Gå til innhold

FEATURE: Den beste versjonen av Dark Souls, men neppe verdt pengane på PC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men er det bare å laste ned DSfix nå? Sist jeg sjekket var Prepare to Die-edition fjernet fra Steam, så jeg vet ikke om dette er å få tak i lenger.

Fjerna frå Steam ja, men er vel å få tak i andre stader.

 

Sidan eg har PTD-versjonen så kjem eg kanskje til å kjøpe DS:R ein gong i framtida. Per i dag er det ikkje så lenge sidan eg sist spelte det, så det blir ikkje kjøpt i dag.

Lenke til kommentar

Men er det bare å laste ned DSfix nå? Sist jeg sjekket var Prepare to Die-edition fjernet fra Steam, så jeg vet ikke om dette er å få tak i lenger.

 

Så lenge ein eig spelet, så ligg det i biblioteket. DSFix er berre å skaffe på nexusmods. Eg vil sjølvsagt oppmode om å kjøpe det nye viss ein ikkje eig Dark Souls frå før, men ein kan vel framleis få tak i Prepare to Die på ymse sider som sel steam keys til ein billig penge.

Lenke til kommentar

Hvorfor insisterer folk på å kalle disse spillene for «SoulsBorne»-serien, i all den tid det finnes hele fire souls-spill, og kun ett Bloodborne-spill?

Fordi det er ein enkel måte å omtale alle fem spela på og eit omgrep som er godt innarbeida i samfunnet. Det er lettare enn "Souls-serien og Bloodborne". Eg ser ikkje kva det skal bety at fire av fem spel har Souls i tittelen. Konseptet til alle fem spelar er så og seie lik, så det er naturleg å omtale alle fem samtidig.

Lenke til kommentar

 

Dsfix fungerer fortsatt ikke med stiger, hopp, blighttown, etc.

 

Har ikkje merka noko problem med blighttown, men ein bør bruke keybind for å klare lange hopp eller gå ned stigar, ja. Default er vel backspace for å skifte mellom 30 og 60 fps med dsfix.

Blighttown gir deg aldri 60 fps konstant, selv med et gtx1080 ti.

Lenke til kommentar

 

 

Dsfix fungerer fortsatt ikke med stiger, hopp, blighttown, etc.

Har ikkje merka noko problem med blighttown, men ein bør bruke keybind for å klare lange hopp eller gå ned stigar, ja. Default er vel backspace for å skifte mellom 30 og 60 fps med dsfix.
Blighttown gir deg aldri 60 fps konstant, selv med et gtx1080 ti.

*kremt*

https://i.gyazo.com/dd54d7b3337228eded2c0f8c2686dcc4.jpg

https://i.gyazo.com/a6301e62b2ea4c81b9d7e01a98b209eb.jpg

 

Tusla litt rundt og myrda litt insektjækelskap, sprang frå toppen og bort til Queelag. Ein dropp under 60, og det var når eg tok screenshot. Shadowplay har ein tendens til å gi deg nokre FPS-dropp når ein startar recording eller tar screenshot. Tipper eg må opp i 5-6K før biletefrekvensen går under 60.

Endret av iR' BR34K
Lenke til kommentar

En litt lunken mottagelse. Åpenbart at mange forventet langt mer. Kritikerne er dog langt mer positive enn brukeranmeldelsene på Meta og Steam.

 

Tror mye av problemet er at PTDE allerede finnes og at det eneste man da sitter igjen med er en performance-fix til 400 kroner. Skal man spille det på konsoll derimot så er det litt mer å hente, men de fleste har sterk nok PC i dag til å kjøre Dark Souls.

Lenke til kommentar

Om du allerede eier og fortsatt spiller en del DS PTDE på PC, så får du remastered til 194kr. Jeg syns nå grafikkforbedringen er verdt det. Pluss at det brått er masse aktivitet igjen. Ser blood puddles og soapstone beskjeder over alt nå, i Remastered, altså.

 

Og i likhet med Skyrim/Skyrim Special Edition, får du beholde den gamle, hvis du benytter deg av tilbudet som nåværende eiere av PTDE får.

Endret av Quickfragger
  • Liker 1
Lenke til kommentar

En litt lunken mottagelse. Åpenbart at mange forventet langt mer. Kritikerne er dog langt mer positive enn brukeranmeldelsene på Meta og Steam.

 

Tror mye av problemet er at PTDE allerede finnes og at det eneste man da sitter igjen med er en performance-fix til 400 kroner. Skal man spille det på konsoll derimot så er det litt mer å hente, men de fleste har sterk nok PC i dag til å kjøre Dark Souls.

 

Vel, kritikere er ikke kjent for å være særlig kritiske.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...