Gå til innhold

Grandes omgang i åkeren med 16 åring


Gjest Slettet+3124

Anbefalte innlegg

Hvis du ikke mener det er sinnsykt å ut av det blå grabbe folk på kjønnsorganene så sier vi takk til deg. Fylla har aldri skylda, for du vet hvem som har skylda for fylla. 

 

Selvsagt har ikke fylla skylda. Men det er like selvsagt en forklaring på hvorfor ikke sinnsyke folk gjør dumme ting når de har drukket. Og nei, jeg mener fortsatt ikke det er sinnsykt. Edit: hadde de gjort det med fremmede på gata i edru tilstand så kunne en diagnose vært på sin plass.

 

Så må du gjerne si "takk til deg" til meg. :)

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Trump snakker om FRIVILLIG grabbing. 

 

Nja, like frivillig som Weinstein og Giske antar jeg.

 

 

Weinstein og Giske vet jeg ikke noe om. Er det bare frivillig sex mellom voksne så er det ikke noe å bry seg om. 

 

Trump sier at mange kvinner ikke har noe imot å bli klådd på av rike menn, og det har han rett i. Det betyr selvsagt ikke at man bør gjøre det uten å spørre. Om han har gjort det, hvem vet? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Alkoholen gjør bare at den genuine Trine kommer ut av skapet. Finnes nok av hyggelige mennesker som bare blir enda hyggeligere i fylla. Hun bør dømmes for handlignene sine som om hun var edru. Som du antyder bør straffen være mildere en for voldtekt, men den bør fortsatt være streng. 

Endret av VRK18
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Weinstein og Giske vet jeg ikke noe om. Er det bare frivillig sex mellom voksne så er det ikke noe å bry seg om. 

 

Enig igjen. Men det er altså der makten kommer inn. Muligheten for å beholde sin karriere i filmbransjen i bytte med å ikke fike til Weinstein, å ikke ødelegge for partiet ved fike til Giske, og hva nå disse damene så som motiv for ikke å fike til Trump.

 

Hvor grensen for voksne skal gå kan diskuteres. Men gutten vi snakker om var over den seksuelle lavalder, og han hadde voksne, slekt og venner der som visste hva som foregikk og som kunne grepet inn om de mente det var et overgrep. De valgte å la det skje, og gjorde ham i stedet til offer for litt godmodig mobbing etterpå. Borten Moe og de andre i bryllupet reagerte og reagerer ikke på sexen, de reagerer på Grandes historiefortelling i ettertid. Hadde hun holdt seg til at det var frivillig og en privatsak så hadde ingen av dem følt behov for å reagere. Så smart var hun  (og hennes rådgivere?) dessverre ikke, og derfor er vi der vi er i dag.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Alkoholen gjør bare at den genuine Trine kommer ut av skapet. Finnes nok av hyggelige mennesker som bare blir enda hyggeligere i fylla. Hun bør dømmes for handlignene sine som om hun var edru. Som du antyder bør straffen være mildere en for voldtekt, men den bør fortsatt være streng. 

 

Tenker du nå på grabbingen av folk som ikke samtykket, eller sexen med en 17-åring som gjorde det?

 

Grabbing av voksne mennesker er - antar jeg - ikke av en slik alvorsgrad at det blir reist tiltale uten at ofrene anmelder det. Spesielt om man gir seg når folk trekker seg. Og anmelde det har ingen gjort. Frivillig sex med en person over den seksuelle lavalder er heller ikke straffbart. Begge deler med eller uten promille. Så juridisk er her neppe noe straffbart.

 

Så i praksis tror jeg vi står igjen med om Solberg vil ha henne i regjering, om Venstre vil ha henne som leder, og om Grande vil være det. Så langt virker det som svaret er ja på alle tre spørsmål, og da betyr det nok at det blir slik. Og så kan vi være uenige om vi vil, men vi er ikke Solberg eller årsmøtet i Venstre eller Grande selv.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

 

Alkoholen gjør bare at den genuine Trine kommer ut av skapet. Finnes nok av hyggelige mennesker som bare blir enda hyggeligere i fylla. Hun bør dømmes for handlignene sine som om hun var edru. Som du antyder bør straffen være mildere en for voldtekt, men den bør fortsatt være streng. 

