Gå til innhold

Nå vet vi nesten alt om Hyundai Kona Electric


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

2500 biler?!? Har de ikke lyst å selge dem?

 

Det var et lavt tall, ja. Da frykter jeg for at min bil kanskje ikke blir levert før rundt årsskiftet eller en stund etter.

 

De rekker sannsynligvis å lansere "long range"-utgaven av nye Ioniq først.

 

Det som er mer lovende, er uttalelsen om hengerfeste. Det tyder nok på det jeg mistenkte, at de må teste hvor mye vekt de vil gå god for, før det kan bestilles. Da vil det helt sikkert gå greit å få det ettermontert, eller kanskje klargjort.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

2500 biler?!? Har de ikke lyst å selge dem?

 

https://www.budstikka.no/bilsalg/elbiler/nyheter/kollaps-for-dieselbiler-elbilene-strommer-pa/s/5-55-629998

 

Lange ventelister

Imens kan Tore Eliassen hos Aaby Auto gni seg i hendene – bestillingene strømmer inn på den nye Kona som kundene kun har sett bilder av.

 

– Det er flere tusen som er på venteliste bare her. Totalt vil vel få 4.500 biler fordelt på to år til Norge, men det er langt fra nok. Prisen blir kjent om 14 dager, og vi begynner trolig å levere i juli/august, sier han.

 

4500 biler fordelt på 2 år er skammelig dårlig ja, spørs om det stemmer det han sier da men tror problemet er at de kjøper batterier fra LG som er de samme som sitter i ampera e og alle vet åssen det går med den

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

2500 biler?!? Har de ikke lyst å selge dem?

 

4500 biler fordelt på 2 år er skammelig dårlig ja, spørs om det stemmer det han sier da men tror problemet er at de kjøper batterier fra LG som er de samme som sitter i ampera e og alle vet åssen det går med den

 

 

4500 biler fordelt på 2 år? Hvor har du det fra? De skriver at de forventer at mellom 2000 og 2500 biler blir levert til Norge mellom Juni og Desember 2017 som er ett halvt år. Så allerede ligger de an til å levere mellom 4000 og 5000 biler i året. Men at de også forventer at leveringsdyktigheten vil bli betydelig bedre i løpet av året som vil gjøre utslag i hvor mange biler de kan levere i 2019. 

Endret av Kron
Lenke til kommentar

 

 

2500 biler?!? Har de ikke lyst å selge dem?

 

4500 biler fordelt på 2 år er skammelig dårlig ja, spørs om det stemmer det han sier da men tror problemet er at de kjøper batterier fra LG som er de samme som sitter i ampera e og alle vet åssen det går med den

 

 

4500 biler fordelt på 2 år? Hvor har du det fra? De skriver at de forventer at mellom 2000 og 2500 biler blir levert til Norge mellom Juni og Desember 2017 som er ett halvt år. Så allerede ligger de an til å levere mellom 4000 og 5000 biler i året. Men at de også forventer at leveringsdyktigheten vil bli betydelig bedre i løpet av året som vil gjøre utslag i hvor mange biler de kan levere i 2019. 

 

 

De går i produksjon fra April etter det jeg har hørt. Men så produserer de og for levering til andre land samt for hjemmemarkedet. Som Tesla, så er nok det markedet prioritert, regner jeg med. Det vil da si at de produserer sikkert mer enn 4-5000 bare i år.

 

Ioniq Electric produserer de vel rundt 2-2500 per måned av, hvorav 600-1000 går til hjemmemarkedet, og de skal nok sikkert produsere minst like mange av Kona Electric etterhvert.

 

Mulig de går for enda bedre tall etter å ha sett suksessen til Ioniq Electric, men at de kanskje prøver å unngå å overselge produksjonskapasiteten, og heller satser på å overraske positivt.

Lenke til kommentar

 

 

2500 biler?!? Har de ikke lyst å selge dem?

 

4500 biler fordelt på 2 år er skammelig dårlig ja, spørs om det stemmer det han sier da men tror problemet er at de kjøper batterier fra LG som er de samme som sitter i ampera e og alle vet åssen det går med den

 

 

4500 biler fordelt på 2 år? Hvor har du det fra? De skriver at de forventer at mellom 2000 og 2500 biler blir levert til Norge mellom Juni og Desember 2017 som er ett halvt år. Så allerede ligger de an til å levere mellom 4000 og 5000 biler i året. Men at de også forventer at leveringsdyktigheten vil bli betydelig bedre i løpet av året som vil gjøre utslag i hvor mange biler de kan levere i 2019. 

