Gå til innhold

– Apple jobber med å utvikle sine egne skjermer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Utfra denne artikkelen virker det som MicroLED er noe bare Apple holder på med, noe som jo selvsagt er tull.

Er feks. ikke mange ukene siden det var flere artikler om at Samsung holdet på å teste ut MicroLED TV'er.

 

Ut fra kommentaren din virker det som Samsung er de som har kommet lengst på MicroLED, men Sony lanserte eksempelvis en konsept-tv for seks år siden (Crystal LED Display) ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg savner noen virkelige nyheter på telefonfronten. Det virker som produsentene er gått litt tomme for hva de klarer å stappe inn i en mobiltelefon, derfor blir det bare "litt bedre og dyrere enn forrige utgave", hver gang. Det er lenge siden vi så noen skikkelige nyvinninger som gjør at mange faktisk ønsker å bytte ut telefonen.

 

Skjermene blir litt bedre, kameraet blir litt bedre, det er fingeravtrykk, det er ansiktsgjenkjenning osv osv.. Men hvor er de fremskrittene som faktisk betyr noe? Om teknologien i skjermen er AMOLED, mikroled eller jallaLED er meg revnende likegyldig så lenge jeg ser det som står greit nok.

Lenke til kommentar

Men Samsung har jo en modulær og fullt funksjonell microLED-tv på 146". Den sto på utstilling i Las Vegas i januar i år.

Så hva er greia med at Apple skal revolusjonere noe et annet selskap allerede har klart å produsere i store formater? Kunne i det minste sagt i artikkelen at det ikke er sååååå mirakuløst og fantastisk og utopisk produkt

Lenke til kommentar

Jeg savner noen virkelige nyheter på telefonfronten. Det virker som produsentene er gått litt tomme for hva de klarer å stappe inn i en mobiltelefon, derfor blir det bare "litt bedre og dyrere enn forrige utgave", hver gang. Det er lenge siden vi så noen skikkelige nyvinninger som gjør at mange faktisk ønsker å bytte ut telefonen.

 

Skjermene blir litt bedre, kameraet blir litt bedre, det er fingeravtrykk, det er ansiktsgjenkjenning osv osv.. Men hvor er de fremskrittene som faktisk betyr noe? Om teknologien i skjermen er AMOLED, mikroled eller jallaLED er meg revnende likegyldig så lenge jeg ser det som står greit nok.

 

Akkurat det samme som skjedde med vanlige mobiler på 2000-tallet. Polyfoniske ringetoner, 4-fargers skjerm. Og plutselig gikk det fort igjen.

 

Det kommer nok noe revolusjonært en gang igjen. Men sitt ikke oppe å vent på det ;)

Lenke til kommentar

 

Jeg savner noen virkelige nyheter på telefonfronten. Det virker som produsentene er gått litt tomme for hva de klarer å stappe inn i en mobiltelefon, derfor blir det bare "litt bedre og dyrere enn forrige utgave", hver gang. Det er lenge siden vi så noen skikkelige nyvinninger som gjør at mange faktisk ønsker å bytte ut telefonen.

 

Skjermene blir litt bedre, kameraet blir litt bedre, det er fingeravtrykk, det er ansiktsgjenkjenning osv osv.. Men hvor er de fremskrittene som faktisk betyr noe? Om teknologien i skjermen er AMOLED, mikroled eller jallaLED er meg revnende likegyldig så lenge jeg ser det som står greit nok.

 

Akkurat det samme som skjedde med vanlige mobiler på 2000-tallet. Polyfoniske ringetoner, 4-fargers skjerm. Og plutselig gikk det fort igjen.

 

Det kommer nok noe revolusjonært en gang igjen. Men sitt ikke oppe å vent på det ;)

Er nok så mye inne i de telefonene nå at det er ikke mye igjen å finne på. Å sammenligne med tiden før første smarttelefon blir for dumt. Denne kommende revolusjonen kan jeg fint leve forutden.

Lenke til kommentar

Jeg savner noen virkelige nyheter på telefonfronten. Det virker som produsentene er gått litt tomme for hva de klarer å stappe inn i en mobiltelefon, derfor blir det bare "litt bedre og dyrere enn forrige utgave", hver gang. Det er lenge siden vi så noen skikkelige nyvinninger som gjør at mange faktisk ønsker å bytte ut telefonen.

 

Skjermene blir litt bedre, kameraet blir litt bedre, det er fingeravtrykk, det er ansiktsgjenkjenning osv osv.. Men hvor er de fremskrittene som faktisk betyr noe? Om teknologien i skjermen er AMOLED, mikroled eller jallaLED er meg revnende likegyldig så lenge jeg ser det som står greit nok.

 

Og hva savner du? Bedre batterilevetid? Brettbar telefon? Telefonene er nå såpass kraftige at til den skjermstørrelsen og «normale» bruken så er man vel kommet så langt som teknologien i dag er. Jeg tror vi må mange år frem i tid før det skjer noe dramatisk med dagens «lommedatamaskiner». Siden iPhone kom og endrer vårt bruksmønster fra en telefon med meldingsmulighet til noe helt nytt er det gått 11 år. Før den tid var det mye som gjorde telefonene mindre og mindre. Etter det har de blitt større og kraftigere i maskinvaren. Det har skjedd mye annet på den tiden også men telefonene ser ganske like ut og bruker mye av den samme teknologien under skallet. En eller annen visjonær må nok foreslå en helt ny bruk for at det skal skje noe vesentlig med telefonene våre.
Lenke til kommentar

 

Jeg savner noen virkelige nyheter på telefonfronten. Det virker som produsentene er gått litt tomme for hva de klarer å stappe inn i en mobiltelefon, derfor blir det bare "litt bedre og dyrere enn forrige utgave", hver gang. Det er lenge siden vi så noen skikkelige nyvinninger som gjør at mange faktisk ønsker å bytte ut telefonen.

