoner fra andre banker/fra Exel?

Kan man se oversikt fra måned til måned/år til år?

Kan man legge til transaksjoner/fjerne transaksjoner manuelt?

Kan man endre kategori og splitte beløpet i to forskjellige kategorier?

 

Fungerer mobil-appen greit?

 

Er det noe du savner i Sparebank1 sin løsning?

Sparebank1 har mulighet for all transaksjonshistorikk i Excel.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Hvor leser du at de skal fjerne det?

Facebook, og det lå pm når jeg logget inn i banken.

 

Både hos DnB og Danske Bank ser det ikke ut som om man kan opprette manuelle transaksjoner. Hva er vitsen med et regnskapsprogram/oversikt som utelater slik? Idiotisk.

Lenke til kommentar

Dersom du har Android telefon ville jeg sjekket ut appen før jeg meldte overgang til DNB. Den appen de har er ganske trist. Må logge seg inn med bankID, så det er vesentlig mer styr enn hvis du har iPhone. Mobilnummer, personnummer, akseptere bankID og passord må tastes inn før man kommer inn i mobilbanken der. 

Med iPhone holder det med tommeltrykk. 

 

DNB syns visstnok at det er så vanskelig å programmere til Android. Norges største bank, og de klarer ikke å implementere det samtlige andre banker i landet har.

Endret av newman221
Lenke til kommentar

Både hos DnB og Danske Bank ser det ikke ut som om man kan opprette manuelle transaksjoner. Hva er vitsen med et regnskapsprogram/oversikt som utelater slik? Idiotisk.

To idiotiske med danske bank sin( selv om jeg ellers er fornøyd) er;

 

Man kan ikke definere sine egne utgiftsposter.

Man kan maks splitte en transaksjon i fem deler.

 

Begge disse begrensningene er veldig rare sett fra et utviklersståsted.

Lenke til kommentar

Dersom du har Android telefon ville jeg sjekket ut appen før jeg meldte overgang til DNB. Den appen de har er ganske trist. Må logge seg inn med bankID, så det er vesentlig mer styr enn hvis du har iPhone. Mobilnummer, personnummer, akseptere bankID og passord må tastes inn før man kommer inn i mobilbanken der. 

Med iPhone holder det med tommeltrykk. 

 

DNB syns visstnok at det er så vanskelig å programmere til Android. Norges største bank, og de klarer ikke å implementere det samtlige andre banker i landet har.

 

DnB har ingen bank-app på iPhone, de har kun en app med saldo en knappemenny som sender SMS hvis du har satt opp SMS-bank - skal du inn i mobilbanken så er det helt likt android.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Takk for svar andreasn!

 

Jeg tenker at det hender man har andre transaksjoner man gjerne vil legge inn, feks. en kontantbetaling. Det hender også at man ønsker å dele opp en betaling i flere kategorier feks. forsikringen, hvor en del er bolig og den andre er bil osv. Jeg synes også det er kjekt å sammenligne år for år om utgiftene stiger/synker i kategoriene.

 

DNB har vel mulighet for noe av dette dette og jeg vil helst ha det likest mulig Sbanken da jeg har ett opplegg som går på skinner der fra før av.

 

Har vel vært inne i DNB sin 3-4 ganger på 6-7 år. Småartig, men å bytte bank pga. denne funksjonen, eller rettere sagt mangel på den, er kanskje noe drastisk. Må i det minste sikre at betingelsene ikke forverres.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

For meg er denne funksjonen viktig, og betingelser er ikke så farlig siden dette er en brukskonto som mottar og skyfler penger videre. Da setter jeg mer pris på en regnskapsfunksjon enn feks. rentebetingelser.

Jeg har enda ikke funnet noen bank som matcher sbanken på Min Økonomi/regnskapsfunksjon (alle utelater å registrere egne transaksjoner).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...