Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Ansett som en som har stjålet penger


killzoner

Anbefalte innlegg

Ble med en tilfeldig kar på nachspiel for et par helger siden, det var kun han og jeg på nachet. Plutselig for noen dager siden fikk jeg melding om at dama hans som hadde sovet i et annet rom hadde blitt frastjålet en viss sum penger hun hadde i lommeboken denne dagen. Syns det var veldig merkelig at han sier dette noen uker i etterkant, men jeg blir beskyldt for dette siden jeg var den eneste som var tilstede.

 

Jeg vet godt selv at jeg ikke har tatt noe og han truer meg med at dama hans skal anmelde meg til politiet, men sier det går bra hvis jeg betaler denne summen tilbake. Jeg føler at dette er utpressing.

 

Dette er vel ikke noe å være bekymret for, så lenge jeg vet at jeg er uskyldig? Tenker å blokkere nummeret.

Endret av killzoner
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det går bra, bare si til han at han kan anmelde alt han vil, du har ikke stjålet en krone, så i tilfelle du blir innkalt til avhør, så kan du si med 100% sikkerhet at du er uskyldig (så sant du er uskyldig). Da kan ikke dette slå tilbake på deg, og politiet vil ikke finne noen beviser mot deg heller.

 

Jeg anbefaler at du kutter kontakten med han fyren (blokkerer han som du sa) og prøver å unngå å gå på nach med random guys neste gang, hehe. Men spørs jo hvor full man er, tenker jo ikke alltid like klart når man er påvirket av alc. Poenget mitt er at det finnes masse rare folk der ute, spesielt om de er avhengige av noe annet enn alc..

Endret av Uaktuell
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det går bra, bare si til han at han kan anmelde alt han vil, du har ikke stjålet en krone, så i tilfelle du blir innkalt til avhør, så kan du si med 100% sikkerhet at du er uskyldig (så sant du er uskyldig). Da kan ikke dette slå tilbake på deg, og politiet vil ikke finne noen beviser mot deg heller.

 

Jeg anbefaler at du kutter kontakten med han fyren (blokkerer han som du sa) og prøver å unngå å gå på nach med random guys neste gang, hehe. Men spørs jo hvor full man er, tenker jo ikke alltid like smart når man er påvirket.

 

Jeg var kanon full, men syns likevel at det er merkelig at han tar kontakt to uker etterpå angående denne saken. Leste litt rundt at politiet kan ta fingeravtrykk og sikkert se på dette i forhold til lommeboken. Er ganske sikker på at jeg ikke har noe å bekymre meg for.

Lenke til kommentar

 

Det går bra, bare si til han at han kan anmelde alt han vil, du har ikke stjålet en krone, så i tilfelle du blir innkalt til avhør, så kan du si med 100% sikkerhet at du er uskyldig (så sant du er uskyldig). Da kan ikke dette slå tilbake på deg, og politiet vil ikke finne noen beviser mot deg heller.

 

Jeg anbefaler at du kutter kontakten med han fyren (blokkerer han som du sa) og prøver å unngå å gå på nach med random guys neste gang, hehe. Men spørs jo hvor full man er, tenker jo ikke alltid like smart når man er påvirket.

 

Jeg var kanon full, men syns likevel at det er merkelig at han tar kontakt to uker etterpå angående denne saken. Leste litt rundt at politiet kan ta fingeravtrykk og sikkert se på dette i forhold til lommeboken. Er ganske sikker på at jeg ikke har noe å bekymre meg for.

 

går nok bra skal du se, tror ikke han har "plantet" noen beviser. og hvis de finner fingeravtrykk, hva så? de må finne pengene også (vil jeg tro).

 

jeg tipper han er tom for penger og trenger noe cash til festing eller drugs, og eneste måten han ser å tjene lette penger på er å skremme/utpresse deg til å betale for at han ikke skal anmelde noe som egentlig aldri har skjedd :p han spiller på din frykt, men som sagt, så kan du nok bare slappe av og glemme hele han (blokker han) (Y)

Lenke til kommentar

Ble med en tilfeldig kar på nachspiel for et par helger siden, det var kun han og jeg på nachet. Plutselig for noen dager siden fikk jeg melding om at dama hans som hadde sovet i et annet rom hadde blitt frastjålet en viss sum penger hun hadde i lommeboken denne dagen. Syns det var veldig merkelig at han sier dette noen uker i etterkant, men jeg blir beskyldt for dette siden jeg var den eneste som var tilstede.

 

Jeg vet godt selv at jeg ikke har tatt noe og han truer meg med at dama hans skal anmelde meg til politiet, men sier det går bra hvis jeg betaler denne summen tilbake. Jeg føler at dette er utpressing.

 

Dette er vel ikke noe å være bekymret for, så lenge jeg vet at jeg er uskyldig? Tenker å blokkere nummeret.

 

100% sikker, brev i posten om 6 måneder der det står: henlagt på bakgrunn av bevisets stilling. Hvis han er dum nok til å orke å politianmelde.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Leilighet gjør tyv er et stygt munnhell, men det kan være ganske nyttig for deg. Det motsatte er en nyttig korrelasjon: Den som ikke trenger penger stjeler ikke penger.

 

I stedet for å komme med flåsete kommentarer og krav om bevis, bidra heller til å bygge ned mistanken mot deg ved å vise at du faktisk ikke har behov for penger.

