Gå til innhold

Klarer ikke bestemme hvilken tv jeg skal kjøpe.


Anbefalte innlegg

Ser det er mange tv tråder, men jeg finner ingen som kan hjelpe meg så jeg starter en ny.

 

Sitter nå med en sony 65 w855c 1080p tv.

Men har kjøpt lyst å bytte den ut i en 4k hdr tv.

 

Da jeg kjøpte den satt jeg 6 m fra tven, nå sitter jeg 4m fra tven siden jeg ikke har sofaen inntill en vegg lengre men midt på gulvet.

Jeg merker at canal digital satelitt tv ikke ser noe serlig bra ut på 65" så nært.

Men spiller også ps4 å det ser jo bra ut så nært.

 

Jeg tenker å bruke opp til 16000,- maks gjerne mindre.

 

Den jeg har mest lyst på er jo lg c7 oled 55" til 13999,- men blir usikker på om jeg vil gå ned i størrelse å liker ikke det at den kan få burn inn.

Ellers er jo samsung 7005 billig ,men jeg aner ikke om den er noe bra.

Samsung q6 på elkjøp er også et alternativ.

 

Vil helst kjøpe hos hifiklubben pga 6 års garanti. Men det er lite å velge imellom.

 

Så dilemmaet blir jo om jeg kjøper en bra 55" eller en ikke så bra 65"

 

Takker for alle inspill.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har enda en liten sjans å få 9305 ja, ellers vil jeg si nr 2 er at du blar opp 20k når ZD9 kommer på salg igjen. Den er jo veldig rå.. Så klarer du det så har du en nice tv.. I tillegg til at ZD9 er den siste lcd som og støtter 3D. 

Ellers hvis du vil ha fjorårets Qled, så må det vel være Q7 isåfall, den er jo nede endel i pris også. 

Evt sjekk litt omtaler om den q7 vs 9305. 

 

Sony sin 9305 og Zd9 har jo støtte for dolby vision og det er jo et pluss foreløpig. med mindre samsung sin hdr10+ tar et sprang med tida, det vet ingen enda hvor bra eller hvilken som vil bli best. 

Men jeg hadde nok spart til 20k og gått for zd9 glatt, les omtaler på den :-)

Endret av P-okken
Lenke til kommentar

Ser det er mange tv tråder, men jeg finner ingen som kan hjelpe meg så jeg starter en ny.

Sitter nå med en sony 65 w855c 1080p tv.

Men har kjøpt lyst å bytte den ut i en 4k hdr tv.

Da jeg kjøpte den satt jeg 6 m fra tven, nå sitter jeg 4m fra tven siden jeg ikke har sofaen inntill en vegg lengre men midt på gulvet.

Jeg merker at canal digital satelitt tv ikke ser noe serlig bra ut på 65" så nært.

Men spiller også ps4 å det ser jo bra ut så nært.

Jeg tenker å bruke opp til 16000,- maks gjerne mindre.

Den jeg har mest lyst på er jo lg c7 oled 55" til 13999,- men blir usikker på om jeg vil gå ned i størrelse å liker ikke det at den kan få burn inn.

Ellers er jo samsung 7005 billig ,men jeg aner ikke om den er noe bra.

Samsung q6 på elkjøp er også et alternativ.

Vil helst kjøpe hos hifiklubben pga 6 års garanti. Men det er lite å velge imellom.

Så dilemmaet blir jo om jeg kjøper en bra 55" eller en ikke så bra 65"

Takker for alle inspill.

Det beste TV bildet får du fra Canal Digital satelitt. Har hatt det i 20 år, Mye har skjedd siden den gang, viktig med nyere dekoder. Har selv en 55" LG, har en kamerat som har 65" . Flotte TV bilder. En ny TV vil jo oppskalere bildet....til en viss grad. Endret av Kjell Winther
Lenke til kommentar

Det er jo mest de kanalene som ikke er hd som er dårligere. Hadde riks tv da jeg kjøpte tven jeg har nå å det var grusom kvalitet på en så stor tv så jeg bytta til canal digital.

Men vil en 4k tv oppskalere en vanlig hd sending? Hvis den gjør det vil det jo sikkert bli bedre.

Lenke til kommentar

Kommer an på tven, en billig tv vil nok ikke kunne skalere opp like bra som en dyr, men ville undersøkt nærmere av omtaler på de modellene som er aktuelle på akkurat det. 

Kan ikke slå veldig feil med Sony sin zd9 hvis du vil ha en veldig grei all round tv som innehar mye bra egenskaper selv om den begynner å bli litt eldre.

Bakbelyst

3D

Dolby vision

Høy lystyrke

 

Det var og er en veldig bra tv fremdeles.. 

https://www.gamesradar.com/best-4k-tv-for-gaming/ ligger på topp her bl.a og flere andre plasser for hdr gaming.

 

 

Sony 9305 er jo edge lit, men fremdeles en veldig bra tv. 

 

Skal du ha en skikkelig god bakbelyst tv uansett så må man opp til ZD9 eller Samsung sin Q9FN. Og da er det forholdsvis 20k(zd9 når denne havner ned på tilbud igjen snarlig mest sannsynlig, og rundt 30-40K for Q9FN per dags dato.( noen selger denne med en soundbarpakke med på kjøpet til 8-9K).

 

Du får jo Sony sin 9005 bakbelyst, men ser at stort sett så kommer 9305 ut seirende trass i at den er edge lit. 

 

 

 

Lenke til kommentar

Tror jeg tar meg en tur til hifiklubben en dag å ser. Vet egentlig ikke hvor kresen jeg er på bilde kvalitet før jeg får se forskjellen mellom oled å qled osv. Men etter litt tenking blir må det bare bli 65" , er redd jeg kommer til å angre hvis jeg går for noe mindre.

