Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

 

Er så betatt av en mann på 35(?)... er selv 23.. det kan aldri bli noe mellom oss, det er jeg klar over, men jeg har så lyst å knulle han!! Bare 1 gang liksom for å se hvordan det er føler selv han flørter litt. Blikkontakt, og generelt væremåten når vi møtes. Hvilke tegn kan jeg se etter for å avgjøre om han vil det samme og om han er kåt på meg?! .. uaktuelt å prøve meg før han gjør noe hvertfall. Ville du som mann på 35 hatt deg med ei som er 12 år yngre eller er det litt drøyt? Jeg tror han er litt nerd og regelrytter.

 

Anonymous poster hash: 469dc...f99

Det er vanlig å ha seksuelle følelser for andre. Alder spiller ingen rolle. Men angående den sosiale stigmatiséringen og de stereotypiske rollene vi har i samfunnet vi lever i, så kan det jo påkalle litt stigmatiséring hvis dette kommer ut for en dag for andre. Om du og den andre parten bryr deg om dette eller ikke, blir jo opp til dere selv. Dette dreier seg om psykologi.

 

Ett spørsmål du kan spørre deg selv er: Hva ville du sagt til ditt eget barn om dét var tilfellet?

 

Du bør også tenke over hva som skjer om du faktisk utvikler følelser for personen. Har du tenkt over om dette er en person du kunne innlede et videre forhold til? Hvis ikke, så tar du jo risikoer overfor deg selv og ditt følelsesliv. Alt dette må du tenke over.

 

Jeg for min del har gjort det til en hovedregel i livet å aldri innlede noe følelsesmessig forhold på noen måte til noen på mine arbeidsplasser/i mine arbeidsforhold. Hvis vi møtes tilfeldig i fritiden, så gjør jeg det, men på jobb er jeg da den samme som jeg var før. Jobb er jobb, fritid er fritid. Men dét er mine verdier, du har dine.

Selv om dine verdier sier at du ikke skal ha følelsesmessige forhold på jobb, kan det likevel hende du utvikler det. Det er ikke mulig å styre følelsene på den måten. du kan selvfølgelig trekke deg unna og prøve undertrykke de :)

 

jeg tror ikke jeg tar noen risikoer ovenfor meg selv med dette, det er vel heller ham. Jeg kan godt få følelser uten at jeg trenger å gifte meg eller innlede ett langvarig forhold. Jeg syns forelskelse er fint jeg, uansett utfall.

 

Dette er ikke stigmatisering. Har ikke tillagt ham negative egenskaper, og han har heller ikke noen kjennetegn som er forskjellig fra alle andre. Når det kommer til stereotypier , vil vi alltid tenke, og fundere på andre mennesker vi møter, ergo kan man dra stereotypi kortet ganske ofte i hverdagen om man ønsker det. Jeg ville heller brukt det i en setting der feks en person har forutinntatte negative meninger om en gruppe mennesker. Eller negative holdninger basert på utseendet til ett individ. Ingenting av det jeg har ment eller tenkt om denne mannen er negativt ladet, det er rett og slett meg som funderer på hva slags person han er basert på de få opplysningene jeg har :)

 

 

 

 

Anonymous poster hash: 469dc...f99

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi må serriøst slutte spre disse holdningene. Hvorfor skal det være slik? Er det ikke lov å fundere på andre mennesker som interesserer oss? Stigmatisering, stereotypi og rasismekortet blir dratt opp i de merkeligste sammenhenger og over en lav sko. På samme måte som at følelser idag har blitt en sykdom. Er du lei deg? Depresjon. Er du sint? Sinneproblemer. Er du aktiv? Adhd. Er du redd? angst. Funderer du på andre mennesker? Stigmatisering/ og eller å sette folk i bås. Er du ikke enig med meningen til noen fra en annen verdensdel enn deg selv? Rasisme.

