Gå til innhold

Ute etter gratis sølvnummer?


Gjest Slettet-376f9

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg fikset meg et ganske så greit nummer hos chilimobil i mars. Rett etter jeg bestilte og fikk bekreftelsen, porterte jeg til chess kontant gratis. . Simkortene fra begge operatørene ankom samme dagen i postkassa. :p

 

Nå håper jeg inderlig at jeg beholder chess-prisene på kontantkortet nå som telia tar over, for 29 øre for alt er rimelig! Mye billigere enn hos chili mobil iallfall.

 

PS: Visste dere at chili mobil skal ha 59,-/MB når man f.eks er på Kiel ferga? Det er svindyrt!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Operatørene har blitt presset pga kravet om fri roaming i EU, og forbudet mot overtakserte nummer. Det tar de igjen så det holder utenfor EU og på båten. Chess har jo 16~doblet (!) ringeprisene i USA, og Jeg har sett at noen tar 125 kr per MB i Monaco. Det siste tilsvarer å betale over 30.000 kroner for en flaske brus.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Bare så det er sagt: det er liten grunn til å bestille nummer bare for å porte ut. Chili kontant har bl.a. markedets beste pris for å ringe til mobiler i store deler i Europa. 99 øre per min er bra!

Lenke til kommentar

Ikke for å være håpløs nå, men personlig bruker jeg kun +47 nummer i utgående og ser helst å kunne sperre innkommende utlandske nummer, fordi jeg er lei av å få hjelp av microsoft support fra india :) Mitt fokus er bruk i Norge, bruk i EU og på ferger. Ergo blir chili mobil litt utenfor hva jeg trenger. Men de har en god nummerserie tilgjengelig :)

Lenke til kommentar

Flott, men har ikke funnet noe særlig bra nummer enda.

Husker for flere år siden at man kunne søke på 4 siste siffer hos chess. Og man fikk vite de 4 første. Så da kunne man søke opp nummer som passet med de 4 første. Slik fikk jeg mitt nummer i dag som bare består av 1, 4 og 7.

Oppdatere siden manuelt er jo nytteløst :) Må ha programvare som går igjennom numrene om man skal ha en sjanse.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Velg et vilkårlig nummer, og trykk på «neste». Da blir nummeret tatt ut av listen. Så velger du «kontantkort» og «bestill». Presto, et nytt nummer i lista!

Lenke til kommentar

Velg et vilkårlig nummer, og trykk på «neste». Da blir nummeret tatt ut av listen. Så velger du «kontantkort» og «bestill». Presto, et nytt nummer i lista!

Jepp, alternativt lag et script som henter ut alle IDene.

eks:

41102807/37632753e9ca0a4de18b9f3e017bca49
41102889/104befddc4be453970f9c0eaf07a9291
41103826/f8a6b1e3fdecafbf74a31e1d2b4130b2
41107462/8c288a9c824d9259af8d8c8eee194b56
41109722/50a43bb57a35acca95cd89f2e9540eef
 
"reserverer" alle numrene,
kjør nytt søk pr nummer til man finner noe brukbart.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...