 

Tenker du nå på grabbingen av folk som ikke samtykket, eller sexen med en 17-åring som gjorde det?

 

Grabbing av voksne mennesker er - antar jeg - ikke av en slik alvorsgrad at det blir reist tiltale uten at ofrene anmelder det. Spesielt om man gir seg når folk trekker seg. Og det har ingen gjort. Frivillig sex med en person over den seksuelle lavalder er heller ikke straffbart. Begge deler med eller uten promille. Så juridisk er her neppe noe straffbart.

 

Så i praksis tror jeg vi står igjen med om Solberg vil ha henne i regjering, om Venstre vil ha henne som leder, og om Grande vil være det. Så langt virker det som svaret er ja på alle tre spørsmål, og da betyr det nok at det blir slik. Og så kan vi være uenige om vi vil, men vi er ikke Solberg eller årsmøtet i Venstre eller Grande selv.

 

Geir :)

 

 

Hva heter du igjen? Sliter med å huske.

Lenke til kommentar

Hehe var vel ment som en spøk (en dårlig en) Hva er årsaken til at du signerer hver eneste kommentar?

 

 

Gammel vane. Jeg vokste opp i en tid hvor man sto for sin mening, og det ikke fantes anonyme forum. (Det fantes ikke internett for oss vanlige dødelige.) Så da undertegnet man. Smilefjeset fulgte med fra en epostliste.

 

Så fortsatte jeg bare med det.jeg hadde faktisk tenkt å ta Geir som brukernavn her, når jeg registrerte meg for snart 14 år siden, men noen hadde vært før meg. Så da måtte jeg finne på noe, og fikk ideen fra en Tom Waits-CD.

 

Fikk faktisk en klage på den underskriften i sin tid. En som mente det var spam. Men forumets ledelse den gangen (før jeg ble det selv) mente at var greit, så da så. Og så har noen irritert seg på at jeg alltid smiler, folk som er sinte på meg misliker visst smilefjeset i svaret...  :wee:

 

Så det er grunnen.

 

Geir :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

Hehe var vel ment som en spøk (en dårlig en) Hva er årsaken til at du signerer hver eneste kommentar?

 

 

Gammel vane. Jeg vokste opp i en tid hvor man sto for sin mening, og det ikke fantes anonyme forum. (Det fantes ikke internett for oss vanlige dødelige.) Så da undertegnet man. Smilefjeset fulgte med fra en epostliste.

 

Så fortsatte jeg bare med det.jeg hadde faktisk tenkt å ta Geir som brukernavn her, når jeg registrerte meg for snart 14 år siden, men noen hadde vært før meg. Så da måtte jeg finne på noe, og fikk ideen fra en Tom Waits-CD.

 

Fikk faktisk en klage på den underskriften i sin tid. En som mente det var spam. Men forumets ledelse den gangen (før jeg ble det selv) mente at var greit, så da så. Og så har noen irritert seg på at jeg alltid smiler, folk som er sinte på meg misliker visst smilefjeset i svaret...  :wee:

 

Så det er grunnen.

 

Geir :)

 

 

Smiling er bra. Fortsett med det! :)

Lenke til kommentar

Latterlig å høre folk som skal unnskylde Grande Trine og bortforklare episoden med at det ikke er en skjevhet i maktforhold mellom de to involverte fordi de ikke var medlem av samme politiske parti eller organisasjon? Hallo? 

 

Dette er de samme folkene som gikk hardt ut mot Resett og bortforklarte påstandene som 'ondsinnede' rykter og sverting når de først kom ut som om det hadde vært ille om det var sant. Og når det så viste seg å være sant, så fant de visst en forklaring på det også.

 

Hvorfor ikke bare innrømme at hun har oppført seg ekstremt upassende og gått langt over streken?