 

En sjenert person er en sjenert person, det er ikke å sette noen i bås. Det er slik vi er. Er du aktiv ja så er du det, men ikke kom grinende når andre lurer på om du er aktiv flere plasser enn bare på fjellet :p

 

 

Anonymous poster hash: 469dc...f99

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da jeg var 36 var jeg singel og hadde en 3-4 "lekevenninner" som jeg traff sporadisk. Vi møttes mest hos meg, men også hos dem, de lagde gjerne mat og vi hadde en trivelig aften sammen, så gjerne sex og som oftest overnatting. Ene av damene var 23 år. Hun var aldeles nydelig og var i tillegg lita og nett (jeg er svak for små damer) og så ung ut, men antageligvis fordi hun hadde ett barn som var året yngre enn mitt så ble det vel akkurat innafor det jeg følte var ok. I perioder mer eller mindre bodde hun hos meg og vi hadde et godt over snittet aktivt sexliv. Må si at det var litt trist når det "forholdet" fadet ut, men jeg tenker tilbake på det som en positiv periode i livet mitt, håper og tror hun tenker ca. det samme :)

Jeg ser ingen problem med aldersforskjell, i alle fall ikke når det er snakk om å leke litt sammen, jeg tror bare det gir erfaring.

Lenke til kommentar

35 og 23 er ingen big deal i det hele tatt. For meg er det rart at du tenker noe videre over dette.

 

 

Jeg er 32. Kjæresten min er 21. Møtte henne da hun var 18.

 

Så lenge jeg har sjangs på unge jenter, så kommer jeg aldri til å være sammen med noen på min egen alder.

Lenke til kommentar

Selv om dine verdier sier at du ikke skal ha følelsesmessige forhold på jobb, kan det likevel hende du utvikler det. Det er ikke mulig å styre følelsene på den måten. du kan selvfølgelig trekke deg unna og prøve undertrykke de :)

jeg tror ikke jeg tar noen risikoer ovenfor meg selv med dette, det er vel heller ham. Jeg kan godt få følelser uten at jeg trenger å gifte meg eller innlede ett langvarig forhold. Jeg syns forelskelse er fint jeg, uansett utfall.

 

Dette er ikke stigmatisering. Har ikke tillagt ham negative egenskaper, og han har heller ikke noen kjennetegn som er forskjellig fra alle andre. Når det kommer til stereotypier , vil vi alltid tenke, og fundere på andre mennesker vi møter, ergo kan man dra stereotypi kortet ganske ofte i hverdagen om man ønsker det. Jeg ville heller brukt det i en setting der feks en person har forutinntatte negative meninger om en gruppe mennesker. Eller negative holdninger basert på utseendet til ett individ. Ingenting av det jeg har ment eller tenkt om denne mannen er negativt ladet, det er rett og slett meg som funderer på hva slags person han er basert på de få opplysningene jeg har :)

 

 

 

 

Anonymous poster hash: 469dc...f99

 

 

Sjeldent intelligent motsvar, og takk for det.

 

Nå beveger vi oss litt vekk fra temaet, som var aldersforskjeller, men kan likevel gi et svar:

 

Poenget mitt var at det kan skape stigmatiséring og problemer med tanke på jobbforhold og personlige forhold med -andre- mennesker, i forhold til det psykososiale i arbeidslivet. Andre kan få problemer med det hvis det skulle bli kjent, og å holde personlige/private følelser og tanker for seg selv, særlig når det blir av en intim og privat natur som du beskriver, kan være veldig vanskelig. Det kan skape sjalusi og mistillit. Andre kan tro at det "spilles favoritter" blant mennesker med maktposisjon, at maktstrukturen- og balansen på arbeidsplassen blir berørt av personlige forhold. Selv om det ikke er tilfelle for din del, så kan andre oppfatte det slik, og det kan skape friksjoner. Det er vel og bra at du er superstrukturért og klarer å holde alt dette under kontroll, men det er ikke sikkert at andre i arbeidsplassen der er like selvsikre. Da er det jo urettferdig at det skal gå utover dem. Selv om dette kanskje virker søkt og fåfengt, så kan det være en kilde til psykososial ustabilitet på arbeidsplasser.

