Gå til innhold

Nintendo har ingen planer om å introdusere Virtual Console til Switch


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bryr meg pent lite om NES spill. Hadde det dog vært SNES spill. Kjøper lett noen av mine favoritter en gang til på switch, Aladdin, Super Bomberman og Donkey Kong Country for å nevne noen.

 

Dette er jo åpenbart bare første runde. Flere spill blir lagt til etterhvert, sannsynligvis helt opp til GameCube. Vi snakker også ca kr 170,- i året, så det er ikke akkurat en stor utgift for folk flest. Er nesten litt morsomt å se hvor mange som klikket fullstendig da de lærte at "grådige Nintendo" krever betalt nå. :p (Ikke rettet mot deg, selvsagt.) For den saks skyld får vi ikke VC med det første, men vi trenger da heller ikke kjøpe spill om og om igjen. Er vel mer som GamePass på XBox, der vi får laste ned alt av spill de har lagt ut helt gratis. Sånn sett tjener man fort inn det lille abonnentet.

Endret av Schreiber
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gidder ikke betale nærmere 200 kroner i året for en halveis forseggjort tjeneste. Får dekket mine retrobehov via SNES Classic Mini, og selv om det hadde vært digg å spille Super Nintendo spill på farten så får det bare være. Nintendo er vel den eneste konsollen som har backup av saves bak en betalingsmur. At man ikke kan kopiere saves over på en minnepinne er helt idiotisk. Onlinetjenesten til Nintendo holder nesten et PS2-nivå. Det er jo ingen måte å kommunisere med venner uten å bruke den tullete appen.

 

Regner med at alle mine saves ryker nå når jeg snart skal sende min på reperasjon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vi snakker om under 200 spenn i året. Er det virkelig så sykt mange penger for folk flest?

Nei, men det er å betale for noe som utgangspunktet skulle vært gratis. Tenker her på backup av saves, ikke nødvendigvis skybasert. Jeg spiller svært lite multiplayer på Switch.

Lenke til kommentar

 

Vi snakker om under 200 spenn i året. Er det virkelig så sykt mange penger for folk flest?

Nei, men det er å betale for noe som utgangspunktet skulle vært gratis. Tenker her på backup av saves, ikke nødvendigvis skybasert. Jeg spiller svært lite multiplayer på Switch.

 

 

For å ta det på en annen måte: Hvor mye ville du betalt for spill til SNES? Om vi snakker førti spenn pr spill trenger du bare laste ned fem spill i året, så har du allerede tjent inn abonnentet for hele året, og vel så det. Så igjen, jeg fatter ikke hva det er folk klager over her. Å ta backup av saves er en annen sak. Skylagring er ikke gratis (det koster å holde en server oppe). Å lagre et annet sted er en helt annen sak, og har ingenting med online-biten å gjøre.

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Det er berre Virtual Console "namnet" som ikkje kjem over. Frå Kotaku sin artikkel:

 

There are currently no plans to bring classic games together under the Virtual Console banner as has been done on other Nintendo systems (...)

There are a variety of ways in which classic games from Nintendo and other publishers are made available on Nintendo Switch, such as through Nintendo Entertainment System - Nintendo Switch Online, Nintendo eShop or as packaged collections (...)

 

Om me berre får det via online-tenesta eller ikkje veit me ikkje ennå.

Endret av Stian838
Lenke til kommentar

 

 

Vi snakker om under 200 spenn i året. Er det virkelig så sykt mange penger for folk flest?

Nei, men det er å betale for noe som utgangspunktet skulle vært gratis. Tenker her på backup av saves, ikke nødvendigvis skybasert. Jeg spiller svært lite multiplayer på Switch.

 

 

For å ta det på en annen måte: Hvor mye ville du betalt for spill til SNES? Om vi snakker førti spenn pr spill trenger du bare laste ned fem spill i året, så har du allerede tjent inn abonnentet for hele året, og vel så det. Så igjen, jeg fatter ikke hva det er folk klager over her. Å ta backup av saves er en annen sak. Skylagring er ikke gratis (det koster å holde en server oppe). Å lagre et annet sted er en helt annen sak, og har ingenting med online-biten å gjøre.

Problemet er at det koster deg 200 kroner for en tjeneste som virker å bli under gjennomsnittet bra. Nintendo får bare ikke til online. Hadde forhåpninger denne gang med Switch men igjen en helt tragisk løsning sammenlignet med konkurrentene.

