Gå til innhold

Om Navarsete - har stortingsrepresentanter egen sykelønnsordning?


Anbefalte innlegg

Dette er ikke ment som et angrep på Navarsete eller stille i tvil om hun er syk eller ikke - til det spørsmålet overlater jeg fastlegen hennes.

MEN - det jeg reagerer på er at hun med brask og bram proklamerer i alle medier at hun blant annet skal bruke sykelønnsperioden sin med å dra på FERIE til Tyskland. Vanlige nordmenn som er sykemeldt har ikke lov å dra på ferie i utlandet. Har stortingsrepresentanter det? Er det andre regler for dem enn de reglene som de selv har vedtatt for andre borgere i samfunnet? Isåfall er dette dypt urettferdig og vekker lite sympati.

Endret av Morromann
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vanlige nordmenn som er sykemeldt har ikke lov å dra på ferie i utlandet. 

 

Jo, det har vi faktisk, men da har vi ikke krav på sykepenger. Skjønt det er også mulig å få om man søker:

 

"Det er ingen ting i veien for at du kan dra på ferie til utlandet mens du er sykmeldt, men du får ikke sykepenger i ferien."

"Du kan søke NAV om å få reise utenlands i sykepengeperioden og beholde sykepengene i en begrenset periode."

 

Sykepenger ved utenlandsopphold

 

Geir :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dette er ikke ment som et angrep på Navarsete eller stille i tvil om hun er syk eller ikke - til det spørsmålet overlater jeg fastlegen hennes.

MEN - det jeg reagerer på er at hun med brask og bram proklamerer i alle medier at hun blant annet skal bruke sykelønnsperioden sin med å dra på FERIE til Tyskland. Vanlige nordmenn som er sykemeldt har ikke lov å dra på ferie i utlandet. Har stortingsrepresentanter det? Er det andre regler for dem enn de reglene som de selv har vedtatt for andre borgere i samfunnet? Isåfall er dette dypt urettferdig og vekker lite sympati

https://www.nav.no/no/Person/Arbeid/Sykmeldt%2C+arbeidsavklaringspenger+og+yrkesskade/Sykepenger/sykepenger-ved-utenlandsopphold

 

Man kan reise på ferie når sykmeldt, man må bare søke om å få beholde sykepengene. Om i hennes tilfellet er mediepress ol. som gjør at hun ønsker å komme seg vekk vil hun sikkert få gjennomslag på det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Vanlige nordmenn som er sykemeldt har ikke lov å dra på ferie i utlandet. 

 

Jo, det har vi faktisk, men da har vi ikke krav på sykepenger. Skjønt det er også mulig å få om man søker:

 

"Det er ingen ting i veien for at du kan dra på ferie til utlandet mens du er sykmeldt, men du får ikke sykepenger i ferien."

"Du kan søke NAV om å få reise utenlands i sykepengeperioden og beholde sykepengene i en begrenset periode."

 

Sykepenger ved utenlandsopphold

 

Geir :)

 

 

Man kan få de med seg dersom reisen er en del av et behandlingsopplegg. Og jeg har hørt om noen som har fått det; folk med revmatiseme f.eks. Men aldri hørt om noen som får med seg sykepenger på en ren fornøyelsestur. Og det er nettopp det det høres ut som Navarsete skal på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

De har endel egne helseordninger der, så det burde ikke overraske om dette er tilfellet. Bukken, eller geita her, passer på havresekken din. ;)

 

De har jo fra før en egen pensjonsordning og ordningen med etterlønn hvor de får en ganske god stønad i 2 år etter at de er ferdig på tinget der hvor andre arbeidsledige må melde seg hos NAV og sende meldekort. Samtidig slipper de de samme kravene som andre arbeidsledige. De må ikke søke jobber, de må ikke delta på meningsløse kurs og de har lov til å dra til utlandet så mye de vil.

Lenke til kommentar

 

Dette er ikke ment som et angrep på Navarsete eller stille i tvil om hun er syk eller ikke - til det spørsmålet overlater jeg fastlegen hennes.

MEN - det jeg reagerer på er at hun med brask og bram proklamerer i alle medier at hun blant annet skal bruke sykelønnsperioden sin med å dra på FERIE til Tyskland. Vanlige nordmenn som er sykemeldt har ikke lov å dra på ferie i utlandet. Har stortingsrepresentanter det? Er det andre regler for dem enn de reglene som de selv har vedtatt for andre borgere i samfunnet? Isåfall er dette dypt urettferdig og vekker lite sympati

https://www.nav.no/no/Person/Arbeid/Sykmeldt%2C+arbeidsavklaringspenger+og+yrkesskade/Sykepenger/sykepenger-ved-utenlandsopphold

 

Man kan reise på ferie når sykmeldt, man må bare søke om å få beholde sykepengene. Om i hennes tilfellet er mediepress ol. som gjør at hun ønsker å komme seg vekk vil hun sikkert få gjennomslag på det. 

 

 

Når ble mediepress en sykdom?

Lenke til kommentar

 

 

Dette er ikke ment som et angrep på Navarsete eller stille i tvil om hun er syk eller ikke - til det spørsmålet overlater jeg fastlegen hennes.

