Jump to content
TheDarkSycamore - SCM

De Episke bildene du har sett...

Recommended Posts

Her ser dere 13 år gamle Omayra Sanchez fra Colombia. I 1985 sørget et vulkanutbrudd nær hennes hjemplass for at en gjørmestrøm ødela alt på sin vei, deriblant flere hus. Omayra ble fanget i vrakrestene og ble sittende fast. I over 60 timer gjorde redningsmannskaper alt de kunne for å få henne løs i live. Men uansett hva som ble gjort klarte de ikke å få Omayra ut i fra gjørma.

Etter to dager døde Omayra, trolig av utmattelse.

Omayra_Sanchez.jpg

Mange år siden jeg først så dette bildet og det er et bilde som har brent seg fast som et av de nydeligste portrettene jeg noensinne har sett. 

dani_cover.jpeg

Naturligvis en nydelig modell, men brukbare portretter med pene modeller kan jo de fleste ta. Debi Diamond presterer dog her å kombinere en perfekt modell med perfekt posering, bakgrunn og bokeh. 

Øynene drar en umiddlebart inn, og siden kan en bruke timevis på å studere alt det andre rundt dette bildet - ikke minst siden ansiktsutrykket er like mystisk som Mona Lisa.

• Like 1

Dette bildet, sammen med earthrise som L4r5 postet er det som har gjort mest inntrykk på meg fra jeg var liten. Det første i sin tid til en interesse for fotografi, som senere har vært jobben min de siste ti årene. 

Aldrin_Apollo_11.jpg

• Like 1