 

Med tanke på aldersforskjeller, så spiller ikke alder noen nevneverdig rolle for meg. Jeg har selvsagt meninger om eldre mennesker som kjøper yngre, så som "sugar daddy/baby", men dét er jo prostitusjon og noe annet. For meg er det bare sjelen som teller. Men på arbeidsplassen er vi alle knyttet sammen i prinsippet om overlevelse, og da mener jeg vi bør prøve å holde arbeidsplassen så psykologisk ren og uaffektert som mulig for å skape et mest mulig bærekraftig arbeidsmiljø.

 

Om du klarer å holde alt naturlig og vanlig, så er det selvsagt ingenting galt - annet enn at man kanskje utsetter en ekte kjærlighet for noe mindre. Så igjen, så kommer det ned til personlige verdier; Hvis et aktivt sexliv med varierte partnere betyr mer enn et langvarig og stabilt forhold, så er det sånn det må bli, og jeg har ingenting mot det, så lenge det ikke brukes som et maktmiddel for å mobbe og håne andre som velger en annen livsretning, på linje med alt annet, penger, klær, utseende og materielle verdier.

 

Og én ting jeg glemte å ta med: Du har rett i at selv om jeg prøver å "undertrykke", eller å tilsidesette, rettere sagt, følelser om andre på jobb, så mener jeg likevel det er mest riktig å gjøre det på den måten i en størst mulig grad, sånn at vi opprettholder et fokus på resultater, og gjør det menneskelige psykososiale spillet til en minst mulig forstyrrende faktor. Hvordan skal arbeidslivet bli om vi blander alt mulig av intriger og spill inn i det?

Endret av Taurean
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Selv om dine verdier sier at du ikke skal ha følelsesmessige forhold på jobb, kan det likevel hende du utvikler det. Det er ikke mulig å styre følelsene på den måten. du kan selvfølgelig trekke deg unna og prøve undertrykke de :)

jeg tror ikke jeg tar noen risikoer ovenfor meg selv med dette, det er vel heller ham. Jeg kan godt få følelser uten at jeg trenger å gifte meg eller innlede ett langvarig forhold. Jeg syns forelskelse er fint jeg, uansett utfall.

 

Dette er ikke stigmatisering. Har ikke tillagt ham negative egenskaper, og han har heller ikke noen kjennetegn som er forskjellig fra alle andre. Når det kommer til stereotypier , vil vi alltid tenke, og fundere på andre mennesker vi møter, ergo kan man dra stereotypi kortet ganske ofte i hverdagen om man ønsker det. Jeg ville heller brukt det i en setting der feks en person har forutinntatte negative meninger om en gruppe mennesker. Eller negative holdninger basert på utseendet til ett individ. Ingenting av det jeg har ment eller tenkt om denne mannen er negativt ladet, det er rett og slett meg som funderer på hva slags person han er basert på de få opplysningene jeg har :)

 

 

 

 

Anonymous poster hash: 469dc...f99

 

Sjeldent intelligent motsvar, og takk for det.

 

Nå beveger vi oss litt vekk fra temaet, som var aldersforskjeller, men kan likevel gi et svar:

 

Poenget mitt var at det kan skape stigmatiséring og problemer med tanke på jobbforhold og personlige forhold med -andre- mennesker, i forhold til det psykososiale i arbeidslivet. Andre kan få problemer med det hvis det skulle bli kjent, og å holde personlige/private følelser og tanker for seg selv, særlig når det blir av en intim og privat natur som du beskriver, kan være veldig vanskelig. Det kan skape sjalusi og mistillit. Andre kan tro at det "spilles favoritter" blant mennesker med maktposisjon, at maktstrukturen- og balansen på arbeidsplassen blir berørt av personlige forhold. Selv om det ikke er tilfelle for din del, så kan andre oppfatte det slik, og det kan skape friksjoner. Det er vel og bra at du er superstrukturért og klarer å holde alt dette under kontroll, men det er ikke sikkert at andre i arbeidsplassen der er like selvsikre. Da er det jo urettferdig at det skal gå utover dem. Selv om dette kanskje virker søkt og fåfengt, så kan det være en kilde til psykososial ustabilitet på arbeidsplasser.

