Gå til innhold

I fremtiden kan transport bli som mobilabonnement


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som mobilabonnement?! Fri reise til de fleste adresser bortsett fra spesialadresser og utland?

+1 ;)

 

Forresten, 100 USD er ikke 1535 kroner.

 

Dette er regulære taxipriser for meg som bare reiser korte turer forresten.

 

Jeg venter spent på førerløse elbiler som koster peanøtter å sitte på med.

 

Men, jeg deler IKKE taxi/Lyft!!

Endret av 8DX8QO0Y
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Håpar det ikkje er som dagens mobilabonnement for data. Kjør 100 km i månaden. Kvar 100 meter over dette kostar 100 kroner.

Hvis du kjører med Taxi Telenor, absolutt.

Lenke til kommentar

 

Vi er minst 30 år unna før vi får selvkjørende biler som takler alle veier og føre.

 

Tja, de som faktisk driver med dette er jo uenig med deg :)

 

Bilar på autopilot finnes i dag, men når ein kan trykke start i eit krøkkete område midt i landet og ende opp i Oslo utan å ta styringen er noko anna. Med snøstorm på veien.

Lenke til kommentar

 

 

Vi er minst 30 år unna før vi får selvkjørende biler som takler alle veier og føre.

 

Tja, de som faktisk driver med dette er jo uenig med deg :)

 

Bilar på autopilot finnes i dag, men når ein kan trykke start i eit krøkkete område midt i landet og ende opp i Oslo utan å ta styringen er noko anna. Med snøstorm på veien.

 

 

Nå må en skille mellom det som selges kommersielt og teknologien som farter rundt som prototyper, de to er vidt forskjellige og den ene er langt foran den andre. Til og med i 2008 navigerte de seg fint rundt i ørkenen, langt foran det som tesla, mercedes, nissan osv leverer i dag. 

Lenke til kommentar

Vi er minst 30 år unna før vi får selvkjørende biler som takler alle veier og føre.

Så derfor skal vi bare la være å bruke de på de veiene de takler, og ikke begynne å tenke på hvordan det vil være hensiktsmessig å forberede seg på at teknologien blir moden?

 

Hva er det med folk som argumenterer slik? Det blir som å si at man ikke kan begynne å jobbe med å grave ut byggegropa fordi betongbilen ikke kommer før neste uke...

Lenke til kommentar

Kanskje man kunne hatt noe sånt for buss og tog? Man betaler et visst beløp per måned og så kan man reise så mye man vil innen et område. Nei forresten, det ville aldri slått an. Dum ide.

Hvis man hadde en viss avstand, ikke et område...

 

 

 

Redigert: Nå skjønte jeg hva det sto i artikkelen og jeg håper det kommer i orden så fort som mulig :) da vil jeg bruke en femtilapp på to turer per dag i stedet for 230 kroner på to turer som i dag.

Endret av 8DX8QO0Y
Lenke til kommentar

 

 

Om bilene også blir selvkjørende kan transporttilbydere redusere prisene på tjenestene, ettersom det ikke er noen sjåfør å lønne.

 

Slik det er med Uber er det jo sjåførene som eier bilene, så hvis Uber skal tilby selvkjørende biler må de nødvendigvis eie de selv eller leie de, jeg ser ikke hvordan det skal bli stort billigere enn å lønne sjåfører.

I tillegg er nok firmaer som lar kunden få lavere pris fremfor å øke egen fortjeneste i mindretall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...