 

I egenskap av å være en godt voksen person så er det naturligvis en skjevhet i maktforhold når du omgås mindreårige. Dette gjelder for vanlige mennesker utenfor offentligheten, men når den ene her i tillegg er en profilert politiker blir det definitivt ikke formildende. Her har vi en 17-åring som kanskje drakk alkohol for første gang. Leser dere beskrivelsen på Resett, så sa han noe som at han ville tøffe seg for kameratene sine, osv. 

 

Med andre ord: normal oppførsel for en person som enda ikke er godt nok voksen. Da har man gjerne problemer med å si fra og trekke egne grenser og da særlig i møte med VOKSNE personer. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Når dagens feministiske fløy bedriver utuktig omgang med dobbeltunge (pun intended) så synes jeg det er på sin plass å skvise ut skreien her på samme måten som Giske og Wathne ble på grunn av nettopp rykter og uten noen form for rettslig domsavsigelse eller høring. Dette handler om likestilling ikke sant?

 

Folk må da få lov til å ha omgang med hvem de vil uten at utenforstående skal kjeppjage dem som om vi hadde hatt en inkarnasjon av heksejakten, og frata andres frihet. Nei vent litt, det er NÅ de tar igjen ja... for all den tid de ikke fikk viljen sin til å bli behandlet som prinsesser på en vibrerende stake... /s

 

Jeg kuttet ut TV2, VG, DB, og alle de store avisene for lenge siden pga skjev fordeling av artikler som fremhever/tilbakehever mann/kvinne, stadig synkende journalistisk kvalitet på både tekst og kilder, clickbait-tekster og annet sex og rør.

 

Nei, snakker om å overreagere på grunn av rykter uten å tenke seg om litt! Og vi må slutte å snakke om at tenåringer flest ikke vet hva de gjør, for de vet veldig godt hva de gjør. Å argumentere for at de ikke utviklet nok ("godt nok voksen") eller ikke ser konsekvensen av sin handling - samme kan vel sies om flesteparten av vår befolkning?

Endret av herbiwere
Lenke til kommentar

Som så mange ganger før i politiker-skandaler har saken nå gått fra å dreie seg om selve hendelsen, til å dreie seg om løgn.

 

Grandes store feil er at hun har løyet om hendelsen til media og Erna. Hun gikk jo ut og sa at det var gutten som hadde vært den aktive part, og at hun motvillig hadde blitt dratt med i åkeren. Så viser det seg at det faktisk at hun var den som oppførte seg svært aktivt og upassende, ikke bare mot denne gutten, men også mot en rekke andre menn. Deretter utnytter hun en beruset 17-åring til sex slik at han gråter i etterkant. Det kommer også frem at Erna Solberg er blitt skriftlig varslet om hendelsen av minst en bryllupsgjest. Kanskje kunne Grande levd med den opprinnelige saken, men nå har hun løyet, som er en dødssynd for statsråder. De har landets høyeste ansvarsstilling, er helt avhengige av tillit og må være sannferdige.

 

Og, selv om jeg vet at andre har sagt dette før, må jeg bare si det selv også: Se for dere at en 38 år gammel mannlig stortingsrepresentant drikker seg dritings i et bryllup, roper "Nå skal jeg ha meg fitte!", for så å grabbe et titalls kvinner i skrittet uten foranledning. Deretter drar han med seg en 17 år gammel jente som er for full til å skjønne helt hva som foregår og har sex med henne. Rett etterpå kommer jenta tilbake til bryllupet gråtende, og angrer på det som er skjedd. Jeg kan si sikkert at denne mannen hadde 1) garantert vært ferdig i politikken, 2) høyst sannsynlig blitt tiltalt for voldtekt, og 3) hendelsen hadde ikke blitt bortforklart med at "intet maktforhold ble utnyttet grunnet forskjellig partimedlemskap".

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det et overgrep hvis en eldre og mer erfaren person kanskje til og med en med høy status seksuelt benytter seg av en yngre, uerfaren og beruset person som umiddelbart etterpå angrer og gråter og er fortvilet? Har det betydning for folks oppfatning av en slik situasjon om det er mann/jente eller om det er kvinne/gutt det dreier seg om? Er mange folk og store deler av media noen forbanna hyklere?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...