Gå til innhold

TEST: OnePlus 6


Anbefalte innlegg

Nedlastningshastighet fungerer hos meg ellers enig. Suveren på alt men ikke best på kamera. Men, det bruker jeg bare helt normalt og til det er det ypperlig. Synes det fungerer helt greit i dårlig lys også.

Opplevd ytelse er helt rå og dash charge imponerer.

Når det gjelder vann og støvtetthet så jeg en video (linustechtips tror jeg) fra fabrikken. Han observerte St telefonen var satt sammen likt de som er IP sertifisert, så i teorien skal den tåle en del fukt/støv

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Vet dere er fan av OnePlus, men.... P20pro koster 8300. OnePlus 6 med like mye ram koster 5700…. Dobbel pris ?

 

Det andre : Hvis du er vilig til å fire på prisen....?? er Nokia 7 som koster 1000 kr mindre ett alternativ..

Fire på prisen som at du mister status fordi du kjøper en billigere telefon ?

Tror du blingser litt her. P20 Pro har 6GB ram, og Oneplus 6 til 5700kr har 8GB ram.

 

Den billigste oneplus til 5000kr har 6GB ram.

Beklager, mente lagringsplass. 128gb

Lenke til kommentar

"...og hva ekstraknapper på telefoner angår troner OnePlus' lille tillegg helt øverst på tronen, mens Samsungs lite nyttige Bixby-knapp antakeligvis er helt nederst..."

 

Hva gjelder ekstraknapper er det vel ingenting som slår en dedikert kameraknapp som hos f.eks Xperia? Er man først blitt vant med det er det et rent herk å gå tilbake til en telefon som ikke har det.

 

Denne knappen her ser også nyttig ut, men du kan jo også bruke volumknappene til det som er plassert ca samme plass.

Lenke til kommentar

Jeg skal kjøpe ny mobil snart.

 

Jeg sitter på valget mellom 1+6 og moto g6+

Moto g6+ er mer for penga og bra kamera

1+6 yter best, men dårlig kamera

 

Jeg sitter nå med en Huawei y6 pro. 5 mp kamera

Hva burde jeg velge?

For meg hadde det vært en no brainer... OnePlus 6

Den har ikke et dårlig kamera, det er bare ikke helt på høyde med de aller beste

Lenke til kommentar

"...og hva ekstraknapper på telefoner angår troner OnePlus' lille tillegg helt øverst på tronen, mens Samsungs lite nyttige Bixby-knapp antakeligvis er helt nederst..."

 

Hva gjelder ekstraknapper er det vel ingenting som slår en dedikert kameraknapp som hos f.eks Xperia? Er man først blitt vant med det er det et rent herk å gå tilbake til en telefon som ikke har det.

 

Denne knappen her ser også nyttig ut, men du kan jo også bruke volumknappene til det som er plassert ca samme plass.

Volumtastene fungerer som kameraknapp.

 

Edit: så ikke at du nevnte det :p

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Synes det er dårlig å trekke såpass for kameraet. Nei, den er ikke på nivå med S8/S9 eller pixel telefonene, men heller ikke langt unna, og det til halve prisen. S8 er nok noe i samme prisklasse, men det er også fjorårets telefon, og for de som misliker den trege brukeropplevelsen og oppdateringene til Samsung, så er denne mobilen et mye bedre valg.

 

Dere ga for noen dager siden Nokia 7 plus en 10/10, den har dårligere kamera, mye tregere prossesor, ikke vanntett og dårligere skjerm, dette til bare en 1000 lapp mindre enn billigste OP6.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg skal kjøpe ny mobil snart.

 

Jeg sitter på valget mellom 1+6 og moto g6+

Moto g6+ er mer for penga og bra kamera

1+6 yter best, men dårlig kamera

 

Jeg sitter nå med en Huawei y6 pro. 5 mp kamera

Hva burde jeg velge?

 

Moto G6 plus er en ekstremt mye dårligere mobil en Oneplus 6. Kameraet er også mye dårligere. Problemet med denne anmeldelsen er at de kun sammenligner kamera mot de beste kameraene på mobiler i 10 000 kroners klassen. Den når ikke helt opp dit, men er ikke langt unna, og derfor trekker de for kamera.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 NAND er ekstremt bra i OnePlus. Noe så godt som ingen tester, men det er veldig viktig for systemytelse. Trist så få er klar over det. NAND benchmark forteller 100 ganger så mye om ytelse i forhold til Geekbench f.eks. Gamle OnePlus 5T slår Nokia 7 Plus med 150% i sekvensiell og 4K random read. 150%. Skjermen er og i en helt annen klasse. Så mye bedre. Du får uten tvil mye mer for pengene med OnePlus 6.

