Gå til innhold

Fisker lanserer EMotion: 143 kWh batteri og 640 kilometer rekkevidde


Anbefalte innlegg

Jeg nominerer Fisker til prisen: "Mest malplasserte skjerm" (siden MTVs pimp my ride)

27-tommeren blir nok et tilvalg - et tungsolgt tilvalg. Da blir den ikke noe problem for de som ikke vil ha den.

 

Jeg så en video av bilen på Youtube, og de dørene lar seg definitivt ikke åpne på parkeringsplasser med bredden vi ser her til lands... :)

Vanlige dører kan en i det minste begrense åpningen på der hvor det er trangt mellom parkeringsplassene.

Helt enig, det er den desidert største designsvakheten etter min mening. Blir man parkert trangt inne når man er i butikken så kommer man seg ikke inn i bilen. Forsøkene på å krype inn på undersiden av døra må se ganske dumt ut.

 

Fin bil, bortsett fra den greia i fronten. Ødelegger hele utseendet.

Hva i fronten? Jeg synes fronten ser finere ut enn samtlige Teslaer.

 

Så med 43% større batteri enn tesla, så klarer den kun 25% lengre rekkevidde?

Uten at jeg har satt meg inn i tallene, så regner jeg med at dette skyldes at batteriene også er med på å økte vekta til bilen, som jo gjør at man får mindre praktisk effekt ut av hvert batteri, desto flere man legger til.

Ikke i dette tilfellet. eMotion skal ha faststoffbatterier med 2,5 ganger høyere energitetthet enn det som er vanlig i dag og i tillegg mindre behov for kjøling. Batteripakken til Tesla model S 85 kWh veier ca 600 kg. Batteripakken i denne vil i følge disse tallene veie rundt 350 kg.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

0-60 miles i timen (cirka 96,5 km/t) skal kunne gjøres unna på under tre sekunder.

 

Dette syns jeg var sånn ekstra superdårlig dårlig korekkturlesnink.

 

At tek har blitt verre etter giftermålet med VG er jeg ikke enig i. De var ræva lenge før det. De kvittet seg med de gode artikkelforfatterne (les; eldre), og det gikk nedover derfra. Det finnes fortsatt interessante artikler, men de dårlige trekker så langt ned at det er litt ekkelt. Men, det samme er sant med alle norske pr. i dag.

 

HW, var det egentlig så mye bedre da, annet enn innhold?

 

Sannheten er nok the-sverre slik at det ikke fins nok lesere av kvalitetsinnhold som er villige til å betale for det. ergo: tek, digi, dinsado, tu osv

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...