Gå til innhold

TEST: OnePlus 6


Anbefalte innlegg

At kameraet er svakt er feil, til en pris på 5000,- er kameraet meget bra og blant det aller beste (godt mulig det beste) du får i denne prisklassen. Det de fleste henger seg opp i er at kamerat kunne vært enda bedre. Men dette kunne kanskje ført til høyere pris som ødelegger for målsetningen til 1+.

Endret av OC-Freak
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

https://swedroid.se/forum/threads/oneplus-6-fototraden.156605/

 

en god del bilder på swedroid forumet, og en del diskusjon, spesielt side 2 av tråden.

 

 

Lite fler bilder. Man märker av att den har lite svårt att hitta fokus när omständigheterna blir allt annat än optimala. Men tyckte dessa blev helt ok. Alla tagna med Auto och HDR. Objekt i rörelse har den svårt att få i fokus vid mörk/dunkel belysning.

 

 

 

Jag vet inte om jag gillar den helt. Inbillar mig att jag fick skarpare bilder med min gamla Nexus 6P, men jag kanske är ute & cyklar?

 

 

Kollar man på bland annat XDA har många samma uppfattning. Kameran presterar likvärdigt eller sämre än 3T i olika situationer och bättre i andra. Kameran är helt okej, varken mer eller mindre. Missförstå mig rätt, kameran duger till 99% av befolkningen, men samtidigt finns det bättre alternativ om fotokvalitet är det allra viktigaste.

OP6 är en grym j#vla lur i alla fall!

 

Men det skal jo sies at de fleste bildene postet i tråden er svært bra, men stort sett tatt under optimale forhold.

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

Er det noen som vet hva status er på VoLTE? Vil dette bli tilgjengelig i en fremtidig oppdatering?

 

Telefonen støtter det. Er opp til nettverksleverandørene å tillate det på denne modellen. så det må nesten telenor/telia svare på.

 

Vil tro Telia kommer med dette ihvertfall, da de er forhandler av 1+6 :p

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

 

Er det noen som vet hva status er på VoLTE? Vil dette bli tilgjengelig i en fremtidig oppdatering?

Telefonen støtter det. Er opp til nettverksleverandørene å tillate det på denne modellen. så det må nesten telenor/telia svare på.

 

Vil tro Telia kommer med dette ihvertfall, da de er forhandler av 1+6 :p

. Fikk volte på en jeg testet med telia
Lenke til kommentar

 

 

Stemmer ganske bra med min oppfattning. Kunne ikke finne nevnt at den heller ikke er IP sertifisert (dvs testet for å være vannmotstandsdyktig), OnePlus selv sier den tåler vann ja, men den har ikke sertifisering.

Sannsynligvis fordi det koster mye å få en ip sertifisering.

 

Hvis du sier den er vanntett må du og være ansvarlig for eventuelle skader som følge av vann. 

Ingen mobil selskaper dekker vannskader, IP sertifisering eller ikke, med mindre man kan bevise at skaden er på grunn av en fabrikk feil.

Lenke til kommentar

Syntes dette er en fornuftig score. Selv om jeg er uenig i kamera. Virker som mange forventer lignende resultater som dobbelt så dyre modeller.

 

Mine punkter så langt.

-Ikke plass til SD brikke

-Gul nyanse på skjerm

-Middels batteri levetid

-Ikke stereo høytallere

-Ikke IP sertifisert

 

Ellers er den ekstremt rask. Ingen problemer med noe som helst. God og stabil Bluetooth. God skjerm med sterke farger, tross gul nyanse. Rask og stabilt Android. Ok design. Er fornøyd.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Hjelper ikke 

 

At kameraet er svakt er feil, til en pris på 5000,- er kameraet meget bra og blant det aller beste (godt mulig det beste) du får i denne prisklassen. Det de fleste henger seg opp i er at kamerat kunne vært enda bedre. Men dette kunne kanskje ført til høyere pris som ødelegger for målsetningen til 1+.

at kameraet er bra til den lave prisen. Vil man ha best mulig kamera, så er ikke "bra i forhold til prisen" bra nok. Leser flere som sliter med fokusen, og det er et kjent problem med kinamobiler dessverre. Så ettersom jeg kan finne noe bedre, så gjør jeg det.

