Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Anbefalte innlegg

Hei. Bilen har strøm, glødelampe lyser og slukker, bilen kinner, har strøm og starter noen ganger. Har som regel fått startet etter noen forsøk men de siste gangene har jeg trillet bilen igang, og det funker. Noen ganger virker det som den starter men dør igjen med en gang. Bilen skal jevnlig ha fulgt servicer, så dieselfilteret kan vel ikke være tett. Hva bør jeg begynne med å sjekke? Når dette startet var det størst problem etter å ha kjørt et stykke, stoppet motoren og skulle starte igjen. Noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ideen som ramler inn I tankene mine er tettheter I slangene mellom dieseltank og motor. Kan få noen av disse symptomene, blant annet at den starter om den star I nedoverbakke siden dette kan være nok til at det som blokkerer flytter seg sammen med drivstoffet.

Kan være et filter en plass som er tett.

Lenke til kommentar

Bare litt banalt..  :hm:  Husket å fylle på kjølevæske? Om motoren går varm så kan biler fort stoppe da stempelet utvider seg og kompresjonen blir for høy..

 

Om dette har skjedd en gang kan den ha skjært seg delvis, og den ender opp med dårlig kompresjon i etterkant..

Grunnen at jeg nevner dette er fordi jeg hadde en Toyota jeg selv ikke tenkte over at bilen stoppet grunnet varme :p Og bilen klaget jo aldri selv over at det var for varmt, da termometeret målte ikke korrekt da den ikke hadde kontakt med vann..

 

Men fant ut av det til slutt da :p

Lenke til kommentar

Altså

 

 

2,5 tdci 2008 mod.

Startproblemer

Det har ikke betydning om det er plussgrader eller minusgrader.

Bilen har godt med strøm.

Bilen gløder og kinner.

Noen ganger virker det som den starter.... før den dør.

I starten var problemet størst når jeg hadde kjørt et stykke, vært ute et ærend for så å skulle starte igjen, altså ved varm motor.

 

Det er feil med lys også, har en følelse av at det er noe elektrisk som også gir startproblemet?? Skiftet pærer bak og de virket litt, før det ble mørkt....og blinklys hurtigblinker av og til.

Hadde batteriet koblet fra, og når jeg koblet det til igjen startet bilen 5 ganger på rad uten å rulle igang men så var det tilbake til å starte av og til.

Ser ingen diesellekasje, og bilen har fulgt alle servicer.

 

Bilen har kjølevæske og har ikke fått bensin.

 

Håper jeg kan gjøre noen enkle grep selv, men frykter jeg må til et verksted. Har ikke råd til noen stor verkstedregning nå..

 

Hvor mye koster det for et feilsøk??

Er det lurest å gjøre det hos Ford? Evt noen som kan anbefale flinke mekanikere som gjør jobben raskt og rimelig i Agder

 

Jeg har ikke skrudd mye i mitt liv. Men hvis jeg vet hva jeg må gjøre så klarer jeg det kanskje. Litt sånn som Pippi...det kan jeg for det har jeg aldri prøvd før

 

Er det mye jobb/styr å bytte dieselfilter?

Hvis det er lekkasje i en dieselslange....hvordan finner jeg ut av det?

Hva med dieselpumpa?

Eller trengs en oppdatering av programvare?

 

Litt tungvint å finne parkering på toppen av bakker og la bilen svive når jeg er innom butikken...he he.. Motoren sviver fint når den bare har fått start

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Neste gang bilen har stått en stund og du skal ut å kjøre - vri tenningen til ACC. La den gløde og hør etter at dieselpumpa svirrer opp. Når den har stoppet, ta nøkkel tilbake til off - og gjenta. La den bygge opp trykket i systemet noen ganger og start bilen. Hvis den starter da uten problemer har du en indikasjon på om pumpa begynner å bli sliten.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Anetteprøverålære skrev (På 27.2.2018 den 23.44):

Altså

 

 

2,5 tdci 2008 mod.

Startproblemer

Det har ikke betydning om det er plussgrader eller minusgrader.

Bilen har godt med strøm.

Bilen gløder og kinner.

Noen ganger virker det som den starter.... før den dør.

I starten var problemet størst når jeg hadde kjørt et stykke, vært ute et ærend for så å skulle starte igjen, altså ved varm motor.

 

Det er feil med lys også, har en følelse av at det er noe elektrisk som også gir startproblemet?? Skiftet pærer bak og de virket litt, før det ble mørkt....og blinklys hurtigblinker av og til.

Hadde batteriet koblet fra, og når jeg koblet det til igjen startet bilen 5 ganger på rad uten å rulle igang men så var det tilbake til å starte av og til.

Ser ingen diesellekasje, og bilen har fulgt alle servicer.

 

Bilen har kjølevæske og har ikke fått bensin.

 

Håper jeg kan gjøre noen enkle grep selv, men frykter jeg må til et verksted. Har ikke råd til noen stor verkstedregning nå..

 

Hvor mye koster det for et feilsøk??

Er det lurest å gjøre det hos Ford? Evt noen som kan anbefale flinke mekanikere som gjør jobben raskt og rimelig i Agder

 

Jeg har ikke skrudd mye i mitt liv. Men hvis jeg vet hva jeg må gjøre så klarer jeg det kanskje. Litt sånn som Pippi...det kan jeg for det har jeg aldri prøvd før

 

Er det mye jobb/styr å bytte dieselfilter?

Hvis det er lekkasje i en dieselslange....hvordan finner jeg ut av det?

Hva med dieselpumpa?

Eller trengs en oppdatering av programvare?

 

Litt tungvint å finne parkering på toppen av bakker og la bilen svive når jeg er innom butikken...he he.. Motoren sviver fint når den bare har fått start

Hei. Har du funnet ut av dette? Har akkurat samme problemet 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...