Gå til innhold

TEST: RoboRock s50 (Xiaomi Robot Vacuum 2)


Anbefalte innlegg

Jeg har lenge fundert på å kjøpe robotstøvsuger. Jeg har dog et hus hvor 1. etasje er over to plan, dvs. vi har en liten trapp ned til TV-stua og innenfor der er det et lite soverom og bad. Hvordan vil dette fungere? Takler den fint om jeg flytter den fysisk ned til dette rommet for å støvsuge? Det er også en annen etasje med noen rom og terskler som er vanskelig å komme over, så samme problemstillingen gjelder her.

 

Ja dette skal gå fint, du starter den bare på nytt i det nye området. Men så må du løfte den tilbake til laderen. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg savner litt mer info hvordan disse robotene er i forhold til terskler, vi har en del litt "originale" terskler i leiligheten, og jeg er veldig usikker på om disse vil være et problem for en slik støvsuger. Hva er høyeste terskel de skal klare? og hvordan vil det gå om man har to terskler like etter hverandre, hvor en er kanskje 1cm den neste er 2-3cm?
 

Lenke til kommentar

Det er et minus at de bare gjør nye features i appen (virtuelle vegger og spot cleaning) tilgjengelig for den nye modellen og ikke den gamle. Når de først bruker det som en taktikk for å selge nye modeller må man nesten regne med at de gjør det samme i fremtiden, så ikke regn med signifikant nye features, de blir nok reservert for neste modell.

Lenke til kommentar

Det er jeg klar over, men den slår Neato ( vet ikke når D7 Connected kommer da.. )

Og er billigere enn Connected d5, så det er ikke noe å lure på. Den har mere sugekraft enn Neato og på neato kan du vel ikke justere ned «lyden» og sugekraften på den? Og Neato kan heller ikke moppe ??

 

For øyeblikket er denne uten tvil det beste som money can buy nå.

 

Neato har også et rykte på seg til å gå i stykker bare ved å se på den... vet ikke hvor mye juling denne tåler, men mitt inntrykk er skikkelig kvalitet hele veien! Og geniale løsninger. Vaskbart filter... løp å kjøp! ( Burde vært selger jeg ?

 

Neato har øko-modus med lavere effekt og ditto lyd. I tillegg er Neato formet som en D slik at den faktisk kommer til i hjørner.

Vedr kvalitet har jeg ikke merket noe negativt med vår Neato i alle fall. Ingenting ødelagt, og batteri har fortsatt lang brukstid, og god evne til å gjøre rent. "stort" kammer for dritt veier også opp.

Lenke til kommentar

Ser at irobot roomba 891/895 er på tilbud.

https://prisguiden.no/produkt/irobot-roomba-891-310258

Hvordan er de i forhold til disse? Spesielt 980 og denne

800 serien til irobot er langt mindre avanserte enn 900 serien og den i testen.

Har selv en 896, og skjønner ikke helt hvorfor den er priset som den er.

Med litt bedre research hadde jeg definitivt gått for en modell med kartfunksjon. 896 virrer rundt uten mål og mening en times tid før den ofte trenger ytterligere en time for å finne tilbake til basen. Rent blir det, og den finner stort sett tilbake til basen 9 av 10 ganger, men det er  utrolig lite elegant å se på hvordan den kløner seg inn i de samme kronglete hjørnene 20 ganger i løpet av en tur. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvorfor står prisen i sammenligningstabellen til "ca 5700 kroner" når Iwill selger den for kr 4990?

 

Litt korrektur, dobbel nektelse:

"Dette er for å forhindre at moppen på undersiden av roboten ikke skal skade gulvet ..."

 

Om du ser på Iwill, så er det ikke Roborock S50 de selger, men Roborock S5.

 

http://www.iwill.no/Hjem+%25252F+Fritid.637/Xiaomi+Mi+Robot+Vacuum+2+%28Roborock+S5+St%F8vsuger%29.5329.html

Lenke til kommentar

 

Hvorfor står prisen i sammenligningstabellen til "ca 5700 kroner" når Iwill selger den for kr 4990?

 

Litt korrektur, dobbel nektelse:

"Dette er for å forhindre at moppen på undersiden av roboten ikke skal skade gulvet ..."

Om du ser på Iwill, så er det ikke Roborock S50 de selger, men Roborock S5.

 

http://www.iwill.no/Hjem+%25252F+Fritid.637/Xiaomi+Mi+Robot+Vacuum+2+%28Roborock+S5+St%F8vsuger%29.5329.html

 

 

Hva er forskjellen evt?

Lenke til kommentar

Ingen forskjell. Fant denne på Amazon, som selger Roborock Mi Robot Vacuum S5:

Question: How does this compare to the xiaomi roborock s50? is it the same?
Answer: Yes, they are the same product. 
By Roborock Technology Co. Ltd SELLER  on February 21, 2018
Endret av Hårek
Presisering
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Om du ser på Iwill, så er det ikke Roborock S50 de selger, men Roborock S5.

 

Er det noen forskjell på S5 og S50?

Jeg tolker det som at S5 er første generasjon og S50 er andre generasjon.

S5 har MI i tillegg i Xiaomi-navnet og et annet desibelnivå.

Har sendt epost til IWill men ikke fått noe svar.

Lenke til kommentar

Litt merkelig syns jeg.

 

I testen oppgis db til en annen verdi i S50 (75-85 db) enn S5 fra prisjakt (65 db).

Og hva betyr MI i Xiaomi-navnet på S5 når MI ikke er angitt i navnet på S50.

 

Høres ut som det er litt forskjeller, men jeg vet ikke :)

Lenke til kommentar

Hvordan funker den rundt spisebord. Klarer den å jobbe seg mellom stolene, eller må stolene ryddes vekk?

 

Går bra så lenge den kommer til mellom beina, vi pleier å dra stolene litt ut og samme med stuebordet litt vekk fra sofaen så den kommer til. (Roomba 580 med ny børsteenhet) Kattene synes den er litt sånn 'fascinerende-ekkel'..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...