Jump to content
steinjarle

Fisker lanserer EMotion: 143 kWh batteri og 640 kilometer rekkevidde

Recommended Posts

Hvorfor må den nye Roadsteren vente til 2020???

 

De har jo vist frem prototype av den på lik linje med denne bilen, og den har 200kWh batteri.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Jeg nominerer Fisker til prisen: "Mest malplasserte skjerm" (siden MTVs pimp my ride)

 

Den er jeg med på. En 27" egoskjerm som skal deles av de to i baksetet, fører vel til at begge får en rimelig dårlig opplevelse kontra å f.eks. gi dem hver sin 22". Da kunne de gjerne vært buet.

  • Like 1

Share this post


Link to post

De dørene ser jo usedvanlig praktiske ut...

 

Burde være lett å krype inn i setene med de dørene. Og er de elektriske, så er det heller ikke vanskelig å åpne de. Ei heller ser de ut til å slå så mye utover, så sikkert perfekt i en trang parkeringskjeller.

 

:-)

  • Like 1

Share this post


Link to post

 

De dørene ser jo usedvanlig praktiske ut...

Burde være lett å krype inn i setene med de dørene. Og er de elektriske, så er det heller ikke vanskelig å åpne de. Ei heller ser de ut til å slå så mye utover, så sikkert perfekt i en trang parkeringskjeller.

 

:-)

 

 

Jeg så en video av bilen på Youtube, og de dørene lar seg definitivt ikke åpne på parkeringsplasser med bredden vi ser her til lands... :)

Edited by Valotunk

Share this post


Link to post

Hadde vært fint om Tek kunne slutte å spamme om elbiler og heller gå tilbake til det mange av de originale leserne ønsker, som tester av hovedkort og andre PC deler. Det er nok elbil-spam på tu.no fra før.

  • Like 3

Share this post


Link to post

Så med 43% større batteri enn tesla, så klarer den kun 25% lengre rekkevidde?

Reagerer du også på at Teslaen har hele 257% større batteri enn Hyundai Ioniq, men klarer kun å kjøre 154% lengre?

Edited by keramikklampe
  • Like 3

Share this post


Link to post

Tek har blitt en dårlig avis etter at de slo seg sammen med vg.

 

Hva skjer med innholdet som er så savnet siden hardware.no / hw.no forsvant..

  • Like 3

Share this post


Link to post

Jeg nominerer Fisker til prisen: "Mest malplasserte skjerm" (siden MTVs pimp my ride)

 

Haha, Pimp my Ride kommer aldri til å bli slått.

Husker jeg ikke feil var det en episode hvor de plasserte skjermer under bilen, fordi eieren var så glad i å mekke bil ;)

Share this post


Link to post

 

 

De dørene ser jo usedvanlig praktiske ut...

Burde være lett å krype inn i setene med de dørene. Og er de elektriske, så er det heller ikke vanskelig å åpne de. Ei heller ser de ut til å slå så mye utover, så sikkert perfekt i en trang parkeringskjeller.

 

:-)

 

 

Jeg så en video av bilen på Youtube, og de dørene lar seg definitivt ikke åpne på parkeringsplasser med bredden vi ser her til lands... :)

 

 

Var det en av disse?

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=F7832cnzM_I

 

Synes nå ikke disse videoene eller bildet fremst i artikkelen viser at de går spesielt mye utover, ihvertfall ikke sammenlignet med en sideåpnet bil. Og en 4/5-seters med bare 2 dører blir jo direkte ille, da dørene er lengre og slår enda mer ut. Skal strekke meg til å si at den første videoen, der bilen vises oven og bakfra med dørene åpne, så kan det virke som "vingene" er langt bredere utslått.

 

Skjønner dog at dette er vanskelig å se, da litt av det samme ble diskutert vedrørende TMX sine "falconwings", mens praksis og videoer tatt i ettertid viste at de slo ut mindre enn de fleste biler med tradisjonelle dører, dog krevde de litt plass i høyden, som noen steder kunne være problematisk.

Share this post


Link to post

Det var den første videoen der ja. Synes det ser ut som de krever en del plass utover når de åpnes.

 

Problemet med disse dørene er at de har sitt "bevegelsesmønster" som de følger hver eneste gang de åpnes og lukkes. De krever en viss bredde som er lik hver eneste gang.

 

Vanlige dører kan en i det minste begrense åpningen på der hvor det er trangt mellom parkeringsplassene.

 

Model X sine dører ser ut til å kreve mindre plass sideveis og heller mer i høyden.

 

Anyway, det bekymrer meg ikke nevneverdig or jeg kommer ikke til å stå på bestillingslisten til Fisker... :)

Edited by Valotunk

Share this post


Link to post

Tek har blitt en dårlig avis etter at de slo seg sammen med vg.

 

Hva skjer med innholdet som er så savnet siden hardware.no / hw.no forsvant..

 

Helt enig! Savner virkelig Hardware relaterte stoff.

Blitt mindre besøk her, etter at VG kjøpte dem opp. Vi har da nok av Bil relaterte sider.

Trenger vi da alt om EL-biler hver dag her inne?

Det er da virkelig ikke nødvendig.

Share this post


Link to post

Så med 43% større batteri enn tesla, så klarer den kun 25% lengre rekkevidde?

 

Uten at jeg har satt meg inn i tallene, så regner jeg med at dette skyldes at batteriene også er med på å økte vekta til bilen, som jo gjør at man får mindre praktisk effekt ut av hvert batteri, desto flere man legger til.

Share this post


Link to post

Verdens største batteripakke i en elbil? Den nye Tesla rodster har 1000 km rekkevidde.

 

Du glemte å lese ferdig settningen? Der de skriver at det er frem til Roadstern til Tesla kommer på markedet.

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...