Gå til innhold

Leve på under 11.000 kr på 3 måneder. Får ikke utbetaling av lånekassa før i august


Anbefalte innlegg

Jeg er 25 år, Nettopp begynt som lærling, det er jo viden kjent at lønna til en lærling ikke er noe og skryte av.

Jeg bor hos mine foreldre, Mine foreldre har ganske dårlig økonomi selv og har ikke råd til mer en det som er nødvendig, Og siden jeg er 25 år så føler ikke jeg at jeg kan begynne og få penger av de, den tid er over !

 

Jeg får utbetalt under 4.000 kroner i måneden som lærling, og jeg søkte lånekassen, lånekassen sier at min søknad blir godkjent senest 5.juni, jeg spurte om jeg da ville få utbetalt 15.juni, Nei, du får ikke utbetaling før i august. 

 

jeg skal jo jobbe hele sommeren, jeg har ikke noe ferie og ta av, og skal jeg få fri så blir det ubetalt.

 

Sist jeg fikk penger var 12. April, da fikk jeg litt under 8.000 kroner fra lånekassa, jeg har nå kjøpt busskort, og har brukt mesteparten av pengene på vanlige ting, betalt telefonregning, forsikring og kjøpt inn brød og pålegg til lunsj på jobben, nå har jeg 127 kr på konto frem til første lønning fra arbeidsgiver 12. april, Denne lønnen er som sagt liten, jeg har regnet meg frem til at jeg vill ha under 11.000 kroner og leve for frem til en utbetaling av lånekassa kommer 15. august.

 

De 11.000 kronene blir fort 8.500 kroner etter at jeg har kjøpt månedskort på bussen, 

etter telefonregning uten noe ekstra forbruk er jeg nede i ca 7,300 kroner. 

 

7,300 kroner skal dekke mat hjemme, mat på jobben i 3 måneder. 2.400 kroner i måneden.

 

Er det i det hele tatt mulig og gjøre dette ? Jeg har en tung jobb og som lærling får jeg ikke de lette fine jobbene, det blir brukt mye energi og jeg kan ikke la vær og spise fordi jeg ikke har råd, da fungerer jeg jo ikke i jobben, som igjen resulterer i konflikt med arbeidsgiver.

 

Hva skal jeg gjøre ? Sommeren blir meget smal, ingen turer, ingen hyttetur, Ingen verdens ting, Jobb,hjem,jobb,hjem og ikke mulighet for og gjøre noe som helst i helgene som krever penger.

 

Noen tips ? Er litt rådvill akkurat nå, vet ikke helt hvordan dette skal fungere. Jeg nekter og belaste foreldrene mine, det er ikke aktuelt.



Anonymous poster hash: 72ed3...688
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blir nok en trang sommer for deg, 600 kr uken i mat går an å leve å i en kortere periode, om du smører matpakke og spiser first price produkter  Du får trøste deg med at det er midlertidig. Ville også snakket med NAV om det er mulighet for sosial stønad i perioden det gjelder. Om du har fylt 18 år har ikke foreldrene forsørgerplikt for deg mer, og det skal være mulig å få hjelp til mat.

Lenke til kommentar

De 11.000 kronene blir fort 8.500 kroner etter at jeg har kjøpt månedskort på bussen, etter telefonregning uten noe ekstra forbruk er jeg nede i ca 7,300 kroner.

Trenger du å bruke så mye på mobil? Du får 1 GB mobilabonnement for under 119 i måneden, til og med helt ned i 99 dersom du tar et abonnement som er sperret for bruk utenfor Norge. Se https://www.tek.no/mobilabonnement. Anonymous poster hash: c6872...a31
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...