Lenke til kommentar

Problemet er at det koster deg 200 kroner for en tjeneste som virker å bli under gjennomsnittet bra. Nintendo får bare ikke til online. Hadde forhåpninger denne gang med Switch men igjen en helt tragisk løsning sammenlignet med konkurrentene.

 

Hvordan i all verden vet du at de ikke får det til, når tjenesten ikke er lansert engang?

Lenke til kommentar

Kunne de ikke valgt N64 spill istedenfor? Pokemon Stadium tilgjengelig på Switch ville vært en drøm :D

 

De har lovet å legge til nye spill jevnlig. Så ja, det blir nok N64-spill også etterhvert. Ikke glem at da de først snakket om Switch og VC nevnte de spill som Super Mario Sunshine, Eternal Darkness og Luigi's Mansion. Regner med vi har alle tre, og mange flere, i løpet av noen få måneder. :) Og som sagt blir det nok som med GamePass på XBone. Betal en liten sum i måneden, og last ned alt du vil gratis (av det de har gjort tilgjengelig).

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

 

Problemet er at det koster deg 200 kroner for en tjeneste som virker å bli under gjennomsnittet bra. Nintendo får bare ikke til online. Hadde forhåpninger denne gang med Switch men igjen en helt tragisk løsning sammenlignet med konkurrentene.

 

Hvordan i all verden vet du at de ikke får det til, når tjenesten ikke er lansert engang?

 

Pris har ingenting med saken å gjøre. Nintendo's historikk med onlinefunksjoner er alt annet enn bra.

Skylagring skulle ha vært på plass siden dag 1, gratis. Nei dette koster ikke skjorta. Infrastrukturen ligger der allerede, med tanke på all info som sendes frem og tilbake, og lagringsfiler tar da nesten ikke plass.

Vennefunksjonen er en stor vits. Ingen måte å kontakte venner på.

VOIP over mobilapp. Mulig å bli mer tungvint? Dette burde vært integrert i konsollen.

Eshop er som å navigere gjennom en labyrint.

 

Er heller ikke interessert i å leie 20+ år gamle NES-spill (hvis det er sånn det fungerer). Sleng sammen 30-50 av de mest populære NES-titlene på en spillkassett. Har ingen problem med å betale 4-500,- for noe sånt. Foretrekker å eie fremfor leie.

Lenke til kommentar

 

 

Vi snakker om under 200 spenn i året. Er det virkelig så sykt mange penger for folk flest?

Nei, men det er å betale for noe som utgangspunktet skulle vært gratis. Tenker her på backup av saves, ikke nødvendigvis skybasert. Jeg spiller svært lite multiplayer på Switch.

 

 

For å ta det på en annen måte: Hvor mye ville du betalt for spill til SNES? Om vi snakker førti spenn pr spill trenger du bare laste ned fem spill i året, så har du allerede tjent inn abonnentet for hele året, og vel så det. Så igjen, jeg fatter ikke hva det er folk klager over her. Å ta backup av saves er en annen sak. Skylagring er ikke gratis (det koster å holde en server oppe). Å lagre et annet sted er en helt annen sak, og har ingenting med online-biten å gjøre.

 

Jeg har stort sett alle spillene jeg vil ha enten fysisk eller på SNES Classic Mini, men jeg hadde gjerne betalt noen kroner for å kunne spille det i håndholdt modus. Men nå er ikke det interessant lenger.

 

Og å lagre et annet sted (at man ikke bare kan sette en minnepinne i konsollen og kopiere over er beyond me) har jo noe med online-biten å gjøre når de tvinger deg til å betale for å forsikre seg om at lagringsfilene er trygge. Hvor mange kommer ikke til å betale de 200 kronene egentlig bare for lagringen?

 

 

Problemet er at det koster deg 200 kroner for en tjeneste som virker å bli under gjennomsnittet bra. Nintendo får bare ikke til online. Hadde forhåpninger denne gang med Switch men igjen en helt tragisk løsning sammenlignet med konkurrentene.

 

Hvordan i all verden vet du at de ikke får det til, når tjenesten ikke er lansert engang?

 

Det vi har blitt forespeilet er jo langt bak hva konkurrentene driver med. Jeg synes oppriktig det er villedende å kalle det en online-del når man hverken kan sende meldinger eller snakke med vennene via maskinen og ikke en idiotisk app. Discord har vel sagt seg villige til å samarbeide med Nintendo om å lage denne biten for de men Nintendo vil selvsagt bare holde på som om vi var i 2003.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...