Gå til innhold

TEST: RoboRock s50 (Xiaomi Robot Vacuum 2)


Anbefalte innlegg

  • 5 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Kan varmt anbefale denne!

 

Bestilte denne fra ELdirekte og oppgraderte min 2 år gamle roomba. (mottok den dagen etter bestilling, så kudos til ELdirekte)
Kunne ikke vært mere fornøyd!

 

Her får du utrolig mye for pengene og den jobber systematisk og grundig til verks.

 

Bruker timer funksjonen slik at den kjører hver dag på full styrke og den misser ingenting og ei heller setter seg fast slik som roombaen til tider gjør.

 

 

Reservedeler er også billig på ebay, bestilte sett med to mopper, 2 stk sidebørster, 2 stk hepa filter og 1 stk hovedbørste til kr 210,- inkludert frakt.

 

 

Her har du billig hushjelp og appen er helt gull :)

Lenke til kommentar

Noen som har prøvd med magnetteip? Har prøvd en fra Jula, men den kjøres bare rett over den. Får man tak i den offisielle som skal fungere i Norge?

https://www.banggood.com/Virtual-Wall-for-XiaoMi-Smart-Robot-Vacuum-Cleaner-p-1102113.html?rmmds=myorder&cur_warehouse=CN

 

Har kjøpt denne, original Xiaomi. Den fungerer perfekt, så ikke den faller ned trappa. Jeg har montert deksler over alle 4 sensorer, så nå går den også på svart og hvitt teppe :-)

Lenke til kommentar

Hvor kjøpte du deksler?

Se mitt tidligere svar i denne tråden fra 02.05.18:

 

Som de fleste andre robotstøvsugere har den problemer på tepper med sorte felter. Jeg har dette, og har løst det med å 3D printe covere over de 4 cliff-sensorene. Instruksjon er her: www.thingiverse.com/thing:2729022

Endret av Voodoo666
Lenke til kommentar

Hvordan er robotstøvsugere myntet mot katte- og hundeeiere utstyrt annerledes enn denne demonstrerte modellen? Dere beskrev at hårene samler seg visse steder på opplagringen av børsten. Hvordan løser spesialstøvsugerne dette til motsetning? Eller er de like ille på dette?

 

Forsett gjerne dette testregimé, for det er interessant å se hvordan disse dingsene utvikler seg litt over tid :)

Endret av G
Lenke til kommentar

Hvordan er robotstøvsugere myntet mot katte- og hundeeiere utstyrt annerledes enn denne demonstrerte modellen? Dere beskrev at hårene samler seg visse steder på opplagringen av børsten. Hvordan løser spesialstøvsugerne dette til motsetning? Eller er de like ille på dette?

 

Forsett gjerne dette testregimé, for det er interessant å se hvordan disse dingsene utvikler seg litt over tid :)

Vi har en terrier som røyter voldsomt. S50n kjører daglig og tar alt. Ikke vært nødvendig å rense børste o.l enda etter flere uker.

Lenke til kommentar

Hvordan er robotstøvsugere myntet mot katte- og hundeeiere utstyrt annerledes enn denne demonstrerte modellen? Dere beskrev at hårene samler seg visse steder på opplagringen av børsten. Hvordan løser spesialstøvsugerne dette til motsetning? Eller er de like ille på dette?

 

Forsett gjerne dette testregimé, for det er interessant å se hvordan disse dingsene utvikler seg litt over tid :)

Plukker enkelt ut hele børsten for rengjøring ved å klipse av ett deksel under støvsugern.

 

For dere som handler på gearbest osv, husk at det blir 25% dyrere, pluss fortollingsgebyr på noen hundrelapper når den ankommer grensa så kan være lurt å finne nettbutikker i kina som refunderer slike utgifter.

 

Men 2500kr hos gearbest vil havne på 3283kr totalt så fortsatt en god deal da.

Får første generasjon for ca 2900kr hos lightinthebox, inkludert frakt og forsikring mot ekstra utgifter. Så om man ikke trenger moppen så kan man spare litt der.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Hadde gledet meg stort, endelig flytter jeg inn i en leilighet der alt er på 1 plan. Så kan jeg kjøpe robotstøvsuger! Viser seg at jeg har 4 cm høye dørkarmer :(

Tips gjerne om maskiner som klarer det.

Ingen robotstøvsuger klarer det.

Du får bare montere nivålist, koster ingenting og er fort gjort.

 

Niv_list_A11_Habo.jpg

 

 

EDIT: Koster nesten ingenting, altså ikke gratis :p

Endret av KriZZ
Lenke til kommentar

Ingen robotstøvsuger klarer det.

Du får bare montere nivålist, koster ingenting og er fort gjort.

 

 

 

EDIT: Koster nesten ingenting, altså ikke gratis :p

 Den var ikke dum! Hvordan type butikk får jeg dette fra? 

Edit: sjekket hvor bildet kom fra, svarte seg selv da :)

Endret av Pillin
Lenke til kommentar

Virker som det er mange i tråden her med god greie på robotstøvsugere, så jeg drister meg til et spørsmål:

 

Vil denne (evt. andre modeller) være fornuftig å bruke i et hus hvor det på mange av gulvene er lagt sisaltepper? Teppene er ganske grove, og er lagt vegg til vegg (altså ingen kanter/frynser e.l.). Hadde egentlig planlagt å begynne med robot når vi får mer plass, men det er bare kjøkken og stue som har parkett, resten har disse teppene. Så da er spørsmålet om jeg likevel må frem med den gode gamle Electroluxen, eller om en robot kan gjøre (det meste av) jobben.

 

Alle tips mottas med takk!

 

Bilde av lignende teppe:

sisal_classic_sand_d1.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...