Gå til innhold

TEST: RoboRock s50 (Xiaomi Robot Vacuum 2)


Anbefalte innlegg

Når den nærmer seg en stor ting som en vegg vil den sakne farten, og treffer ikke noe. Stolben klarer den ikke å se på samme måte, og da bumper den inn i de. Men det er bevegelige 'støtfangere' rundt 180 grader foran, disse har sensorer som gjør at den stopper. Så skader tror jeg vil være sjeldent.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Stopper den før den treffer noe? Problemet med mange er jo skader på bein etc (Ikea møbler har ikke veldig tjukk folie).

 

Fronten på støvsugeren er en bevegelig del, som blir dyttet inn når den treffer noe. Så den vil aldri krasje inn i noe, men den vil være borti uten for mye trykk. Vi har en litt ustø vase i leiligheten som den enda har til gode å velte :-)

Lenke til kommentar

Kan noen svare på dette:

 

Hvordan takler denne robotstøvsugeren (og andre) tepper med lange frynser?

 

Blir frynsene "spist opp", eller hur?

 

Hvis noen vet noe om dette ville det være fint å få et svar.

 

Hilsen

Jan

 

---

 

Vi har lange frynser på teppet vårt, og den klarer det helt fint. Det KAN hende at den står fast i blant ettersom frynsene kan vikle seg inn i den kosten som spinner. Det har vel skjedd 1-2 ganger de siste 3 månedene vi har hatt den. Hvis du skrur på carpet mode inne i appen, støvsuger den teppet meget godt!

Lenke til kommentar

Vi bestilte støvsugeren fra Aliexpress, fra Xiaomi sin egen butikk. Rask levering, kjapt oppgjør, uproblematisk toll og totalprisen var på snaue 4500kr.

Jeg kan med hånden på hjertet si at dette er en av de bedre kjøpene jeg har gjort.

Eneste ulempen er at den ikke tar det mørkeblå teppet vårt, ettersom jeg mistenker at den tror det er et stup.

Fantastisk sak!

Lenke til kommentar

Vi bestilte støvsugeren fra Aliexpress, fra Xiaomi sin egen butikk. Rask levering, kjapt oppgjør, uproblematisk toll og totalprisen var på snaue 4500kr.

Jeg kan med hånden på hjertet si at dette er en av de bedre kjøpene jeg har gjort.

Eneste ulempen er at den ikke tar det mørkeblå teppet vårt, ettersom jeg mistenker at den tror det er et stup.

Fantastisk sak!

Kan du gi link til hvem du kjøpte fra? Var det transport med DHL? Hva kom fortollingsgebyrene på?

Lenke til kommentar

 

Vi bestilte støvsugeren fra Aliexpress, fra Xiaomi sin egen butikk. Rask levering, kjapt oppgjør, uproblematisk toll og totalprisen var på snaue 4500kr.

Jeg kan med hånden på hjertet si at dette er en av de bedre kjøpene jeg har gjort.

Eneste ulempen er at den ikke tar det mørkeblå teppet vårt, ettersom jeg mistenker at den tror det er et stup.

Fantastisk sak!

Kan du gi link til hvem du kjøpte fra? Var det transport med DHL? Hva kom fortollingsgebyrene på?

Du betaler vel 500 ekstra fra Norsk forhandler, for å få 5 års reklamasjonsrett?

Lenke til kommentar

 

 

Vi bestilte støvsugeren fra Aliexpress, fra Xiaomi sin egen butikk. Rask levering, kjapt oppgjør, uproblematisk toll og totalprisen var på snaue 4500kr.

Jeg kan med hånden på hjertet si at dette er en av de bedre kjøpene jeg har gjort.

Eneste ulempen er at den ikke tar det mørkeblå teppet vårt, ettersom jeg mistenker at den tror det er et stup.

Fantastisk sak!

Kan du gi link til hvem du kjøpte fra? Var det transport med DHL? Hva kom fortollingsgebyrene på?
Du betaler vel 500 ekstra fra Norsk forhandler, for å få 5 års reklamasjonsrett?

Jeg gjør nok det, men foreløpig er det jo dårlig med norske nettbutikker. Skal avvente litt og se hva som byr seg etterhvert.

Lenke til kommentar

Artikkelen er fortsatt ikke oppdatert med rett pris for Roombaen? Den står fortsatt oppført til 9800 når den koster 7990 på elkjøp, og det vil jeg si er en vesentlig prisreduksjon (og hvorfor i all verden har den prisen rød bakgrunn i test oversikten?)

 

Er dette en betalt reklame for konkurenten(e)? Useriøst av Tek.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Vi bestilte støvsugeren fra Aliexpress, fra Xiaomi sin egen butikk. Rask levering, kjapt oppgjør, uproblematisk toll og totalprisen var på snaue 4500kr.

Jeg kan med hånden på hjertet si at dette er en av de bedre kjøpene jeg har gjort.

Eneste ulempen er at den ikke tar det mørkeblå teppet vårt, ettersom jeg mistenker at den tror det er et stup.

Fantastisk sak!

Kan du gi link til hvem du kjøpte fra? Var det transport med DHL? Hva kom fortollingsgebyrene på?
Du betaler vel 500 ekstra fra Norsk forhandler, for å få 5 års reklamasjonsrett?

Jeg gjør nok det, men foreløpig er det jo dårlig med norske nettbutikker. Skal avvente litt og se hva som byr seg etterhvert.

 

Her har har du: http://www.iwill.no/Hjem+%25252F+Fritid.637/Xiaomi+Mi+Robot+Vacuum+2+%28Roborock+S5+St%F8vsuger%29.5329.html

Lenke til kommentar

Stopper den før den treffer noe? Problemet med mange er jo skader på bein etc (Ikea møbler har ikke veldig tjukk folie).

Har ett Ikea Stockholm bord og kan bekrefte slitasje på bordbeina. Tok en runde for å inspisere andre møbler der roboten treffer på tilsvarende vis uten å finne antydning til slitasje. 

Lenke til kommentar

 

Det er kun ET lite problem med den jeg har merket.

Det er hcis du tar roboten fra dockingen og inn i et rom for å starte der. Når den er ferdig surrer den helt vannvittig og klarer ALDRI å finne dockingen igjenn!

Så løsningen er å bare bruke «spot clean» og la den kjøre fra dockingen og til stedet den skal støvsuge og den finner tilbake lett etter clean up.

 

Så uten om det, beste roboten som finnes for øyeblikket. Den er like bra eller egentlg bedre i mine øyne enn Roomba 980 da appen er utrolig enkel og morsom! Hvor kult er det ikke å dra på ferie, ligge på stranda og STARTE robotten hjemme, vente 30-40 min og få melding om at leiligheten er ferdig støvsugd, se på kartet hvor den har vært og at den nå lader...!!!!

 

Uten å si det sikkert så tror eg de fleste som bruker "kartet de lager" vil slite med dette.

Eg løser det rett og slett ved å bare bære den til etasjen/rommet den skal ta, og hente den når den er ferdig.

 

Uansett enklere enn å finne frem støvsugeren hver gang :p

Lenke til kommentar

Har også bestilt fra Tekfreak uten å få. De har den sikkert på "lager" i Kina. Ringte dem i går og de unnskyldte seg med at de hadde blitt tatt på senga av alle bestillingene da støvsugeren ble omtalt med god karakter i media og at de jobbet med å få sendt alle. Ringer dem igjen i morgen om de ikke har sendt.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...