Men nå er jo begge mobilene laget i Shenzhen Kina, så forskjellene blir jo mindre da. 

 

 

DETTE.

 

Syns det er svært synd at NAND ikke testes mer i telefoner. da mange er kjipe på å inkludere rask NAND. Da tenker jeg også på NOKIA 7+ som er har tregere NAND enn flere telefoner i 2000,- klassen, og jeg misstenker at dette gjør at animasjoner, app starting osv henger ørlite igjen vs en del andre telefoner.

 

OnePlus bruker rask NAND i sine telefoner, som nok bidrar til fin flyt i OS.

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

 

Jeg skal kjøpe ny mobil snart.

 

Jeg sitter på valget mellom 1+6 og moto g6+

Moto g6+ er mer for penga og bra kamera

1+6 yter best, men dårlig kamera

 

Jeg sitter nå med en Huawei y6 pro. 5 mp kamera

Hva burde jeg velge?

Moto G6 plus er en ekstremt mye dårligere mobil en Oneplus 6. Kameraet er også mye dårligere. Problemet med denne anmeldelsen er at de kun sammenligner kamera mot de beste kameraene på mobiler i 10 000 kroners klassen. Den når ikke helt opp dit, men er ikke langt unna, og derfor trekker de for kamera.

 

 

Jeg håper det kommer en 1+6 vs Zenfone 5Z kamerasammenligning når Zenfone 5Z kommer på markedet. Da dette er to ganske likt prisede telefoner, har en misstanke om at asus vil trekke det lengste strået, men enn så lenge er det bare gjetting basert på kamera spesifikasjoner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Jeg skal kjøpe ny mobil snart.

 

Jeg sitter på valget mellom 1+6 og moto g6+

Moto g6+ er mer for penga og bra kamera

1+6 yter best, men dårlig kamera

 

Jeg sitter nå med en Huawei y6 pro. 5 mp kamera

Hva burde jeg velge?

Moto G6 plus er en ekstremt mye dårligere mobil en Oneplus 6. Kameraet er også mye dårligere. Problemet med denne anmeldelsen er at de kun sammenligner kamera mot de beste kameraene på mobiler i 10 000 kroners klassen. Den når ikke helt opp dit, men er ikke langt unna, og derfor trekker de for kamera.

 

 

Jeg håper det kommer en 1+6 vs Zenfone 5Z kamerasammenligning når Zenfone 5Z kommer på markedet. Da dette er to ganske likt prisede telefoner, har en misstanke om at asus vil trekke det lengste strået, men enn så lenge er det bare gjetting basert på kamera spesifikasjoner.

I forhold til spesifikasjoner ja, men av det jeg har hørt, så er Asus sitt operativsystem svært dårlig, lite optimalisert og ikke pen å se på. I tillegg er de dårlige på oppdateringe.

Lenke til kommentar

OS i Zenfone 5/5Z skal dog være svært rent vs eldre modeller, så akkurat der tror jeg det er helt ok.

Oppdateringer er en annen ting, og asus har vært dårlig der, i motsetning til 1+ som har vært bra på oppdateringer.

 

Jeg tenkte i hovedsak på kamera.

 

Jeg har på ingen måte noe imot 1+, men syns enkelte overhyper 1+ telefonene, og går i forsvarsmodus med en gang en test eller person kritiserer noe ved 1+ :p

ALLE telefoner har sine styrker og svakheter, 1+ styrker er definitivt ytelse i form av bra komponentvalg og opplevd ytelse i bra optimalisert OS, men dette betyr ikke at den er perfekt på alle andre områder.

Syns det legges vel mye vekt på å sammenligne den mot telefoner som koster nesten dobbelt, kan være like interessant å sammenligne den mot telefoner i samme prisklasse, da tenker jeg på Asus Zenfone 5Z, Huawei Honor 10 og Xiaomi Mi Mix 2s - som ytelsesmessig er relativtg sammenlignbare.

Lenke til kommentar

Syns det legges vel mye vekt på å sammenligne den mot telefoner som koster nesten dobbelt, kan være like interessant å sammenligne den mot telefoner i samme prisklasse, da tenker jeg på Asus Zenfone 5Z, Huawei Honor 10 og Xiaomi Mi Mix 2s - som ytelsesmessig er relativtg sammenlignbare.

