Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Fått herpes genital og det har ødelagt livet mitt, hjelp


AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er en 25 år gammel mann som har fått påvist herpes type 2 på penis... Det startet med at jeg trodde det var sår fra et middel jeg hadde brukt som legen også var sikker på. Han sa at det ikke er herpes, men at han skulle ta prøver allikevel. Noen dager senere ringer han meg og sier at det er herpes allikevel. Hva gjør jeg nå? Å si det til en potensiell kjæreste er umulig for meg, da jeg ville forsvunnet med en gang hvis noen sa det til meg. Og si at jeg bruker kondom og smitter dama med det, så kan hun få syke smerter og ha det resten av livet. I tillegg kan det påvirke barnet.

 

 

Føler meg ekkel og klarer ikke fungere ordentlig nå. Gråter seriøst hele tiden og har helt angst. Tanken på at det aldri går bort gjør at jeg blir helt svimmel... Har ødelagt meg helt. 



Anonymous poster hash: 7eb83...d17
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Herpes er en helt triviell og ufarlig sykdom. 90% av alle mennesker på kloden er eller kommer til bli bærere av herpesviruset. De aller fleste har ikke symptomer i det hele tatt, en del får ett initielt utbrudd og ser aldri mer til det, mens et bitte lite fåtall får gjentagende utbrudd.

 

Du kan slappe helt av, du kommer mest sannsynlig ikke til å kjenne noe mer til det etter det første utbruddet ditt nå.

 

Grunnen til at du reagerer slik du gjør nå, er fordi du selv helt åpenbart har gått i fella og svelget det sosiale stigmaet knyttet til herpes (du sier du hadde gått fra noen hvis de fortalte deg at de hadde herpes – skjerp deg mann!).

 

Ta på deg voksenbuksene nå, og ro deg ned.



Anonymous poster hash: c9135...015
  • Liker 8
Lenke til kommentar

TS: Takker for svar, det beroliget meg litt... Men min frykt er at jeg får hyppige tilbakefall. Det jeg håper er at jeg ikke får flere utbrudd etter denne... Og det verste med det hele er at jeg har angst for det med en partner. Jeg har så lyst på kjæreste, en å gifte meg med og få barn med - men det å vite at jeg mest sannsynlig kommer til å smitte denne partneren og at hun vil oppleve herpes i kanskje en MYE verre tilstand gjør meg vondt. Sliter med å tenke på annet nå. 

 

 

Er også livredd for at jeg møter en flott dame, også blir hun smittet (med kondombruk som kan skje) også forlater hun meg fordi hun tror jeg har vært utro eller får helt avsmak siden hun får herpes av meg :/ 



Anonymous poster hash: 7eb83...d17
Lenke til kommentar

https://uk.askmen.com/dating/online-dating-sites/best-dating-sites-for-people-with-herpes.html

 

Hva med å se etter en partner som allerede har det også?

TS: Setter pris på tipset, men det gjør at jeg føler meg enda mer nedfor egentlig når jeg tenker at jeg må finne en med samme kjønnssykdom for å finne kjærlighet... :( 

 

 

Sitter her med angst og går rundt i sirkler med panikk... 

 

Anonymous poster hash: 7eb83...d17

Lenke til kommentar

 

TS: Takker for svar, det beroliget meg litt... Men min frykt er at jeg får hyppige tilbakefall. Det jeg håper er at jeg ikke får flere utbrudd etter denne... Og det verste med det hele er at jeg har angst for det med en partner. Jeg har så lyst på kjæreste, en å gifte meg med og få barn med - men det å vite at jeg mest sannsynlig kommer til å smitte denne partneren og at hun vil oppleve herpes i kanskje en MYE verre tilstand gjør meg vondt. Sliter med å tenke på annet nå. 

 

 

Er også livredd for at jeg møter en flott dame, også blir hun smittet (med kondombruk som kan skje) også forlater hun meg fordi hun tror jeg har vært utro eller får helt avsmak siden hun får herpes av meg :/ 

 

Anonymous poster hash: 7eb83...d17

 

 

Som sagt: det er enormt stor sjans for at en tilfeldig dame du møter allerede har herpes uten å vite det. Det er generelt sett veldig vanlig; det er mindre plagsomt enn å ha eksem.

