Gå til innhold

Komplett.no/Elkjøp.no/Netonnet.no


Anbefalte innlegg

Har nå muligens funnet pc deler som skal kjøpe, ca 13k. Har nå sammenlignet pris og se på elkjøp at jeg kan spare ca 300 totalt, mens på netonnet kan jeg spare ca 450 istedet for å kjøpe på komplett. Hva burde jeg gå for? Har f.eks. netonnet et bra rykte, og jeg har egentlig mest lyst til å kjøpe fra komplett grunnet hvordan de er angående reklamasjoner/support osv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville styrt unna proshop, netonnet og cdon med mindre det  du skal kjøpe er en del tusenlappere billigere, multicom også hvis de ikke selger noe som er billigere en komplett.

 

Elkjøp skal du kjøpe ferdig pc gi oss mulighet å vurdere det, fordi selvbygd er alltid best.

Jeg har aldri hatt noe problemer med komplett, eneste som er litt tungvint er reklamasjon\åpenkjøp på pickuppoint. men slik er det. Ofte må man si man vil hente på picuppoint ellers velger komplett postnord dritten.

 

Selvfølgelig varer kundeopplevesen forskjellig, komplett har chat løsning men nå går det litt tregt ja. 20-30 i kø. Epost tar noen dager. Lenge siden jeg har kjøpt datautstyr fra netonnet og cdon.

 

Digitalimpuls er vel greiere men mindre lager og høyere priser, ikke alltid like god kundebehandling heller der, for det gjelder overklokking og delid av cpu og support med rasberrypi.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Komplett har blitt verre og verre i det siste med tanke på kundeservice. Jeg har aldri hatt problemer med Netonnet, faktisk så har de sendt meg ny vare to ganger uten å at jeg måtte sende tilbake den gamle som var defekt, noe jeg vil si er ganske bra kundeservice :)

 

 

Ville styrt unna proshop, netonnet og cdon med mindre det  du skal kjøpe er en del tusenlappere billigere, multicom også hvis de ikke selger noe som er billigere en komplett.

 

Elkjøp skal du kjøpe ferdig pc gi oss mulighet å vurdere det, fordi selvbygd er alltid best.

Jeg har aldri hatt noe problemer med komplett, eneste som er litt tungvint er reklamasjon\åpenkjøp på pickuppoint. men slik er det. Ofte må man si man vil hente på picuppoint ellers velger komplett postnord dritten.

 

Selvfølgelig varer kundeopplevesen forskjellig, komplett har chat løsning men nå går det litt tregt ja. 20-30 i kø. Epost tar noen dager. Lenge siden jeg har kjøpt datautstyr fra netonnet og cdon.

 

Reklamerte nylig på et tastatur kjøpt hos komplett for mange år siden, fikk nytt uten å måtte levere inn det gamle, synes kundeservicen til komplett er fantastisk. Elkøp er vel ikke like bra og netonnet har jeg ikke noe erfaring på så er det verdt å handle der for å spare ca 450 eller elkjøp for å spare ca 300

Lenke til kommentar

Komplett har har aldri vært problematiske med meg, men heller eksemplarisk snille.  Siste opplevelse med kundeservicen deres var full tilbakebetaling for hovedkort, CPU og GPU som døde brått.  Hovedkort og CPU var like under 5 år gamle, mens GPU var noe nyere.  Har ikke hatt behov for allverdens mange returer, men hver eneste en har vært fullstendig smertefri.

Lenke til kommentar

Hadde vel ikke gjort det selv hvis elkjøp\komplett sin picuppoint er nærmere deg. Koster fort 100 kr i frakt, så totaltsett ikke så mye å spare.

 

Hva vurder du å kjøpe?

 

https://www.komplett.no/wishlist/shared/36e88590-ad8b-4d97-ab1b-331c707018bc

 

Har elkjøp rett ved meg, men ikke komplett. La også merke til at komplett satt opp ram-men jeg hadde valgt med 100 kr og asus gtx 1060 6gb dual har de også satt opp nettopp med ca 200kr.

 

 

Jeg har hørt mer og mer negativt med Komplett og når kundeservicen er like bra og bedre andre steder så er det liten vits å betale mer for å handle hos dem.

 

Hvordan er da kundeservicen hos elkjøp/netonnet?

 

Komplett har har aldri vært problematiske med meg, men heller eksemplarisk snille.  Siste opplevelse med kundeservicen deres var full tilbakebetaling for hovedkort, CPU og GPU som døde brått.  Hovedkort og CPU var like under 5 år gamle, mens GPU var noe nyere.  Har ikke hatt behov for allverdens mange returer, men hver eneste en har vært fullstendig smertefri.

 

Er det verdt 200-400kr?

Lenke til kommentar

Jeg har hørt mer og mer negativt med Komplett og når kundeservicen er like bra og bedre andre steder så er det liten vits å betale mer for å handle hos dem.

Er vel bare her på Diskusjon.no jeg noen gang har hørt noe negativt. Kanskje det er her de missfornøyde kommer for å syte? :)

 

Bare gode erfaringer med Komplett siden 2001.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synes komplett generelt har blitt dårligere enn hva det var før, pickupsteder er blitt fjernet, postoppkrav er fjernet, fri frakt over 1000kr er fjernet, generelt mer dårlige tilbud på alt mulig diverse... de kan spare seg for 3 og 6 % tilbud... 

 

kundeservice er ok, fått penger tilbake for ødelagte produkter. 

Lenke til kommentar

Du hører mye raskere fra folk som er negative enn dem som er positive.. slik er det egentlig bare..
En butikk kan derimot se ut som har veldig mye negativt, men dersom du ser på brukermengden så sier det seg selv at det alltid være noe negativt med hvilken som helst butikk.

En butikk som ikke har en eneste dårlig anmeldelse ville jeg blitt skeptisk til da dette sjeldent lar seg gjøre.

Har handlet både fra komplett, netonet, power og elkjøp de siste årene. Er fornøyd med alle når det kommer til kjøp.
Med innlevering og "stress" så er det kun power jeg har hatt problemer med, men også her løste deg seg etterhvert. Fikk penge tilbake for en surface 3 etter 4 år etter jeg kjøpte surface 2 (Fikk 3`en etter end of life på 2`en)

Lenke til kommentar

 

Komplett har har aldri vært problematiske med meg, men heller eksemplarisk snille.  Siste opplevelse med kundeservicen deres var full tilbakebetaling for hovedkort, CPU og GPU som døde brått.  Hovedkort og CPU var like under 5 år gamle, mens GPU var noe nyere.  Har ikke hatt behov for allverdens mange returer, men hver eneste en har vært fullstendig smertefri.

 

Er det verdt 200-400kr?

 

Jeg synes definitivt at det er verdt såpass og mer til, spesielt med et grunnbudsjett på 13000.  For min del er vissheten om at jeg får god og effektiv behandling om noe går galt verdt minst en merpris på 10% over billigste alternativ.  Gjerne mer om dingsen jeg handler er viktig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...