 

Asus Zenfone 5Z har bedre høytalere enn Oneplus 6.. Ellers er vel alt dårligere.

Huawei Honor 10 veier litt mindre men er ellers dårligere på omtrent alt. Har ikke engang Bluetooth 5.0.

Mi Mix 2 er vel mest sammenlignbar, men den har forrige generasjons CPU.

 

Så jeg føler det er rimelig riktig å sammenligne med telefoner til dobbel pris, da det ikke er noe som slår den i samme prisklasse.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

 

Syns det legges vel mye vekt på å sammenligne den mot telefoner som koster nesten dobbelt, kan være like interessant å sammenligne den mot telefoner i samme prisklasse, da tenker jeg på Asus Zenfone 5Z, Huawei Honor 10 og Xiaomi Mi Mix 2s - som ytelsesmessig er relativtg sammenlignbare.

 

Asus Zenfone 5Z har bedre høytalere enn Oneplus 6.. Ellers er vel alt dårligere.

Så jeg føler det er rimelig riktig å sammenligne med telefoner til dobbel pris, da det ikke er noe som slår den i samme prisklasse.

 

 

5Z har også kamera med 1.4um piksler som kan gi bedre bilder, men alt avhenger av hvor bra kameraprogramvaren er optimisert. 5Z har også SD-kortplass.

 

Jeg snakker ikke om mi mix 2, men 2s. Prisene starter på ca USD500. litt avhengig hvor man bestiller fra. Regner ikke med at folk bestiller den fra netonnet til den ågerprisen de skal ha :p

Lenke til kommentar

 

 

Syns det legges vel mye vekt på å sammenligne den mot telefoner som koster nesten dobbelt, kan være like interessant å sammenligne den mot telefoner i samme prisklasse, da tenker jeg på Asus Zenfone 5Z, Huawei Honor 10 og Xiaomi Mi Mix 2s - som ytelsesmessig er relativtg sammenlignbare.

Asus Zenfone 5Z har bedre høytalere enn Oneplus 6.. Ellers er vel alt dårligere.

Så jeg føler det er rimelig riktig å sammenligne med telefoner til dobbel pris, da det ikke er noe som slår den i samme prisklasse.

5Z har også kamera med 1.4um piksler som kan gi bedre bilder, men alt avhenger av hvor bra kameraprogramvaren er optimisert. 5Z har også SD-kortplass.

 

Jeg snakker ikke om mi mix 2, men 2s. Prisene starter på ca USD500. litt avhengig hvor man bestiller fra. Regner ikke med at folk bestiller den fra netonnet til den ågerprisen de skal ha :p

Ja Mix 2S er mere sammenlignbar, men må ordnes fra utland skal man få til samme pris. Og kjøpes fra noen som refunderer mva og tollgebyr som f.eks lightinthebox.

Tror ikke jeg hadde klart å leve spesielt lenge med MIUI android heller, spesielt ikke etter å ha levd med Oxygen OS i ett år.

Må bare oppleves.

 

Men designmessig er mix 2s veldig snasen.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Er det stor forskjell på 64 gb og 128gb modellene? Kor mykje har 6 gb ram i forhold 8 gb ram å seie for ytelsen på telefonenen?

 

Nesten ingenting, Android har så bra minnehåndtering at det i praksis sjelden/aldri vil være noen forskjell.

 

Hvis jeg hadde kjøpt, hadde jeg dog valgt 128Gb, for å få mer intern lagringsplass. Alltid greit å ha plass til mye musikk/video offline for ganger man trenger det. Kameraopptak i 4k tar også mye plass.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Nå leser jeg at de fleste mener at kameraet er nedprioritert på denne, så da blir den ikke aktuell for meg. uansett hvor rask den er. Bryr meg ikke så mye om hvor mye ram eller ghz den har, hvis kameraet er svakt, er jeg uinteressert.

Lenke til kommentar

Nå leser jeg at de fleste mener at kameraet er nedprioritert på denne, så da blir den ikke aktuell for meg. uansett hvor rask den er. Bryr meg ikke så mye om hvor mye ram eller ghz den har, hvis kameraet er svakt, er jeg uinteressert.

Kamera er ikke svakt. Tar veldig gode bilder.

Det er bare ikke helt på høyde som dobbelt så dyre telefoner. I mange situasjoner tar den bedre bilder enn f.eks iPhone X som mange er fornøyd med kamera på.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...