Gå til innhold

NRK ønsker mer


  

112 stemmer

  1. 1. For eller imot lisensøking?

    • For
      23
    • Imot
      82
    • Ingen mening
      7


Anbefalte innlegg

Siden Trump var så populær i denne Nrk-debatten, så drar jeg på et tankesprang. Dersom jeg hadde vært dicktator, så..:

 

Hadde jeg avskaffet lisens på statskanalen, også hadde jeg laget særregel for arbeidsledige Nrk-ansatte. Hvor de måtte leve på velferdsordning i størrelsesorden hva en amerikaner må. Sånn bare for å i ekte trump-ånd få tatt hevn på et forvaltningsapparat som jeg har mislikt i en lang rekke år :green:

 

Ganske spenstig avstemming til nå i denne tråden. Montro om den er folkerepresentativ?

 

For 12 stemmer ca. 20 %

Imot 43 stemmer ca. 70 %

Ingen mening 6 stemmer ca. 10 %

Endret av G
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja vel. Jeg begynte å avvende meg lisensen for nesten 10 år siden snart. Anbefales. Det er først da du blir i stand til å innse at det finnes så mye annet å bruke timene sine på enn Nrk.

 

Hvem har sagt noe om å bruke alle timene sine på TV overhodet.  Jeg ser knapt på TV som det er, men det eneste jeg ser på av norske kanaler er NRK.  Resten av dem inneholder tilsynelatende nesten kun hjerneråtnende reality-søppel, så de er alle gjemt bort i dekoderen.

 

 

Jeg synes fremdeles at det du skriver ikke fremmer saken om tvangslisensiering godt nok.

 

Det var kun en meningsytring, ikke en reklame for noe som helst ståsted.

 

 

NRK har gått fra og være informasjonskanal om hoved fokus til underholdning.

 

Ingen tvil om at fokus har skiftet gjennom årene, men så lenge de resterende kanalene kun viser amerikanske skraphandlere og folk som har seg på hoteller og strender rundt om (med TV2 Nyhetskanalen som et hederlig unntak) så er NRK ennå den eneste de facto informasjonskanalen vi har.

Lenke til kommentar

 

Glemmer du ikke at svært mange ikke liker norske politikere, og at mange liker Trump?

Det er vanlig at folk forakter både mediene og politikerne i Norge.

 

I norge er det vel ekstremt få som liker trump.

Jeg kjenner mange mennesker som liker Trump. I industrisektor, servicenæringer er det mange som liker ham. Han er upopulær blant offentlige ansatte.

Lenke til kommentar

 

Ja vel. Jeg begynte å avvende meg lisensen for nesten 10 år siden snart. Anbefales. Det er først da du blir i stand til å innse at det finnes så mye annet å bruke timene sine på enn Nrk.

 

Hvem har sagt noe om å bruke alle timene sine på TV overhodet.  Jeg ser knapt på TV som det er, men det eneste jeg ser på av norske kanaler er NRK.  Resten av dem inneholder tilsynelatende nesten kun hjerneråtnende reality-søppel, så de er alle gjemt bort i dekoderen.

 

 

Jeg synes fremdeles at det du skriver ikke fremmer saken om tvangslisensiering godt nok.

 

Det var kun en meningsytring, ikke en reklame for noe som helst ståsted.

 

 

NRK har gått fra og være informasjonskanal om hoved fokus til underholdning.

 

Ingen tvil om at fokus har skiftet gjennom årene, men så lenge de resterende kanalene kun viser amerikanske skraphandlere og folk som har seg på hoteller og strender rundt om (med TV2 Nyhetskanalen som et hederlig unntak) så er NRK ennå den eneste de facto informasjonskanalen vi har.

 

Fox News er til tider mer troverdig enn NRK altså... 

Lenke til kommentar

 

Ja vel. Jeg begynte å avvende meg lisensen for nesten 10 år siden snart. Anbefales. Det er først da du blir i stand til å innse at det finnes så mye annet å bruke timene sine på enn Nrk.

 

Hvem har sagt noe om å bruke alle timene sine på TV overhodet.  Jeg ser knapt på TV som det er, men det eneste jeg ser på av norske kanaler er NRK.  Resten av dem inneholder tilsynelatende nesten kun hjerneråtnende reality-søppel, så de er alle gjemt bort i dekoderen.

 

 

Jeg tror vi fort kunne ha vært litt på bølgelengde sånn på hva som er bra å ha på TV. Men, samtidig så ser det nesten ut til at du er likegyldig til hva du må betale for det tilbudet du etterspør.