 

 

Står jo i artikellen jeg lenket til

 

Lange ventelister

Imens kan Tore Eliassen hos Aaby Auto gni seg i hendene – bestillingene strømmer inn på den nye Kona som kundene kun har sett bilder av.

– Det er flere tusen som er på venteliste bare her. Totalt vil vel få 4.500 biler fordelt på to år til Norge, men det er langt fra nok. Prisen blir kjent om 14 dager, og vi begynner trolig å levere i juli/august, sier han.

Nå aner jeg ikke hvem han Tore Eliassen er om han er no sjef for importøren i norge men han sier jo totalt vil vel få 4500 biler fordelt på to år i til Norge

Annen ting selv om de klarer å levere 2500 på 6 måneder betyr ikke at de har alt startet produksjonen er jo som med mobil telefonen selv om apple lanserer ny telefonen i oktober så har de allerede laget denne telefonen i flere måneder alt, kona kommer sikkert som nissan med en launch edition i standard farge man kan få kjapt hvis man var tidlig å skrev seg opp på listen som de produserte for et par måneder slik at den er klar for lanseringen om måneds tid.

Så slik jeg ser det har de brukt nesten hele 2018 på å lage 2500 biler som kommer til Norge, har ikke helt troa at det blir så mye mer i 2019, som han over sier, tror de prioterer og markeder hvor det er flere kjøpere og som california, sør korea og kina

Endret av onkel_jon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

De går i produksjon fra April etter det jeg har hørt. Men så produserer de og for levering til andre land samt for hjemmemarkedet. Som Tesla, så er nok det markedet prioritert, regner jeg med. Det vil da si at de produserer sikkert mer enn 4-5000 bare i år.

 

Ioniq Electric produserer de vel rundt 2-2500 per måned av, hvorav 600-1000 går til hjemmemarkedet, og de skal nok sikkert produsere minst like mange av Kona Electric etterhvert.

 

 

Har tidligere lest at Hyundai har planlagt å produsere ca. 18.000 elektriske Konaer i løpet av 2018.

Så da er vi ganske heldige hvis lille Norge får så mye som 2500 biler til landet, nesten 14% av total produksjon.

Lenke til kommentar

 

De går i produksjon fra April etter det jeg har hørt. Men så produserer de og for levering til andre land samt for hjemmemarkedet. Som Tesla, så er nok det markedet prioritert, regner jeg med. Det vil da si at de produserer sikkert mer enn 4-5000 bare i år.

 

Ioniq Electric produserer de vel rundt 2-2500 per måned av, hvorav 600-1000 går til hjemmemarkedet, og de skal nok sikkert produsere minst like mange av Kona Electric etterhvert.

 

 

Har tidligere lest at Hyundai har planlagt å produsere ca. 18.000 elektriske Konaer i løpet av 2018.

Så da er vi ganske heldige hvis lille Norge får så mye som 2500 biler til landet, nesten 14% av total produksjon.

 

 

Med produksjonsstart i April, så er det snitt på 2000 biler i måneden, så da ser det ut til å være troverdige tall. Med da selvsagt en mulig ramp up når de har blitt flinkere til å bygge den bilen.

 

Ja, vi har vist oss å være et veldig viktig marked for elbiler, og vi er sultne på de. Er derfor lett å få omsetning for såpass, i motsetning til endel andre land. Der går det nok tregere, til tross for flere potensielle kunder.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Ja ja.. interiøret så nå like plastic fantastic og knirkete ut som Huyndai er kjent for. Sikkert en fin billig bil når den kommer.. men tror nok jeg ville holdt ut og ventet på hva tyskerne viser frem de neste 7-8 månedene. BMW skal blant annet slippe en helt familie med el-biler.. blant dem er det ryktet en helelektrisk 3-serie.

Lenke til kommentar

Ja ja.. interiøret så nå like plastic fantastic og knirkete ut som Huyndai er kjent for. Sikkert en fin billig bil når den kommer.. men tror nok jeg ville holdt ut og ventet på hva tyskerne viser frem de neste 7-8 månedene. BMW skal blant annet slippe en helt familie med el-biler.. blant dem er det ryktet en helelektrisk 3-serie.

 

Ville bestilt uansett. Kan jo trekke seg frem til levering, ifølge dem selv. Dessuten, kan man finansiere det, så kan man kjøre Kona til en eventuell BMW er lansert og levert, og så selge Kona'en uten tap. Kanskje til og med med fortjeneste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...