 

Med tanke på aldersforskjeller, så spiller ikke alder noen nevneverdig rolle for meg. Jeg har selvsagt meninger om eldre mennesker som kjøper yngre, så som "sugar daddy/baby", men dét er jo prostitusjon og noe annet. For meg er det bare sjelen som teller. Men på arbeidsplassen er vi alle knyttet sammen i prinsippet om overlevelse, og da mener jeg vi bør prøve å holde arbeidsplassen så psykologisk ren og uaffektert som mulig for å skape et mest mulig bærekraftig arbeidsmiljø.

 

Om du klarer å holde alt naturlig og vanlig, så er det selvsagt ingenting galt - annet enn at man kanskje utsetter en ekte kjærlighet for noe mindre. Så igjen, så kommer det ned til personlige verdier; Hvis et aktivt sexliv med varierte partnere betyr mer enn et langvarig og stabilt forhold, så er det sånn det må bli, og jeg har ingenting mot det, så lenge det ikke brukes som et maktmiddel for å mobbe og håne andre som velger en annen livsretning, på linje med alt annet, penger, klær, utseende og materielle verdier.

 

Og én ting jeg glemte å ta med: Du har rett i at selv om jeg prøver å "undertrykke", eller å tilsidesette, rettere sagt, følelser om andre på jobb, så mener jeg likevel det er mest riktig å gjøre det på den måten i en størst mulig grad, sånn at vi opprettholder et fokus på resultater, og gjør det menneskelige psykososiale spillet til en minst mulig forstyrrende faktor. Hvordan skal arbeidslivet bli om vi blander alt mulig av intriger og spill inn i det?

 

Ja det er kanskje like greit holde meg unna..

 

Jeg har en skikkelig 40årskrise i 20årene tror jeg. Min kjæreste hadde ett forhold på si, samtidig som han behandlet høygravide meg som søppel. Det er der roten til dette ligger, han behandlet meg så grusomt dårlig mens jeg produserte avkommet hans. Jeg har derfor mistet helt troen på menn i forhold generelt. Jeg tror også jeg nå ser på eldre menn i og med de kan begjære meg mer enn en på min egen alder. De er heller ikke typen til å skryte om dette til hele bygda tror jeg..

 

Jeg sliter med følelsene mine ovenfor samboer etter dette, og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre for å få de tilbake. Om jeg selv er utro vil jeg mest sannsynlig få så dårlig samvittighet, og bli så redd for å ødelegge forholdet vårt at jeg kanskje får de tilbake. jeg falt utelukkende for personligheten hans, også viser det seg at innvendig er like råttent som utvendig. Jeg har derfor ett serriøst problem akkurat nå. Er også deilig slippe tenke så mye på dette når jeg kan fantasere om andre :p

 

 

Anonymous poster hash: 469dc...f99

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Kjør på å knull!

Du er såpass ung at du bør leve livet og prøve ut alt.

 

Finnes vell ikke noe regel på øvre grense på sex. Du får de fleste i alle aldre til sengs når du er i begynnelse av 20 årene. Bare å prøve seg frem!

 

Ja!!! Sex er livet! Ingenting annet betyr noe!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Som mann på 36 vil jeg ha meg frabedt å bli kalt "eldre mann" slik overskriften på tråden er....

 

For forhold så brukes jo gjerne "halvparten av alder + 7" formelen, så hvis han er 35 så er laveste alder han kan gå for være 24,5.

 

For tilfeldig sex derimot er vel kanskje myndighetsalder det laveste man kan gå så lenge man er under 40 år... 

 

Du som er kvinne, og endog yngre enn han, kan ikke tape noe på å prøve deg på han. Det er jo bare å kjøre på. 

 

I disse #metoo tider så kan du bare glemme at en litt beskjeden mann skal ta noe som helst initiativ mot en kvinne som er såpass mye yngre enn ham selv. Så det er nok du som må ta initiativ, men det er bare å kjøre på! Menn flest er heldigvis ikke så kjipe og ekle når de avviser som det mange kvinner er... 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kjør på å knull!

Du er såpass ung at du bør leve livet og prøve ut alt.

