Gå til innhold

Fjerner forbudet mot små elektriske kjøretøy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det ikke bare krav om lys når det er mørkt ?

Lurer på hvordan de skal få plass til alt det der synlig på et EL Skateboard.

"Likevel kan det gis unntak fra disse kravene der slikt utstyr ikke kan monteres."

• Liker 4
Skrevet

Når det gjelder el.scootere så er vel det kjøretøy som skal ha registrering og forsikring og krever førerkort for å kjøre. For el.skateboard så er det muligens lov å selge men ikke bruke? Ville i hvert fall ikke være første gang det er slik.

Skrevet

Det eneste som i mine øyne skurrer litt er at det da er lov med "dingser" som kan kjøre 20 km/t av seg selv, uten at de har bremser eller lys. Samtidig som det sies de skal "sidestilles med sykler". Elektriske sykler har meg bekjent kun lov å sykle 6 km/t på egen hånd. Går de 7 km/t er det påkrevd med registrering, førerkort, forsikring og hjelm......

Skrevet

Det må innrømmes at Norge har hengt igjen i bakevja, hvor absolutt alt har vært detaljregulert og hvor det å tenke nytt har syntes å være forbudt.

Reguleringskåte byråkrater som har vært livredde for å miste makt, og dermed forbudt alt som er nytt ?

• Liker 1
Skrevet

"Videre må altså fremkomstmiddelet være utstyrt med frontlys, baklys, reflekser og signalhorn. "

lool det blir fett! =)

Gleder meg til å få signalhorn på skateboard kontrollern!

Tror jeg må ha neon-lys under i tillegg.

Skrevet

Er det lov å betjene mobiltelefon mens man betjener disse "kjøretøyene"? Siden noen av disse framkomstmidlene har hastigheter liknende gangfart.. Og folk betjener jo mobiltelefon mens de går :wee:

Noen blir får utstedet Darwin-award, men det er jo et eget kapittel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...