 

Selv om du er uskyldig kan det fint bygges en sak mot deg på vitneforklaringene til fornærmede og denne nachspielfyren, og saken kan bli god nok til at du utsettes for ubehag som politiavhør selv om den kanskje ikke blir god nok til å være straffesak.

Endret av krikkert
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Plutselig for noen dager siden fikk jeg melding om at dama hans som hadde sovet i et annet rom hadde blitt frastjålet en viss sum penger hun hadde i lommeboken denne dagen. Syns det var veldig merkelig at han sier dette noen uker i etterkant, men jeg blir beskyldt for dette siden jeg var den eneste som var tilstede.

 

Er enig i at det virker lite plausibelt at det har tatt så lang tid å oppdage at pengane er vekk, eg synes også det skurrer dersom det er han som krever pengane på vegne av dama. Meiner dama også at ho har blitt fråstjålet pengane eller er det berre han som prøver å få deg til å betale?

Dersom ho også var full så er det vell minst like plausibelt at ho har brukt meir penger i fylla enn ho var klar over?

 

Frå eit personleg synspunkt så vurderer eg det slik at dersom du var tyven, så var risikoen uakseptabel høg med å stjele pengane frå dama i denne situasjonen for at det kunne være verdt det. Kva trur du hadde skjedd dersom typen til dama hadde oppdaga deg inne på rommet til dama hans? Faren for at du hadde blitt mistenkt for å forsøke å forgripe deg på dama hadde vært kjempestor, og ein slik mistforståelse hadde garantert resultert i at denne typen hadde blitt voldelig mot deg. Dersom ein ser at det står ein kar over dama di som er i ein hjelpeslaus tilstand så er ikkje fyrsteinntrykket at han sikkert har hendene på henne for å få tak i lommeboka.

 

 

Jeg var kanon full, men syns likevel at det er merkelig at han tar kontakt to uker etterpå angående denne saken. Leste litt rundt at politiet kan ta fingeravtrykk og sikkert se på dette i forhold til lommeboken. Er ganske sikker på at jeg ikke har noe å bekymre meg for.

 

Fingeravtrykk er nok lite aktuelt i ei slik sak. Det har nok gått såpass lang tid at lommeboka har blitt håndtert så mange gongar at eventuelle fingeravtrykk har blitt slitt vekk.

Lenke til kommentar

ikke hør på alt hysteriet her. Stå på ditt og si at du nekter å betale og værsågod å anmeld meg. 

 

Det som vil skje er at politiet enten vil ringe eller spørre om du kan komme til avhør, det som er viktig er at når du snakker med de så står du 100% på ditt, uansett hva de sier, det kan hende de til og med prøver seg på å gi en bot fordi de skjønner at saken blir henlagt. Si at du sov hele natten og ikke har tatt noe penger, stå på ditt 100%.

 

Det er ikke godt nok bevis at de rotter seg sammen mot deg, de må ha håndfast bevis og på en fest med alkohol kan penger forsvinne uten at man vet når.

 

Politiet orker ikke etterforske eller opprette en stor sak ut av denne bagatellen, så si alle saker med et tap under 30 000 blir henlagt, politiet har ikke nok ressurser til å bry seg om slike bagateller.

 

Jeg snakker av erfaring her, jeg ble politianmeldt av politiet en gang og de hadde veldig sterke håndfaste bevis, men jeg sto på mitt og 6 måneder senere fikk jeg brev fra politiet at saken var henlagt.

Endret av Janbanan123
Lenke til kommentar

Si at du sov hele natten og ikke har tatt noe penger, stå på ditt 100%.

 

Ikkje sei dette i alle fall.

Då snur du heile saka mot deg sjølv sidan det burde være svært lett å motbevise ein slik usann påstand. Både i form av at ein person kan bevitne at du var våken og på nachspiel, men også basert på tekniske bevis som at mobiltelefonen (sannsynlegvis) har vært i bruk den natta.

 

Så benekt og still deg uforståande til anklagen, men ikkje lyg for å styrke din sak, då kan du fort rote deg opp i ein situasjon der motparten blir ansett som meir truverdige enn deg fordi du lyger til politiet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Si at du sov hele natten og ikke har tatt noe penger, stå på ditt 100%.

 

Ikkje sei dette i alle fall.

Då snur du heile saka mot deg sjølv sidan det burde være svært lett å motbevise ein slik usann påstand. Både i form av at ein person kan bevitne at du var våken og på nachspiel, men også basert på tekniske bevis som at mobiltelefonen (sannsynlegvis) har vært i bruk den natta.

 

Så benekt og still deg uforståande til anklagen, men ikkje lyg for å styrke din sak, då kan du fort rote deg opp i ein situasjon der motparten blir ansett som meir truverdige enn deg fordi du lyger til politiet.

 

ja det er sant, ikke lyv, men sov han ikke den natten? Jeg trodde han sov, men hvis han ikke gjorde det så må han gjøre som du sier ja å fortelle sannheten.

Lenke til kommentar

ikke hør på alt hysteriet her. Stå på ditt og si at du nekter å betale og værsågod å anmeld meg. 

 

Det som vil skje er at politiet enten vil ringe eller spørre om du kan komme til avhør, det som er viktig er at når du snakker med de så står du 100% på ditt, uansett hva de sier, det kan hende de til og med prøver seg på å gi en bot fordi de skjønner at saken blir henlagt. 

 

Hvorfor i alle dager skulle TS ende opp med en bot??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...