 

Ellers så kan det godt hende det bare ligger i at jeg ønsker større nedskjæringer enn hva du måtte ønske. Du er kanskje noe bekymret for at alt det du liker ikke blir med videre?

Lenke til kommentar

 

Ja vel. Jeg begynte å avvende meg lisensen for nesten 10 år siden snart. Anbefales. Det er først da du blir i stand til å innse at det finnes så mye annet å bruke timene sine på enn Nrk.

 

Hvem har sagt noe om å bruke alle timene sine på TV overhodet.  Jeg ser knapt på TV som det er, men det eneste jeg ser på av norske kanaler er NRK.  Resten av dem inneholder tilsynelatende nesten kun hjerneråtnende reality-søppel, så de er alle gjemt bort i dekoderen.

 

Dersom NRK er den eneste kanalen du ser på, så burde du ikke betale lisensen. NRKs nett-TV er gratis, og krever ikke lisens.

 

Jeg ser kun på NRK, og har ikke betalt lisens siden 2006.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror vi fort kunne ha vært litt på bølgelengde sånn på hva som er bra å ha på TV. Men, samtidig så ser det nesten ut til at du er likegyldig til hva du må betale for det tilbudet du etterspør.

 

Relativt likegyldig ja.  Lisensutgiften er nærmest umerkelig i den store sammenhengen og om den nå går inn på skatteseddelen så forsvinner den helt.

 

 

Ellers så kan det godt hende det bare ligger i at jeg ønsker større nedskjæringer enn hva du måtte ønske. Du er kanskje noe bekymret for at alt det du liker ikke blir med videre?

 

Jeg er ikke "noe bekymret" for at det vil forsvinne, jeg *vet* at det vil forsvinne.  Det er søppelet som betaler seg; informasjon, debatt, kultur og vitenskap skaper liten eller ingen inntjening i et mikroskopisk marked som det norske.

Lenke til kommentar

Det finnes jo ukeblad basert på løgner i USA, så hvorfor ikke også på TV? Synes ikke noe om det for det, fordi noen vil jo påvirkes og tro på det så lenge ting står på trykk. Fox News er sikkert en "drittkanal". Er vel sikkert også der Trump har fått mye valgkampmedvind?

 

1. april-vitsing om alt mellom himmel og jord, 365 dager av året :p

Selv om de mest seriøse emner..

Endret av G
Lenke til kommentar

Velkommen i "klubben" :)

Min TV gikk i stykker noen måneder etter plomberingen. Noen tenkte at det bare var en dårlig strømforsyning på den, eller liknende svakheter. Mens, man kan jo lure på om TV-reparatøren har svekket noe inni der under arbeidsoppdraget også. Uansett så ble det en kortvarig lykke, og TV-en havnet på EL-returen nokså snart.

Endret av G
Lenke til kommentar

Og:

 

I budsjettproposisjonen for 2019 skal det for første gang fastsettes et fireårig styringssignal for NRKs totale økonomiske rammer. Da vil departementet også vurdere omfanget av samfunnsoppdraget og hvordan NRK innvirker på det totale mediemangfoldet, blant annet basert på Medietilsynets rapport og innspillene fra høringen.

 

 

https://www.regjeringen.no/no/dokumenter/horing--nrks-bidrag-til-mediemangfoldet/id2597908/?factbox=horingsbrev

Lenke til kommentar

Jeg har aldri betalt lisens.

 

Hvorfor ikke se TV på en dataskjerm eller med projektor så slipper du unna ondskapen?

Er så trivelig å samle familien for fredagstaco og film i sofaen, bare synd det er så vanskelig for alle å se noe på 24 tommern borti hjørnet :(

 

Og skal man ha en prosjektor som leverer 4K med HDR og som kan måle seg sånn noenlunde med bildekvaliteten på en TV så er man temmelig blakk..

Lenke til kommentar

Høres ikke ut som de har planer om å slakte Nrk ihvertfall.

 

Interessant å høre en i fra Schibsted kalle Nrk en hellig ku også i denne departementssaken:

https://www.regjeringen.no/no/aktuelt/kulturministeren-mottok-rapport-om-nrks-bidrag-til-mediemangfoldet/id2596829/

 

 

Går vel på dette det han i fra Schibsted med flere er leie seg for:

 

 

- Når det er sagt, er det viktig å understreke at vi ser at den kommersielle delen av mediebransjen, og da særlig lokale og regionale aviser, står i en krevende transformasjonsfase – og at den samfunnsviktige journalistikken dermed er under press. Vår vurdering er at det haster med å få på plass tiltak rettet inn mot disse aktørene, men at løsningen ikke er å svekke NRK, sier Velsand.

Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...