 

Det smitter heller ikke med mindre du har utbrudd. Ikke klin med noen hvis du er forkjøla, og ikke pul noen mens du har herpesutbrudd. Ut over det: lev livet ditt og ikke tenk på det.

 

Anonymous poster hash: c9135...015

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

TS: Takker for svar, det beroliget meg litt... Men min frykt er at jeg får hyppige tilbakefall. Det jeg håper er at jeg ikke får flere utbrudd etter denne... Og det verste med det hele er at jeg har angst for det med en partner. Jeg har så lyst på kjæreste, en å gifte meg med og få barn med - men det å vite at jeg mest sannsynlig kommer til å smitte denne partneren og at hun vil oppleve herpes i kanskje en MYE verre tilstand gjør meg vondt. Sliter med å tenke på annet nå. 

 

 

Er også livredd for at jeg møter en flott dame, også blir hun smittet (med kondombruk som kan skje) også forlater hun meg fordi hun tror jeg har vært utro eller får helt avsmak siden hun får herpes av meg :/ 

 

Anonymous poster hash: 7eb83...d17

 

 

Som sagt: det er enormt stor sjans for at en tilfeldig dame du møter allerede har herpes uten å vite det. Det er generelt sett veldig vanlig; det er mindre plagsomt enn å ha eksem.

 

Det smitter heller ikke med mindre du har utbrudd. Ikke klin med noen hvis du er forkjøla, og ikke pul noen mens du har herpesutbrudd. Ut over det: lev livet ditt og ikke tenk på det.

 

Anonymous poster hash: c9135...015

 

 

TS: Takk... Er samme som fastlegen sa egentlig. Han sa at tenk på det som at du har utbrudd kanskje 10-20 dager av året og resten kan du være seksuelt aktiv. Han mente jeg ikke trengte å engste meg, men jeg tar det her så sykt tungt fortsatt. Har angst konstant nå og sover nesten ikke. Jeg tror det er fordi jeg har stort fokus på kjæreste og få barn, og tanken på å smitte noen med det her er så sykt kjipt. Jeg har helt panikk nå for at jeg aldri vil finne en partner og få barn med osv :( 

 

 

Anonymous poster hash: 7eb83...d17

Lenke til kommentar

 

 

 

TS: Takker for svar, det beroliget meg litt... Men min frykt er at jeg får hyppige tilbakefall. Det jeg håper er at jeg ikke får flere utbrudd etter denne... Og det verste med det hele er at jeg har angst for det med en partner. Jeg har så lyst på kjæreste, en å gifte meg med og få barn med - men det å vite at jeg mest sannsynlig kommer til å smitte denne partneren og at hun vil oppleve herpes i kanskje en MYE verre tilstand gjør meg vondt. Sliter med å tenke på annet nå. 

 

 

Er også livredd for at jeg møter en flott dame, også blir hun smittet (med kondombruk som kan skje) også forlater hun meg fordi hun tror jeg har vært utro eller får helt avsmak siden hun får herpes av meg :/ 

 

Anonymous poster hash: 7eb83...d17

 

 

Som sagt: det er enormt stor sjans for at en tilfeldig dame du møter allerede har herpes uten å vite det. Det er generelt sett veldig vanlig; det er mindre plagsomt enn å ha eksem.

 

Det smitter heller ikke med mindre du har utbrudd. Ikke klin med noen hvis du er forkjøla, og ikke pul noen mens du har herpesutbrudd. Ut over det: lev livet ditt og ikke tenk på det.

 

Anonymous poster hash: c9135...015

 

 

TS: Takk... Er samme som fastlegen sa egentlig. Han sa at tenk på det som at du har utbrudd kanskje 10-20 dager av året og resten kan du være seksuelt aktiv. Han mente jeg ikke trengte å engste meg, men jeg tar det her så sykt tungt fortsatt. Har angst konstant nå og sover nesten ikke. Jeg tror det er fordi jeg har stort fokus på kjæreste og få barn, og tanken på å smitte noen med det her er så sykt kjipt. Jeg har helt panikk nå for at jeg aldri vil finne en partner og få barn med osv :(

 

 

Anonymous poster hash: 7eb83...d17

 

 

TS: Ops den kom inne i din tekst. Her skulle det stå: 

 