 

Skjermene blir litt bedre, kameraet blir litt bedre, det er fingeravtrykk, det er ansiktsgjenkjenning osv osv.. Men hvor er de fremskrittene som faktisk betyr noe? Om teknologien i skjermen er AMOLED, mikroled eller jallaLED er meg revnende likegyldig så lenge jeg ser det som står greit nok.

Og hva savner du? Bedre batterilevetid? Brettbar telefon? Telefonene er nå såpass kraftige at til den skjermstørrelsen og «normale» bruken så er man vel kommet så langt som teknologien i dag er. Jeg tror vi må mange år frem i tid før det skjer noe dramatisk med dagens «lommedatamaskiner». Siden iPhone kom og endrer vårt bruksmønster fra en telefon med meldingsmulighet til noe helt nytt er det gått 11 år. Før den tid var det mye som gjorde telefonene mindre og mindre. Etter det har de blitt større og kraftigere i maskinvaren. Det har skjedd mye annet på den tiden også men telefonene ser ganske like ut og bruker mye av den samme teknologien under skallet. En eller annen visjonær må nok foreslå en helt ny bruk for at det skal skje noe vesentlig med telefonene våre.

 

JA, det er nettopp det jeg er litt ute etter.. For meg (og kanskje mange andre), er oppgraderingen fra (i mitt tilfelle) iPhone 4 til 5 til 6 til 7 til 8 egentlig ganske liten, bortsett fra som nevnt "litt" bedre kamera, "litt" raskere telefon, "litt ditt og datt". Det jeg mener er at det for mange kanskje skal litt mer til enn bare dette "litt bedre" før de gidder å spandere masse penger på en ny utgave. Det er der jeg er litt ute etter at mobilselskapene heller burde legge seg litt i tenkeboksen for å finne på noe nytt som faktisk folk ser nytten av?

 

Jeg vet egentlig ikke hva jeg savner? Det er vel ikke funnet opp ennå, men når det kommer, trenger jeg det sikkert.

 

Husker forresten som du skriver at telefonene skulle være så små som mulig. Mener å ha hatt en Nokia 6510 eller noe slikt som var et knøtt av en telefon. 

Endret av Krgb
Lenke til kommentar

Men Samsung har jo en modulær og fullt funksjonell microLED-tv på 146". Den sto på utstilling i Las Vegas i januar i år.

Så hva er greia med at Apple skal revolusjonere noe et annet selskap allerede har klart å produsere i store formater? Kunne i det minste sagt i artikkelen at det ikke er sååååå mirakuløst og fantastisk og utopisk produkt

 

Nå sto det vel ikke at de skulle revolusjonere noe som helst, det sto de skal produsere sine egne skjermer basert på mikroLED.

Lenke til kommentar

Men Samsung har jo en modulær og fullt funksjonell microLED-tv på 146". Den sto på utstilling i Las Vegas i januar i år.

Så hva er greia med at Apple skal revolusjonere noe et annet selskap allerede har klart å produsere i store formater? Kunne i det minste sagt i artikkelen at det ikke er sååååå mirakuløst og fantastisk og utopisk produkt

 

Sony hadde det allerede i 2012: https://www.microled-info.com/sony

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Utfra denne artikkelen virker det som MicroLED er noe bare Apple holder på med, noe som jo selvsagt er tull.

Er feks. ikke mange ukene siden det var flere artikler om at Samsung holdet på å teste ut MicroLED TV'er.

 

Ut fra kommentaren din virker det som Samsung er de som har kommet lengst på MicroLED, men Sony lanserte eksempelvis en konsept-tv for seks år siden (Crystal LED Display) ;)

Nei.

Som du kanskje ikke fikk med deg brukte jeg Samsung som eksempel. Skrev spesifikt "feks" i innlegget.

 

Prøv igjen...

Lenke til kommentar

[quote name='Krgb' timestamp='1521469661'

Det er der jeg er litt ute etter at mobilselskapene heller burde legge seg litt i tenkeboksen for å finne på noe nytt som faktisk folk ser nytten av?

 

Bare for å bidra med noen tanker kan jeg nevne at det finnes visse telefoner som har uvanlig teknologi. Du finner lett artikler som handler om det hvis du googler slikt som "smartphones with unusual features" etc. Eksempler er:

 

- CAT S60 og S61 -> varmekamera

- CAT S61 -> luftmåler

- Pantone 107SH -> geigerteller

- Lenovo Phab 2 Pro -> "augmented reality" (VR)

- Changhong H2 -> spektrometer

 

Som nevnt av Rade0n finnes det også noen telefoner med prosjektor-egenskap.

 

Selv hadde jeg likt om "wifi repeating" (ikke til forveksling med det som kalles "mobildata" eller "hotspot") var en vanlig egenskap som alle telefoner kom med. Min egen erfaring er at dette er en egenskap kun noen modeller kan utføre via krøkkete tredjeparts-apper som sjelden fungerer.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...