 

Finnes vell ikke noe regel på øvre grense på sex. Du får de fleste i alle aldre til sengs når du er i begynnelse av 20 årene. Bare å prøve seg frem!

 

Ja jeg står i stor fare for å drite meg loddrett ut med å gjøre ett fremstøt da :p usikker på om jeg er villig til å ta konsekvensene av det. Stor sannsynlighet for at han avslår og lurer på hva i faen som feiler meg. Liksom, jeg tror absolutt ikke at han IKKE hadde ønsket dette med meg, men omstendighetene rundt gjør at det er upassende...veldig upassende.. dette kommer serriøst til å være på 1.plass over alle mine flaueste episoder i livet mitt om han avslår, og det deiligste om han går med på det. Skal jeg drite meg skikkelig ut eller burde jeg la det ligge? Og eventuelt om han da avslår meg, hva faen skal jeg si da ? :p har aldri gjort noe slikt før. Bruker som regel vente på intiativ fra guttene

 

Anonymous poster hash: 469dc...f99

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja ,jeg mener ikke dere er gamle i den forstand, i forhold til meg har dere noen år ekstra livserfaring ;) dermed eldre.

 

Anonymous poster hash: 469dc...f99

 

Jeg forstod det da jeg leste innlegget ditt, men utifra bare overskriften og de første linjene ble jeg støtt... , eller krenket er vel det moderne ordet som brukes...   ;-)

 

 

Ja jeg står i stor fare for å drite meg loddrett ut med å gjøre ett fremstøt da :p usikker på om jeg er villig til å ta konsekvensene av det. Stor sannsynlighet for at han avslår og lurer på hva i faen som feiler meg. Liksom, jeg tror absolutt ikke at han IKKE hadde ønsket dette med meg, men omstendighetene rundt gjør at det er upassende...veldig upassende.. dette kommer serriøst til å være på 1.plass over alle mine flaueste episoder i livet mitt om han avslår, og det deiligste om han går med på det. Skal jeg drite meg skikkelig ut eller burde jeg la det ligge? Og eventuelt om han da avslår meg, hva faen skal jeg si da ? :p har aldri gjort noe slikt før. Bruker som regel vente på intiativ fra guttene

 

Anonymous poster hash: 469dc...f99

 

Som  nevnt tidligere så er menn veldig forsiktige når de avviser, spesielt når de har kommet seg over usikkerheten i runkealderen. Veldig mange kvinner slutter ikke å være ekle når de avviser før alderen begynner å sette sine spor, altså slutten av 20 årene. Jeg har heldigvis aldri blitt avvist så mye, (kanskje mest fordi jeg aldri har vært så veldig frempå) men et par ganger har disse kvinnene virkelig fått meg til å føle som verdens minst attraktive og egentlig burde ha søkt om tillatelse for å vise meg offentlig eller snakke til kvinner.   Menn derimot blir bare ekle i avvisningene sine når de blir sjekket opp av homser. Jeg kan av egen erfaring si at det da faktisk er litt vanskelig å ikke fremstå som ekstremt avvisende. De få gangene jeg har blitt forsøkt sjekket opp av homser så har jeg blitt veldig opptatt av å si at jeg ikke er homo.  Så lenge du ser ut som en kvinne, og har rette utstyret, så skal du ikke være redd for at den eldre herren kommer til å avvise deg på en stygg måte. Hvis han mot formodning avviser deg så tipper jeg han bare kommer til å si at det ikke går fordi han holder på med en annen dame. Så her er det bare å kjøre på!!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er bedre å gjøre en ting man angrer på, enn å angre resten av livet at man ikke gjorde det tenk.

Helt enig i denne filosofien.

Det er noen ting jeg angrer på st jeg gjorde men det er langt flere ting jeg angrer på at jeg ikke gjorde mens jeg kunne.

 

Tenk også over hvor sjeldent en singel mann avslår sex. Der skjer ikke ofte med mindre den aktuelle herremannen svømmer i fitte.

