Jarmo Skrevet 22. mars 2019 Skrevet 22. mars 2019 Saken gjelder kun aktiveringsinfo(programpakke, starter visst garantitiden men ble aldri prosessert og ingen personlig info utdelt ) og gjelder for et parti telefoner. Siste oppdatering i februar fixet den saken, kommer det fram i dag. https://www.is.fi/digitoday/tietoturva/art-2000006043900.html (Bruk google translator, finner ikke engelsk versjon) 1
Merko Skrevet 22. mars 2019 Skrevet 22. mars 2019 Saken gjelder kun aktiveringsinfo(programpakke, starter visst garantitiden men ble aldri prosessert og ingen personlig info utdelt ) og gjelder for et parti telefoner. Sier dem ja.. Her er det ingen andre enn Kina som vet konkret hva informasjonen blir brukt til. Ble ikke informasjonen sendt til myndighetene også, ikke en programvare produsent?
Jarmo Skrevet 22. mars 2019 Skrevet 22. mars 2019 (endret) Slik som jeg forstår så var det et parti av telefoner med programpakke som skulle til et 3. land, kommer ikke frem hvilket. Og disse hadde et programsett som skulle brukes der for å aktivere garantisporing ved bruk. Og kun disse kunne koble seg opp mot tjenesteleverandør(China telecom) Men ingen av disse ble aktivert står det i pressemelding. Og ingen personlig info ble sendt. Dette er bekreftet av HMD Global i dag. Endret 22. mars 2019 av Jarmo 1
Man-at-Arms Skrevet 2. april 2019 Skrevet 2. april 2019 Jeg fikk mars-oppdateringen for et par dager siden, og det virker som om den har fikset de flest av de irriterende problemene jeg opplevde med telefonen ihvertfall v3.51F Så hvis Nokia slutter å sende ting til Kina, er dette den perfekte mobilen for meg 3
schnoog Skrevet 2. april 2019 Forfatter Skrevet 2. april 2019 Enig, mye ble fikset nå i siste update. Den irriterende blinkingen i snapchat er borte. Alt føles mye smoothere og det ryktes at batteritiden er blitt enda bedre. 1
b-real Skrevet 4. april 2019 Skrevet 4. april 2019 Madammen klager på en dårlig ladekontakt så erstatning kjøpt via ebay. Spent på demonteringen av telefonen. 2
per parker Skrevet 4. april 2019 Skrevet 4. april 2019 Madammen klager på en dårlig ladekontakt så erstatning kjøpt via ebay. Spent på demonteringen av telefonen. Er det enkelt å åpne telefonen? Regner med du har byttet kabel først Den som følger med er av dårlig kvalitet er på min 3. kabel.
b-real Skrevet 5. april 2019 Skrevet 5. april 2019 Er det enkelt å åpne telefonen? Regner med du har byttet kabel først Den som følger med er av dårlig kvalitet er på min 3. kabel. Kabler er selvsagt byttet ja. Teardown kan du se her f.eks, ikke den vanskeligste egentlig.
Jarmo Skrevet 5. april 2019 Skrevet 5. april 2019 (endret) Ny oppdatering i dag, til Andriod 9.1 Pie Endret 5. april 2019 av Jarmo 2
per parker Skrevet 5. april 2019 Skrevet 5. april 2019 Ny oppdatering i dag, til Andriod 9.1 Pie TA-1046? Ingen oppdatering ota for meg.
per parker Skrevet 5. april 2019 Skrevet 5. april 2019 Kabler er selvsagt byttet ja. Teardown kan du se her f.eks, ikke den vanskeligste egentlig. Få høre om hvordan det utartet seg Tror jeg bytter batteri i samme slengen så jeg avventer til problemet blir værre.
Jarmo Skrevet 5. april 2019 Skrevet 5. april 2019 TA-1046? Ingen oppdatering ota for meg. Tja, har TA-1046 nå.