TS: Takk... Er samme som fastlegen sa egentlig. Han sa at tenk på det som at du har utbrudd kanskje 10-20 dager av året og resten kan du være seksuelt aktiv. Han mente jeg ikke trengte å engste meg, men jeg tar det her så sykt tungt fortsatt. Har angst konstant nå og sover nesten ikke. Jeg tror det er fordi jeg har stort fokus på kjæreste og få barn, og tanken på å smitte noen med det her er så sykt kjipt. Jeg har helt panikk nå for at jeg aldri vil finne en partner og få barn med osv  :(

 

Anonymous poster hash: 7eb83...d17

Lenke til kommentar

TS: Skriver her bare for å få ut litt tanker... Setter pris på alle svar da. Føler jeg går inn i en depresjon nå... Har konstant angst og klarer ikke tenke på annet. Jeg var med moren min i dag og klarte ikke holde tårene inne, men klarte ikke fortelle henne det heller. Føler meg som en annen person, og klarer ikke legge dette fra meg. Jeg er veldig familiemenneske, så jeg blir helt deprimert av tanken å utsette en annen person for dette... :( Tenker at det blir umulig for meg å få dame da alle i denne generasjonen tenker på Herpes som ekstremt ekkelt... 

 

 

Leste på et forum at det var en som ikke hadde fått utbrudd på lenge, og han hadde hatt sex med dama si i 13 år uten kondom uten at hun har blitt smittet.. Håper jeg har så flaks :/ 



Anonymous poster hash: 7eb83...d17
Lenke til kommentar

 

https://uk.askmen.com/dating/online-dating-sites/best-dating-sites-for-people-with-herpes.html

 

Hva med å se etter en partner som allerede har det også?

TS: Setter pris på tipset, men det gjør at jeg føler meg enda mer nedfor egentlig når jeg tenker at jeg må finne en med samme kjønnssykdom for å finne kjærlighet... :(

 

 

Sitter her med angst og går rundt i sirkler med panikk... 

 

Anonymous poster hash: 7eb83...d17

 

 

*hudsykdom

Lenke til kommentar

https://uk.askmen.com/dating/online-dating-sites/best-dating-sites-for-people-with-herpes.html

 

Hva med å se etter en partner som allerede har det også?

TS: Men disse sidene er vel ikke for nordmenn? Fant en side (lovebug.no) men den virker ikke like proff som de amerikanske nettsidene. Kanskje jeg skal se om jeg kan finne en dame her... Kanskje det ikke er umulig å finne kjærligheten her. Og da vet jo den andre personen at begge har det, så slipper jeg å smitte til en annen :/ Bare litt redd for å se bekjente her... Samtidig får det meg til å føle meg mer som en "freak" og ekkel.

 

 

Sett flere tilfeller hvor den som er smittet ikke har turt å fortelle det, også hvis kjæresten blir smittet så later de som de ikke visste det eller innrømmer det. Det er nok vanskelig for en person som ikke har herpes å se for seg å ikke si det - men fy søren så vanskelig det er å skulle si det til en potensiell person du skal ha sex med... Det er ikke meldepliktig, men selvfølgelig så bør man si det moralsk sett. 

 

Anonymous poster hash: 7eb83...d17

Lenke til kommentar

En løsning kan være å vente med sex før dere blir så godt kjent at du føler du kan fortelle det til dem, så kan de ta det valget selv når de er blitt bedre kjent med deg, og da er det helt og holdent en ærlig sak og du burde ikke føle deg nedfor for at noen kommer til å si nei, for det er mange som vil se hvor flott du er mot dem og tenke at det er verdt sjansen. 

Lenke til kommentar

En løsning kan være å vente med sex før dere blir så godt kjent at du føler du kan fortelle det til dem, så kan de ta det valget selv når de er blitt bedre kjent med deg, og da er det helt og holdent en ærlig sak og du burde ikke føle deg nedfor for at noen kommer til å si nei, for det er mange som vil se hvor flott du er mot dem og tenke at det er verdt sjansen. 

TS: Men hvem venter med sex til man blir så godt kjent at man stoler på personen såpass til å si det? Ihvertfall ikke min generasjon, og det blir enda mer merkelig når det er gutten som utsetter det... Helt ærlig så skjer det relativt raskt at man har sex, før det blir mer seriøst... :/ 

 

Anonymous poster hash: 7eb83...d17

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...