Gå til innhold

Kinas ukjente bilgigant vil tette det norske elektrifiseringsgapet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Posten er blant flåteoperatørene som de siste årene har lett etter elektriske alternativer for å frakte mer enn det for eksempel Renault Kangoo Z.E, Peugeot Partner Electric og Nissan e-NV200 kan i dag.

Renault Master Z.E er en stor elvarebil med 1,0-1,1 tonn kapasitet og 200 km NEDC rekkevidde. Altså veldig likt som Saic Maxus EV80, men med et mer kjent merke her i Europa.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kanskje. Men jeg synes dette er bra. Etablerte selskap må vekkes. De vil ikke over på elbiler, men når noen nå truer dem (mere enn de er blitt truet til nå) så vekkes de kanskje.

 

Telenor ville ikke tilby adsl her i bygda en gang i tiden. Jeg maste og maste. Så lanserte det lokale strømselskapet radio modem. 2 måneder senere var Telenor på plass med adsl.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Det er ikke udelt positivt at Kina tar over nok et marked.

 

Kanskje vi da bør bli flinkere i Europa? Vi ligger klart foran Kina teknologisk, og med utdanning ol. Om da Kina utkonkurrerer Europa på slike felt, er det ikke da kun vår egen feil?

 

Ser ut som europeisk bilindustri blir frakjørt...

Jeg tviler på det. Det er fortsatt veldig tidlig stadium for elektriske kjøretøy. Og det er ikke slik at de som viser mest og kommer med flest mulig tidlige modeller er de beste. Skulle gjerne sett mer offentlig aktivitet fra europeiske merker, men jeg tror definitivt de har planer. Planer som gjerne inkluderer å ikke lage for mye elbiler i starten og heller fokusere på å lage elbiler på et nivå som virkelig erstatter fossilbiler. Og uten at de taper penger på det.

 

Litt knapt med 53kwh batteri i en stor, tung varebil, dei kunne no tilby med større batteri til dei som vil ha det?

Om de er ment til å kunne kjøre en arbeidsdag i byen og levere pakker, så trenger du vel ikke mer enn at du klarer hele runden, selv når det er kaldt? Så det er vel det denne testen er for. Bring vil finne ut om det er nok batteri eller ikke i bilene. Om det er for lite kan de fortelle produsent, om det er nok så er alt bra. Som du så fra artikkelen mangler den en del annen teknologi som må til før Bring vil kunne vurdere å kjøpe den uansett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 Det er ikke udelt positivt at Kina tar over nok et marked.

 

Kanskje vi da bør bli flinkere i Europa? Vi ligger klart foran Kina teknologisk, og med utdanning ol. Om da Kina utkonkurrerer Europa på slike felt, er det ikke da kun vår egen feil?

 

Ser ut som europeisk bilindustri blir frakjørt...

Jeg tviler på det. Det er fortsatt veldig tidlig stadium for elektriske kjøretøy. Og det er ikke slik at de som viser mest og kommer med flest mulig tidlige modeller er de beste. Skulle gjerne sett mer offentlig aktivitet fra europeiske merker, men jeg tror definitivt de har planer. Planer som gjerne inkluderer å ikke lage for mye elbiler i starten og heller fokusere på å lage elbiler på et nivå som virkelig erstatter fossilbiler. Og uten at de taper penger på det.

 

Litt knapt med 53kwh batteri i en stor, tung varebil, dei kunne no tilby med større batteri til dei som vil ha det?

Om de er ment til å kunne kjøre en arbeidsdag i byen og levere pakker, så trenger du vel ikke mer enn at du klarer hele runden, selv når det er kaldt? Så det er vel det denne testen er for. Bring vil finne ut om det er nok batteri eller ikke i bilene. Om det er for lite kan de fortelle produsent, om det er nok så er alt bra. Som du så fra artikkelen mangler den en del annen teknologi som må til før Bring vil kunne vurdere å kjøpe den uansett.

Med hurtiglader, og særlig de kraftigere som kommer, så kan bilen lades opp i matpausen ??

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...