 

En kompis av meg har 65" samsung 8serie fra 2015 mener jeg, å jeg syns den har bra bilde.

 

Lyd er ikke nøye siden den blir brukt med hifien. Kommer nok til å henge den opp også etter hvert.

 

Så den sony 9305 var 38kg  :confused:  Tror den jeg har nå er under 25kg.

 

Viste ikke det fantes en gang ,men det er tydelig vis green friday neste uke

Det hadde kanskje vært lurt å vente til da å se hva som dukker opp av tilbud.

Lenke til kommentar

Ja men lov meg og ikke kjøp Q6.

 

Zd9

9305

q7 sistevalg

 

det er iallfall min klare anbefaling.

 

Zd9 er en drømmetv per dags dato enda og du får veldig mye for pengene om drar den inn til 19k.

 

Ellers har du is i magen som meg og venter på q9fn på black friday.

Lenke til kommentar

Pjokken Black Friday er i Nov litt lenge å vente vel.. Mener du Green Friday kanskje 27 April, uansett er på tilbud nå i helgen så bare å bla opp gutter. Hvis man vil gi 20,000 for en to år gammel Lcd tv da.. Testen er som tv nesten to år og det har skjedd mye på den tiden men valget er deres.. Bare nevner for 2000 til får man Oled den vil holde seg klart bedre i pris når man bytter neste gang og ikke minst er det en bedre tv.

 

https://www.komplett.no/product/898081/tv-lyd-bilde/tv-video/tv/tv-er/sony-65-uhd-led-smart-tv-kd65zd9#

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Ja men lov meg og ikke kjøp Q6.

 

Zd9

9305

q7 sistevalg

 

det er iallfall min klare anbefaling.

 

Zd9 er en drømmetv per dags dato enda og du får veldig mye for pengene om drar den inn til 19k.

 

Ellers har du is i magen som meg og venter på q9fn på black friday.

Jeg lover å ikke kjøpe q6 ja ? Men har nok ikke tid til å vente i november.

Lenke til kommentar

Jadajada hadde du som sagt visst litt mer ang tver og ikke vært en innbitt oled biased person så hadde du fått med deg hva profesjonelle fremdeles sier om ZD9.

 

Synsing og personlige meninger har lite å stille opp med noe et stort flertall fremdeles mener er kongen over lcd.

 

Nemlig zd9

Lenke til kommentar

Jadajada hadde du som sagt visst litt mer ang tver og ikke vært en innbitt oled biased person så hadde du fått med deg hva profesjonelle fremdeles sier om ZD9.

 

Synsing og personlige meninger har lite å stille opp med noe et stort flertall fremdeles mener er kongen over lcd.

 

Nemlig zd9

Hva med egenerfaring? Der er du jo blank. Glemmer jo at du er eksperten jeg.. Nei stemmer første rådet ditt om tv kom jo i forrige uke det og er det samme som nå.  Hadde både 65 Philips 8602 og 65 Samsung 7005 på prøve som ble retunert før jeg gikk for Oled så litt erfaring har jeg med lcd har jeg faktisk. Ja så hadde jeg en 60 Sharp Led 831S i fire år da. Din erfaring er en drøm om en tv du ikke har penger til og du leser noen tester da. Du har bestemt deg om hva som er verdens beste tv. Dette gagner ikke det flertallet i denne gruppa som ber om råd.. Dette lærer du sikkert etter mer erfaring her inne.

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Hvordan er denne iforhold til den jeg har nå eller feks samsung ue65mu7005 til samme pris?

Liker også veldig one connect løsningen til samsung

https://www.komplett.no/product/916417/tv-lyd-bilde/tv-video/tv/tv-er/sony-65-uhd-led-smart-tv-kd65xe8505

Samsung 7005 er en bedre tv utrolig lys sterk og friske farger. Har 1000 nits så lysstyrken er dens sterkeste side. Vurder Philips 8602 det er en strålende tv hadde en sånn i 45 dager og var godt fornøyd et par hakk bedre en 7005 men er dyr nå vent evt på redusert pris, jeg ga 16000 ligger nå på 27000 .

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Det å anbefale philips 8602 som faktisk har hatt veldig mye retur er et sjansespill. Det er en bra tv i prinsippet, men det er altfor mye problemer som kommer over tid, jeg har hatt denne selv ja og det ville jeg aldri anbefalt videre selv om den var "bra"

Det sier jo litt om din erfaring å anbefale en tv du ikke har selv, hvorfor har du ikke den enda =? :)

 

Og ja, hvor er alle testene av denne ? (utenom din personlige mening) 

Ja min egenerfaring med denne var at denne fikk jeg 100% kreditert etter 3 mnd så det sier sitt

https://www.ceneo.pl/56123216#tab=reviews_scroll

Endret av P-okken
Lenke til kommentar

Det å anbefale philips 8602 som faktisk har hatt veldig mye retur er et sjansespill. Det er en bra tv i prinsippet, men det er altfor mye problemer som kommer over tid, jeg har hatt denne selv ja og det ville jeg aldri anbefalt videre selv om den var "bra"

Hvordan problemer? Returnerte den da jeg fikk et knalltilbud på Oled og har ikke angret på det. Men i lcd high end er den knall bra. Grei erfaring etter 45 dager syntes jeg... Nå kjenner jeg produktansvarlig for tv hos Komplett og skal ta opp om det har vært mye problemer med de og gir tilbakemelding nytt for meg trolig for han også som anbefalte den personlig...

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...