Hotel Papa Skrevet 18. april 2019 Skrevet 18. april 2019 Flere her som har fått search bar oppe og nede?
per parker Skrevet 18. april 2019 Skrevet 18. april 2019 Flere her som har fått search bar oppe og nedDen nede er det google som tvinger på deg. Hvis du harf en oppe er det vel bare og fjerne den? eller bytt til nova launcher
Okapi Skrevet 24. april 2019 Skrevet 24. april 2019 Fungerer jack-pluggen greit for dere? Jeg får bare lyd fra høyre side. Testet med tre headset og flere apper, samme resultat på alle. Har brukt bluetooth siden jeg kjøpte telefonen, men begynner jo å bli litt hett ute, så tenkte å legge fra meg klokkene til fordel for et par plugger. Kontaktet Nokias kundeservice, som foreslo ymse software-løsninger og ga meg til slutt en kryptisk "For now, we did not have information about these issues".
TheFatMan Skrevet 24. april 2019 Skrevet 24. april 2019 Fungerer jack-pluggen greit for dere? Fungerer greit her.
Jarmo Skrevet 24. april 2019 Skrevet 24. april 2019 (endret) Du har vel ikke en beskyttelsesetui/ramme ? Da går ikke pluggen helt inn. Endret 24. april 2019 av Jarmo
akle Skrevet 27. april 2019 Skrevet 27. april 2019 Hadde problem med det for en måned siden, problemet mitt var lo i jack-pluggen. Fisket det ut med en binders. 1
raab Skrevet 30. april 2019 Skrevet 30. april 2019 (endret) Kjøpte telefonen i fjor sommer og jeg sliter veldig med å få ladet den, tilsynelatende på grunn av dårlig kontakt mellom ladeport og kabel. Ser at enkelte her og mange brukere diverse mobilforum også har samme problemet. Har to ulike kabler jeg prøver med, og det er som at det kun blir lading dersom jeg holder USB-pluggen spent i vinkel, evt holde den inn og i klem i samme vinkel. Er jeg riktig riktig heldig får jeg full klaff og får i gang hurtigladingen, men dette er kanskje bare 1/10 ganger. Er jeg så uheldig å komme borti telefonen, eller den vibrerer etter et varsel mister den med all sannsynlighet kontakten. Ofte kan det stå "Lader" uten at den gjør det, den lader kun dersom det står "Lader" sammen med antall timer/minutter til en er fulladet. Vanvittig frustrerende. Det samsvarer greit med at brikken kortet er festet til i telefonen tydeligvis er dårlig konstruert og blir mer og mer løs siden dette har blitt progressivt verre siden i høst. Heldigvis er batteriet såpass bra at det holder hele dagen og vel så det uansett. Jeg vurderer å levere den inn for reparasjon, men jeg frykter at jeg vil være uten telefonen i ukevis bare for en midlertidig løsning, siden jeg har lest om flere som har opplevd at problemet vender tilbake bare få måneder etterpå igjen. Er det noen her som har erfaringer med dette? Det frister mer å bare skrote telefonen og kjøpe noe annet om jeg ikke kan forvente en permanent løsning, og må sende den inn igjen. Kan også vurdere en dockingstasjon om noen har tips til en som kan lade under de forutsetningene som nå er der. Ellers veldig fornøyd med telefonen med tanke på prisen, så det gjør det enda mer skuffende at det er svak byggekvalitet (som jeg trodde ikke skulle være et problem her) som ødelegger. For ordens skyld: Har original lader og kabel i tillegg til ikke-original USB-C. Begge kabler og ladere er forsøkt på kryss av tvers av hverandre og ulike enheter, alt tyder på dårlig kontakt i telefonen og ikke dårlige kabler. Endret 30. april 2019 av raab
NorsknRev Skrevet 30. april 2019 Skrevet 30. april 2019 Min erfaring er at kablene har mye å si. Jeg bruker en lader fra Aukey (kjøpt hos Teknikmagasinet) og har tre identiske kabler, også fra Teknikmagasinet. To av kablene viker helt fint, og lader med mer enn 3A. Den tredje gir max 0.4 A.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå