Gå til innhold

SNIKTITT: Canal Digital lanserer ny dekoderboks


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

1000 kr ekstra for den med 1 T lagring?? regner med at boksen støtter usb lagrings medier også?? for da kan man jo kjøpe en 4 Terabyte disk for samma summen omtrent!

PS så nå at man bare kan smekke inn en disk fra baksiden av dekoderen så da er det jo ikke noe problem .)

Endret av Tåka
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Gjelder Canal Digital satellitt! Fra dere omtalte den nåværende opptaker: https://www.tek.no/artikler/test-adb-hd-pvr-5743-cdx/137313

så gikk det ganske nøyaktig ett år før jeg som kablekunde kunne kjøpe den.

 

Rettelse: Det var omtale i AVforum jeg husket:

http://avforum.no/forum/digitalt-bakkenett-og-kabel-tv/126132-adb-5743-cdx-med-8-tunere-og-canal-digital-kabel-tv.html

Lenke til kommentar

Jeg reagerer også på at de gjennom hele artikkelen skriver "Canal Digital" og venter helt til sist med å nevne at det bare gjelder Canal Digital Satellitt. Mangelen på Netflix virker også ganske besynderlig. Særlig om det ikke en gang fungerer via Chromecast-funksjonaliteten.

 

Vel,jeg husker fortsatt da de annonserte TiVo med brask og bram for noen år siden. Tiden gikk, og så... ingenting. ADB-boksen har heldigvis fungert greit for meg.

Lenke til kommentar

Jeg reagerer også på at de gjennom hele artikkelen skriver "Canal Digital" og venter helt til sist med å nevne at det bare gjelder Canal Digital Satellitt. Mangelen på Netflix virker også ganske besynderlig. Særlig om det ikke en gang fungerer via Chromecast-funksjonaliteten.

 

Vel,jeg husker fortsatt da de annonserte TiVo med brask og bram for noen år siden. Tiden gikk, og så... ingenting. ADB-boksen har heldigvis fungert greit for meg.

 

Netflix legges inn via google play på lik linje med andre apper godkjent av google for androidTV

Lenke til kommentar

Først i Norge? Her er en annen fra 2017: https://www.tek.no/artikler/test-huawei-q22/399158

 

Den kjører Android men ikke Android TV. Det virker som at Altibox går en annen vei, hvor de syr OnDemand innhold sammen med alle sendinger. Du kan faktisk starte HBO innhold uten å gå via "HBO Appen" - hvis Netflix kommer inn her så tipper jeg de ønsker å gå samme rute.

 

Det eneste som er "dumt" er at man må ha abonnement via Altibox - når jeg har HBO på Altibox kan jeg ikke bruke HBO appen men må se det via Altibox brukeren enten på deres dekoder eller app.

Lenke til kommentar

Håper de gjør noe med lydkvaliteten på en del kanaler samtidig da... Så filmen Seven i helga, der var det så grøtete lyd at jeg måtte se filmen via Netflix istedet.

Ellers håper jeg de rydder opp i rettighetene, for slik det er nå er det litt håpløst. Noen programmer ligger i ukesarkivet, noen kan startes forfra, mens andre serier og sendinger mangler den funksjonen fullstendig.

Lenke til kommentar

 

var optimist helt til det kommer i slutten for satelitt x)

hva med oss på kabel

Er nok ingenting på vei til kabel og bakkenettkundene med det første. Ikke kapasitet i nettet til full hd engang! (1080p)

 

 

Den tror jeg du må forklare nærmere? Klarer rett og slett ikke å se at kapasitet i et kablet anlegg skal takle mindre enn noe som går trådløst. Stamnettet går stort sett på fiber,og kun de siste meterne til sluttbruker går på coax.

 

Tror heller det er på grunn av større konkurranse om satellittkundene, mens kabelkundene allerede er fanget inn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...