MEN - det jeg reagerer på er at hun med brask og bram proklamerer i alle medier at hun blant annet skal bruke sykelønnsperioden sin med å dra på FERIE til Tyskland. Vanlige nordmenn som er sykemeldt har ikke lov å dra på ferie i utlandet. Har stortingsrepresentanter det? Er det andre regler for dem enn de reglene som de selv har vedtatt for andre borgere i samfunnet? Isåfall er dette dypt urettferdig og vekker lite sympati

https://www.nav.no/no/Person/Arbeid/Sykmeldt%2C+arbeidsavklaringspenger+og+yrkesskade/Sykepenger/sykepenger-ved-utenlandsopphold

 

Man kan reise på ferie når sykmeldt, man må bare søke om å få beholde sykepengene. Om i hennes tilfellet er mediepress ol. som gjør at hun ønsker å komme seg vekk vil hun sikkert få gjennomslag på det. 

 

 

Når ble mediepress en sykdom?

 

Eh. Det blir som å si "når ble høy fart en sykdom" - om en person har brukket foten pga fall i høy fart. Eller "når ble radioaktiv stråling en sykdom" - om en person har fått kreft som følge av det. Mediepresset har gjort henne syk, det er ikke sykdommen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Man kan få de med seg dersom reisen er en del av et behandlingsopplegg. Og jeg har hørt om noen som har fått det; folk med revmatiseme f.eks. Men aldri hørt om noen som får med seg sykepenger på en ren fornøyelsestur. Og det er nettopp det det høres ut som Navarsete skal på.

 

 

Nå sa førsteposten ingenting om at hun faktisk får med seg sykepengene, og det har jeg ikke sett noenting om. Jeg bare påpekte at vanlig nordmenn som er sykmeldt faktisk har lov til å reise utenlands.

 

Geir :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er ingenting i veien for å reise utenlands under en sykemelding også for vanlige dødelige. Det handler bare om hvorfor du er sykemeldt.

 

Dette er hva du må forholde deg til: "Før du reiser skal du avklare med arbeidsgiver at utenlandsoppholdet ikke vil hindre planlagt oppfølging og aktivitet på arbeidsplassen. Du må også avklare med sykmelder at utenlandsoppholdet ikke vil forverre helsetilstanden din, forlenge sykefraværsperioden eller hindre planlagt behandling og oppfølging."

 

Hvis mediakjøret er årsaken til hennes sykemelding, bør en utenlandsreise vekk fra mediakjøret kunne være med på å få henne raskere tilbake i jobb, og bør dermed ikke være noe problem utfra disse reglene. 

Lenke til kommentar

 

Vanlige nordmenn som er sykemeldt har ikke lov å dra på ferie i utlandet. 

 

Jo, det har vi faktisk, men da har vi ikke krav på sykepenger. Skjønt det er også mulig å få om man søker:

 

"Det er ingen ting i veien for at du kan dra på ferie til utlandet mens du er sykmeldt, men du får ikke sykepenger i ferien."

"Du kan søke NAV om å få reise utenlands i sykepengeperioden og beholde sykepengene i en begrenset periode."

 

Sykepenger ved utenlandsopphold

 

Geir :)

 

Tror ikke Navarsete går uten penger på hennes besøk i Tyskland

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Man kan reise på ferie når sykmeldt, man må bare søke om å få beholde sykepengene. Om i hennes tilfellet er mediepress ol. som gjør at hun ønsker å komme seg vekk vil hun sikkert få gjennomslag på det. 

 

 

Når ble mediepress en sykdom?

 

 

Som revmatikere kan også barn med astma reise til utlandet på helsereise. Jeg tror likevel du vil finne at "ugunstig klima" ikke er en sykdom heller. Det er en utløsende faktor, slik som mediepress er en utløsende faktor. 

Lenke til kommentar

 

 

Dette er ikke ment som et angrep på Navarsete eller stille i tvil om hun er syk eller ikke - til det spørsmålet overlater jeg fastlegen hennes.

MEN - det jeg reagerer på er at hun med brask og bram proklamerer i alle medier at hun blant annet skal bruke sykelønnsperioden sin med å dra på FERIE til Tyskland. Vanlige nordmenn som er sykemeldt har ikke lov å dra på ferie i utlandet. Har stortingsrepresentanter det? Er det andre regler for dem enn de reglene som de selv har vedtatt for andre borgere i samfunnet? Isåfall er dette dypt urettferdig og vekker lite sympati

https://www.nav.no/no/Person/Arbeid/Sykmeldt%2C+arbeidsavklaringspenger+og+yrkesskade/Sykepenger/sykepenger-ved-utenlandsopphold

 

Man kan reise på ferie når sykmeldt, man må bare søke om å få beholde sykepengene. Om i hennes tilfellet er mediepress ol. som gjør at hun ønsker å komme seg vekk vil hun sikkert få gjennomslag på det. 

 

 

Når ble mediepress en sykdom?

 

Folk som er anonyme vet vel ingenting om dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...