Gå til innhold

Telenor tvinger tidligere Djuice-kunder over på langt dyrere abonnement


Anbefalte innlegg

Det er mange faktorer utover pris som kan spille inn.

 

Min mor byttet til ICE pga pris. Da mistet hun både Visual Voicemail, men enda viktigere må hun legge inn MMS-innstillinger manuelt hver gang hun har vært i utlandet eller fått en aldri så liten iOS-oppdatering. Ikke supert for en 75-åring.

 

Ikke nok med det, mange anrop får opptatt-signal eller bruker 30 sekunder på å komme gjennom. Og ICE sin support har ikke vært til noe hjelp. Hun bytter bort igjen den dagen bindingstiden er over.

 

Er de andre rimelige operatørene, som Komplett og Fjordkraft, tilsvarende i at man mister Visual Voicemail og må gjøre MMS-innstillinger manuelt titt og ofte?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Er de andre rimelige operatørene, som Komplett og Fjordkraft, tilsvarende i at man mister Visual Voicemail og må gjøre MMS-innstillinger manuelt titt og ofte?

 

Visual Voicemail fås kun hos Telenor, Telia og Chess såvidt meg bekjent men du må ikke knote med MMS-instillingene ved utenlandsbruk hos eksempelvis Fjordkraft eller Komplett Mobil, dette er nok en unik problemstilling for Ice pga de har eget mobilnett + roaming hos Telia. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Taletrafikk hos ICE blir komplisert ved at telefonen må bytte fra ICEs 4G-nett og over til Telias 3G-nett. Noen ganger tar det ekstra lang tid, og noen ganger kommer ikke samtalen gjennom.

 

Edit: for ca tre uker siden opplyste ICE kundeservice om at de muligens ikke kom til å tilby VOLTE: DET er dårlige nyheter, jeg håper at det dreier seg om en misforståelse.

Endret av Slettet-376f9
Lenke til kommentar

Det er sikkert dumt å ikke stå imot duopolet ved å støtte det tredje nettet hos Ice men jeg har tidligere levd med den problemstillingen både som kunde hos Tele2 og OneCall hvor mobilen hoppet mellom to nett. Det kaster bort ekstra batteri at mobilen jobber med å finne hovednettet fremfor å holde seg i ro der den har dekning selv om det er hos roamingpartneren og ikke minst at vekslingen mellom nettene går utover stabiliteten på anrop og meldingsutveksling og datastabiliteten med en slik løsning. 

 

Så inntil videre blir det nok ikke Ice på meg med mindre de slår til med noe spennende som eksempelvis fri datamengde mot makshastighet i mobilnettet sitt eller lignende.

 

Og de har ganske dårlige reklamer har jeg fått med meg når jeg en sjelden gang ser på TV.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Jeg skjønner er at det koster batteri og betyr ustabilitet at telefonen bytter nett, men hvis du ser på situasjonen i Sverige, så har de FEM nett som de deler etter som de er venner til. Der er ikke ustabilitet noe problem. Se her:

 

post-139280-0-16083600-1521708736_thumb.jpg

 

Edit: tegningen er ikke 100 % nøyaktig for alle teknologier, men viser i grove trekk hvordan de deler nett.

Endret av Slettet-376f9
Lenke til kommentar

Det fungerer vel greit i Sverige om man kan bruke samtaler osv i alle nettene uten at den må hoppe mellom dem for å levere de ulike tjenestene. Så Ice blir jo mye bedre så snart de åpner for kommunikasjonstjenester i mobilnettet sitt slik at de ikke må over til Telia hele tiden.

Lenke til kommentar

Mange nordmenn er vanedyr, noe som ødelegger for konkurransen. Jeg vet om folk som nekter å bytte fra dyre operatører som Telenor bare fordi de er vant med dem eller fordi de har bredbånd hos dem også, og at det er enkelt å forholde seg til en leverandør. Selv bytter jeg mobiloperatør ca. 3 ganger i året. Senest til Chili.

Lenke til kommentar

Jeg hadde Telio en periode, men da de skulle slutte å tilby mobiltelefoni ble jeg slengt over på et Telia-abonnement. Ettersom jeg bruker mobilen mye i USA, ble Telipol løsningen. Samme datamengde for mindre pr mnd (299,- for 6GB mot 399,- hos Telia) og 2,49/min å ringe i USA hos Telipol mot 7,99/min hos Telia. Begge har fri bruk i EU inkl. i prisen. Dessuten, etter å ha hatt Telia-dekning og Telenor-dekning på div. abonnementer, merker jeg at Telenor har en overlegen dekning i forhold til Telia. På et avsidesliggende sted i Sverige hadde jeg null(!) dekning med Telia og 4G med Telenor - og fra å ha hatt vekslende mellom 1-2 på dekningsskalaen hjemme med Telia har jeg nå full pott. Slike ting spiller også stor rolle. 

Lenke til kommentar

Har fått samme melding og vurderer bytte, men hva skal man bytte til? Telenor har jo enormt bra kundeservice, noe jeg ikke kan si om enkelte andre selskaper

Har hatt Chess i mange år nå, og har bare fått tilbud om økning i data, tilleggstjenester osv til samme pris. Sitter nå med 10GB(+10GB rollover, så 20GB i praksis) til 279 i måneden. Kundeservice svarer som regel på timen på mail(innenfor åpningstider), og har aldri hatt en dårlig opplevelse med det. 

Lenke til kommentar

"Enklere"? De har en skog av priser, så å gi folk spesialpriser med ekstra GB høres ikke ut som forenkling. Hvorfor ikke bare la folk beholde hva de har...

 

For de som sier jag til å betale mer, er det kanskje profittmessig like stort tap for Telenor blant de som rømmer selskapet...

 

Chess har så langt behandlet gamle kunder bra på dette området. Har fremdeles et abo som utgikk for 10 år siden, som for småbrukere har vanvittig bra pris. Bare venter på at jeg sparkes ut, men så langt hatt flaks :-)

 

All kontakt med kundeservice har løst seg uten at jeg føler meg snytt.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...