Lenke til kommentar

Jeg forstod det da jeg leste innlegget ditt, men utifra bare overskriften og de første linjene ble jeg støtt... , eller krenket er vel det moderne ordet som brukes... ;-)

 

 

 

Som nevnt tidligere så er menn veldig forsiktige når de avviser, spesielt når de har kommet seg over usikkerheten i runkealderen. Veldig mange kvinner slutter ikke å være ekle når de avviser før alderen begynner å sette sine spor, altså slutten av 20 årene. Jeg har heldigvis aldri blitt avvist så mye, (kanskje mest fordi jeg aldri har vært så veldig frempå) men et par ganger har disse kvinnene virkelig fått meg til å føle som verdens minst attraktive og egentlig burde ha søkt om tillatelse for å vise meg offentlig eller snakke til kvinner. Menn derimot blir bare ekle i avvisningene sine når de blir sjekket opp av homser. Jeg kan av egen erfaring si at det da faktisk er litt vanskelig å ikke fremstå som ekstremt avvisende. De få gangene jeg har blitt forsøkt sjekket opp av homser så har jeg blitt veldig opptatt av å si at jeg ikke er homo. Så lenge du ser ut som en kvinne, og har rette utstyret, så skal du ikke være redd for at den eldre herren kommer til å avvise deg på en stygg måte. Hvis han mot formodning avviser deg så tipper jeg han bare kommer til å si at det ikke går fordi han holder på med en annen dame. Så her er det bare å kjøre på!!!

Ja det var absolutt ikke meningen å fornærme noen !:) ta det heller som ett kompliment.

 

Off. Kjenner jeg blir dårlig av å lese det. Har selv vært veldig stygg enkelte ganger med avvisningene mine, kjenner jeg angrer på det nå... var en gutt som var så forelsket i meg, og jeg brukte han for å få låne bilen hans, og diverse andre tjenester. Så kuttet jeg kontakten på ett særdeles stygt vis, og han dukket opp hjemme hos meg på natten og banket på soveromsvinduet mitt.. han var full og dårlig, så jeg fulgte han inn på badet der han lå å spøy opp i do. Fikk kjæresten min til å hente ham, og han spydde i bilen hans like etterpå. Fysjameg, stakkars gutt. Dødsforelsket også spyr han utover hele badet mitt, for så å bli hentet av han som hadde «kapret» meg, og nedverdige seg selv med å spy i bilen hans i tillegg... husker vennina mi møtte på denne gutten 2 mnd senere og sa han så ut som ett vrak av sorg. Han sendte meg meldinger 2 år etter disse hendelsene og ba på sine knær om å få ha kontakt med meg igjen. Jenter kan være grusomme!! Inkl meg selv....får se da om karmaen min tilsier jeg skal få en grusom avvisning med påfølgende selvtillitsknekk. Kanskje jeg hadde fortjent det :p

 

Anonymous poster hash: 469dc...f99

Lenke til kommentar

Helt enig i denne filosofien.

Det er noen ting jeg angrer på st jeg gjorde men det er langt flere ting jeg angrer på at jeg ikke gjorde mens jeg kunne.

 

Tenk også over hvor sjeldent en singel mann avslår sex. Der skjer ikke ofte med mindre den aktuelle herremannen svømmer i fitte.

Jeg tror jo ikke han er singel da dere...en slik mann er neppe singel :p .. god utdanning, pent fjes, digg kropp. De er som regel opptatte

 

Anonymous poster hash: 469dc...f99

Lenke til kommentar

Til TS:

 

Dette spørs også litt på hvilke forhold dere har til hverandre, kollega, venn, bekjent osv osv

 

men som regel.. Flørter han og du gjør det samme tilbake, så er det bankers! Da er det bare å spørre om en er keen på å møtes en kveld på byen eller en middag hos deg feks ( Middag = Grandiosa og en komedie på netflix etterfulgt av orgasmer )

 

Jeg personlig driver med profilering for russ og elsker å ha sex med de unge damene. Så aldersforskjell trenger du å bry deg fint lite om når det kommer til et enkelt knull eller potensiell FF

 

Kjør godt og hardt på ^^



Anonymous poster hash: 84124...b87
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...