Lenke til kommentar

Syntes dette er en fornuftig score. Selv om jeg er uenig i kamera. Virker som mange forventer lignende resultater som dobbelt så dyre modeller.

 

Mine punkter så langt.

-Ikke plass til SD brikke

-Gul nyanse på skjerm

-Middels batteri levetid

-Ikke stereo høytallere

-Ikke IP sertifisert

 

Ellers er den ekstremt rask. Ingen problemer med noe som helst. God og stabil Bluetooth. God skjerm med sterke farger, tross gul nyanse. Rask og stabilt Android. Ok design. Er fornøyd.

 

Du har endret kalibreringen på skjermen? Står den på Adaptive mode (standard) så er det ofte litt gulnyanse på min oneplus 5 iallefall.

Lenke til kommentar

Hjelper ikke

 

At kameraet er svakt er feil, til en pris på 5000,- er kameraet meget bra og blant det aller beste (godt mulig det beste) du får i denne prisklassen. Det de fleste henger seg opp i er at kamerat kunne vært enda bedre. Men dette kunne kanskje ført til høyere pris som ødelegger for målsetningen til 1+.

at kameraet er bra til den lave prisen. Vil man ha best mulig kamera, så er ikke "bra i forhold til prisen" bra nok. Leser flere som sliter med fokusen, og det er et kjent problem med kinamobiler dessverre. Så ettersom jeg kan finne noe bedre, så gjør jeg det.
Det kommer en autofokus update snart. Er bekreftet
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Er det noen som vet hva status er på VoLTE? Vil dette bli tilgjengelig i en fremtidig oppdatering?

 

Telefonen støtter det. Er opp til nettverksleverandørene å tillate det på denne modellen. så det må nesten telenor/telia svare på.

 

Vil tro Telia kommer med dette ihvertfall, da de er forhandler av 1+6 :p

 

Nope, det er telefonen som må støtte de spesifikke nettverkene, Telenor og Telia har kjørt kommersielt med både volte og vowifi i en god stund nå.

 

Forøvrig fortsatt tåpelig av Tek å ikke inkludere mobiltelefonfunksjonalitet i testene sine.

Endret av mandela
Lenke til kommentar

Etter at min S7 Edge fikk et ublidt møte med asfalten i går så handlet jeg denne i dag. Stod mellom denne og Nokia 7.

Jeg er helt lamslått av denne telefonen. Den har alt jeg ønsker meg. Har til og med blitt vant til gestures istedet for slike knapper i bunnen så skjermen virker helt enorm. Fantastisk at det følger med deksel også. Denne telefonen skal jeg ha lenge!

Lenke til kommentar

 

Syntes dette er en fornuftig score. Selv om jeg er uenig i kamera. Virker som mange forventer lignende resultater som dobbelt så dyre modeller.

 

Mine punkter så langt.

-Ikke plass til SD brikke

-Gul nyanse på skjerm

-Middels batteri levetid

-Ikke stereo høytallere

-Ikke IP sertifisert

 

Ellers er den ekstremt rask. Ingen problemer med noe som helst. God og stabil Bluetooth. God skjerm med sterke farger, tross gul nyanse. Rask og stabilt Android. Ok design. Er fornøyd.

 

Du har endret kalibreringen på skjermen? Står den på Adaptive mode (standard) så er det ofte litt gulnyanse på min oneplus 5 iallefall.

Skjermen er stilt inn så kaldt som overhodet mulig. Det er ikke ekstremt. Men hvis jeg holder den ved siden av min gamle tlf med vanlig LCD skjerm så er det store forskjeller på hvitt for eks.

Er vel bare et minus med AMOLED skjermer generelt. Gjelder vel ikke bare OnePlus.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...