Gå til innhold

Nokia 7 Plus


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Saken gjelder kun aktiveringsinfo(programpakke, starter visst garantitiden men ble aldri prosessert og ingen personlig info utdelt ) og gjelder for et parti telefoner.

 

Sier dem ja..

Her er det ingen andre enn Kina som vet konkret hva informasjonen blir brukt til. Ble ikke informasjonen sendt til myndighetene også, ikke en programvare produsent?

Lenke til kommentar

Slik som jeg forstår så var det et parti av telefoner med programpakke som skulle til et 3. land, kommer ikke frem hvilket. Og disse hadde et programsett som skulle brukes der for å aktivere garantisporing ved bruk.

Og kun disse kunne koble seg opp mot tjenesteleverandør(China telecom) Men ingen av disse ble aktivert står det i pressemelding. Og ingen personlig info ble sendt.

 

Dette er bekreftet av HMD Global i dag.

Endret av Jarmo
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Fungerer jack-pluggen greit for dere? Jeg får bare lyd fra høyre side. Testet med tre headset og flere apper, samme resultat på alle. Har brukt bluetooth siden jeg kjøpte telefonen, men begynner jo å bli litt hett ute, så tenkte å legge fra meg klokkene til fordel for et par plugger.

 

Kontaktet Nokias kundeservice, som foreslo ymse software-løsninger og ga meg til slutt en kryptisk "For now, we did not have information about these issues".

Lenke til kommentar

Kjøpte telefonen i fjor sommer og jeg sliter veldig med å få ladet den, tilsynelatende på grunn av dårlig kontakt mellom ladeport og kabel. Ser at enkelte her og mange brukere diverse mobilforum også har samme problemet. Har to ulike kabler jeg prøver med, og det er som at det kun blir lading dersom jeg holder USB-pluggen spent i vinkel, evt holde den inn og i klem i samme vinkel. Er jeg riktig riktig heldig får jeg full klaff og får i gang hurtigladingen, men dette er kanskje bare 1/10 ganger. Er jeg så uheldig å komme borti telefonen, eller den vibrerer etter et varsel mister den med all sannsynlighet kontakten. Ofte kan det stå "Lader" uten at den gjør det, den lader kun dersom det står "Lader" sammen med antall timer/minutter til en er fulladet. Vanvittig frustrerende.

 

Det samsvarer greit med at brikken kortet er festet til i telefonen tydeligvis er dårlig konstruert og blir mer og mer løs siden dette har blitt progressivt verre siden i høst. Heldigvis er batteriet såpass bra at det holder hele dagen og vel så det uansett.

 

Jeg vurderer å levere den inn for reparasjon, men jeg frykter at jeg vil være uten telefonen i ukevis bare for en midlertidig løsning, siden jeg har lest om flere som har opplevd at problemet vender tilbake bare få måneder etterpå igjen. Er det noen her som har erfaringer med dette?

 

Det frister mer å bare skrote telefonen og kjøpe noe annet om jeg ikke kan forvente en permanent løsning, og må sende den inn igjen. Kan også vurdere en dockingstasjon om noen har tips til en som kan lade under de forutsetningene som nå er der.

 

Ellers veldig fornøyd med telefonen med tanke på prisen, så det gjør det enda mer skuffende at det er svak byggekvalitet (som jeg trodde ikke skulle være et problem her) som ødelegger.

 

For ordens skyld: Har original lader og kabel i tillegg til ikke-original USB-C. Begge kabler og ladere er forsøkt på kryss av tvers av hverandre og ulike enheter, alt tyder på dårlig kontakt i telefonen og ikke dårlige kabler.

Endret av raab
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...