Gå til innhold

Diskusjon rundt Battlefield V


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk battlefield 5 med på nye pc kjøpet mitt og tenkte måtte teste det.

Ble en smule skuffa når cutscenes hakker som et helvete og ingame så fryser bilde i 1 sekund for så og gå helt flytende en stund for så og stoppe helt opp igjen. Noen som vet hva det kan være?

Nye maskinen er en ryzen 2700x med 2080rtx kort og 16gigs ram.

 

Hvilke strømforsyning har du?

 

Gi oss all hardware info :) Skru av strømsparing i bios og windows også

Lenke til kommentar

Vil ikke si at kills med bolt rifle er no-skill.  Spiller stort sett med one shot, one kill våpen samme hvilket spill (om det så er snakk om boltrifler eller railgun) det er snakk om og jeg kan ikke si at headshots er noe lettere i bfv enn noen andre spill.

 

Er på ingen måte pro, men stort sett er jeg der jeg forventer å være k/d messig selv om reaksjonsevnen er noe dårligere kontra cod pro mod og q3 tiden, men så er jeg nærmere 40 enn 30 nå :p

 

Når det kommer til bf4 så var sniperklassen så møkkdårlig at jeg ikke gadd det spillet (for meg et møkkaspill), mens i bf1 må vi kunne si at sniperklassen var noe OP.  Bfv høster jeg like mange kills med g43 eller k7 så klassen er hvertfall ikke OP

Hadde helst sett at bolt riflene kunne ladde ei og ei kule samt kortere draw time på side arm.

 

TLDR; Ikke noe lettere å få HS i BFV sammenlignet med hvilket som helst spill som ikke går for å være en sim (arma,squad etc)

 

Det jeg egentlig ville frem til var at det for min del virker som om at det er en del som over natten plutselig har blitt Gud med sniper rifla, er det for stor "hitboks" eller skyldes det andre ting. BF3,4 og 1 hadde definitivt ikke så mange proffe snipere, og det tar da i det minste litt tid å tilvenne seg et nytt spill med nye rifler også. Så når level 1 personer er like pro som level 50 stusser jeg bittelitt.

Lenke til kommentar

Det jeg egentlig ville frem til var at det for min del virker som om at det er en del som over natten plutselig har blitt Gud med sniper rifla, er det for stor "hitboks" eller skyldes det andre ting. BF3,4 og 1 hadde definitivt ikke så mange proffe snipere, og det tar da i det minste litt tid å tilvenne seg et nytt spill med nye rifler også. Så når level 1 personer er like pro som level 50 stusser jeg bittelitt.

 

Er jo bare å sjekke dem ut på battlefieldtracker. Der kan du sjekke stats til f.eks "sniperrifler". Du finner fort ut om han er for god, eller bare treffer bra avogtil. 45-50% treffsikkerhet ligger vel de beste på med sniperene på. Det er ikkje vits å synse, når man kan se harde fakta :)

 

StodehTV ligger på 47% acc med 3 av riflene. En av de beste sniperene i vår klan ligger på 41 til 43% :) I BF V altså. I battlefield 1 til sammenlikning har samme person hos oss acc på 38% på sniper. Dette er dog over en periode over 2 år.

 

Om noen er level 1 eller 50 har ingen ting å si hvor god man er til å snipe. En level 1 kan ha vel så god aim som en level 50. 

 

Men igjen, så er påstanden min at noobs klager mest på at andre cheater. Ser iallefall ut slik, når det nesten alltid er de langt nede på lista som skriver i chatten  :wee:

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Hitboxen til hode ble vel noe i større i bytte mot sweetspot mekanikken fra BF1. Kilde.

Syns faktisk sweetspot greiene fra BF1 var verre, men forstår heller ikke helt hvorfor spillerne må håndholdes i BFV heller.

 

Hadde vært interessant å sitt en analyse av det ja, burde jo ikke vært helt umulig å fått til via practice rangen? Viser vel litt om interessen rundt spillet når det ikke er å oppdrive på Youtube allerede. 

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Hmm syns jeh stadig blir skutt i kroppen av snipere. Lite headshots, men jeg står lite stille da

Har heller ikke noe opplevelse av at jeg dør oftere av headshot fra snipere enn andre ting, tvert i mot faktisk.

Hadde vært interessant om Battlefield stats-APIen hadde noe sånn som "# times killed by X".

 

Blir definitivt mest headshottet når jeg står å lyser opp som et fyrtårn selv (scopeglare). 

Lenke til kommentar

Mye ålreit i patchen! men savner at de skriver når den går live? :p Må vel anta at den kjører i gang 17 når lightning strikes starter? 

 

Litt snodig hvordan de bare nevner 3 av 4 våpen og rush ikke med fra start? 

 

Hva skjedde med Coop? I road map sto jo combined arms som den største greia i kapitlet. Så det ikke nevnt en gang i patch notes?

 

Lukter alt for lang jule ferie. Skjønner ikke annet enn at de ligger langt bakpå. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Hva skjedde med Coop? I road map sto jo combined arms som den største greia i kapitlet. Så det ikke nevnt en gang i patch notes?

 

Den var i traileren, så vil tro den er med i oppdateringen. 

 

 

Mye ålreit i patchen! men savner at de skriver når den går live? :p Må vel anta at den kjører i gang 17 når lightning strikes starter?

 

HessToday at 5:14 PM

The Battlefield V Lightning Strikes Update

Downtime: This is a zero-downtime update, so you will not be kicked from gameplay. Once the update is live for your platform, you will need to exit the game and relaunch to apply the update.

 

Update Accessibility:

:Origin: PC Tuesday, Jan 15th at 1am PT / 4am ET / 9am UTC / 10am CET

:Playstation: PlayStation 4 Tuesday, Jan 15th at 2am PT / 5am ET / 10am UTC / 11am CET

:xbox: Xbox One Tuesday, Jan 15th at 3am PT / 6am ET / 11am UTC / 12pm CET

 

You can check out the Update Notes here https://www.ea.com/games/battlefield/news/tides-of-war-chapter-2-lightning-strikes-update-notes.

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

 snip

 

Så trailern på vei ut døra i sted. hadde tenkt å poste men kom ikke så langt. Den viste litt mer og fikk meg hakket mer gira! 

 

Rart de ikke klarte få tidene inn i den 8 sider lange PDFen da (om jeg ikke er blind, som er fult mulig:p)

 

Gleder meg til å teste medic.

 

Uansett takk for info :)

 

edit: Hygge med en liten firestorm teaser også. Vet ikke med dere men for meg er det i hvert fall utrolig nyttig informasjon at jeg kan kjøre rød traktor. 

Endret av barezell
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...