Gå til innhold

SAMLETEST: Doble vaffeljern


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Regner med at her blir det flere oppfølgings-artikler fremover? I god gammel ånd så kan dere jo modde jerna for neste runde? Hva med å fjerne billigtermostatene og kjøre neste test med ekstern PID?  

 

Jeg stemmer for 400V og vannkjøling. Er det i det hele tatt noen levninger fra overklokking.no i redaksjonen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Et bra vaffeljern er en viktig og nødvendig investering, ingenting som topper nystekte vafler med trollkrem.

Synd kvaliteten på jernene ikke er som de en gang var, husker når moder`n pressa vafler på 80`tallet.

Den gangen var jernet laget av rustfritt stål og blytungt, det hadde til og med flettet kabel.

Vaflene var perfekte og aldri overstekt eller bleke.

 

Endret av FryNo
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva med å teste paraplyer neste gang tek.no? Det ville ha vært å treffe bånn. 

 

For oss som bor i regntunge strøk på Vestlandet ville en paraplytest vært perfekt! 

 

TEK:  Start gjerne med en test av denne:  https://www.getkisha.com/

 

OmniStat: Finn gjerne noe annet å gjøre enn å sutre.  Du har sikkert noe i huset som trenger å vaskes. 

 

Redigert: 

PcMag har visst kommer oss alle i forkjøpet.

https://www.pcmag.com/feature/204399/top-10-high-tech-umbrellas-for-rainy-days

Endret av Roy_Roy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er dette en spøk?
Når ble det slik at alt som kan plugges i veggen er teknisk interessant? Når kommer testen av rettetenger og hårfønere?

 

(Sjedde noe feil med svar funksjonen her ser jeg)

 

Husk at det er lenge siden TEK.no var Hardware.no. Tek er teknologi, og da ikke kun PC relatert. Så lenge slike tester ikke går utover tester av annet, så ser jeg ikke problemet. Men det er jo lenge siden de laget skikkelig gode skjermkort tester også. Det blir nok heller ikke bedre etter at VG tok over, da selger vaffel tester bedre enn skjermkort tester.

 

 

 

 

Jeg vil ha ett helautomatisk vaffeljern, som steker selv og vasker seg etterpå

 

Da bør det vare slik at man kun heller i rå ingrediensene også, slik at man kun trykker på antallet man ønsker, og alt skjer automatisk

Endret av AndersT2
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Der kom svelefanboysa ja, alltid skal de komme å syte på en vaffeltråd. Kan dere ikke bare holde dere til tema?!  

 

Uansett, fikk plutselig vaffeldilla sånn ca kl 1.30 i natt og fyrte opp wilfaen. Jeg har disse hakkene som visstnok skal lufte ut fukten, men det skyter jo vel ut ekstra vaffelrøre også? Jeg rigget meg til og testet vanninnhold og mengde i vaffel (selvfølgelig jordet jeg meg selv) og det slår meg at de ikke har laget en liten fordypning slik at overskytende vaffelrøre ikke renner ut av hele jernet og ned i tastaturet mitt.  

 

Dampen er også rimelig heftigt om man overklokker  skryver termostaten særlig over midten (3 av 5) og ironisk nok massevis av damp rundt håndtaket for åpning. Jeg tittet under og jaggu meg er der ikke noe som ligner på et cover for å hindre damp der, men neida dårlig build quality.  

Har forøvrig ikke problemer med at vaffel blir mørkest på midten,psu gir jevn temp over hele mine vafler.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg ser at Aviken Classic ikke er med i testen. Dette er et vaffeljern som er solgt i stort antall her i landet.

Min erfaring er at to vaffeljern av samme fabrikat ikke nødvendigvis steker likt. Selv har jeg Aviken Classic som steker helt perfekt og som ikke trenger smøring mellom hver steking.

Hvis testen er gjort med ett vaffeljern av hver type, er det en svært dårlig test.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...