Gå til innhold

Grandes omgang i åkeren med 16 åring


Gjest Slettet+3124

Anbefalte innlegg

 

Helge Solum Larsen var siktet for voldtekt.

Han var under etterforskning av §193:

 

Riksadvokaten har også vurdert saken i henhold til paragraf 193, som gjelder misbruk av stilling eller posisjon for å skaffe seg seksuell omgang, men finner ikke grunnlag for at saken rammes av denne bestemmelsen

Var han siktet for voldtekt ville han ha blitt dømt for dette. Hun var 17 år og beruset.. det er det som er voldtekten her..

 

For en gangs skyld så er det faktisk detaljene irrelevante, da de for partiet Venstre, inklusive Trine, pekte mot hva media omtalte som voldtekt. Konteksten er ikke Trine som rakker ned en anmeldt for §193.

 

https://www.aftenposten.no/norge/i/rAWg3/Venstre-topp-anmeldt-for-voldtekt

 

Man kan jo undre hvorfor gutten ikke anmelder Trine for §193, siden man trekker paralleller mellom disse vidt forskjellige sakene.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det handler ikke om hva som er lov. Men det handler om moral, ikke min moral, men Grandes moral. Der hun peker og stigmatiserer andre i tilsvarende situasjon.

 

Og ikke minst hennes behandling av Solum Larsen. Han lå jo også med en full 17 åring..

Solum Larsen hadde et lederforhold til jenta, noe som gjør saken svært anderledes.

Jenta andmelte og han for voldtekt, noe som helt definitivt betyr at hun anser seg selv som et offer.

Solum Larsen gikk ut og innrømte at han var skyldig i et grovt tillitsbrudd.

 

Det er helt absurd å sammenligne disse sakene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Må bare humre av de som prøver å fremstille dette som en ikke sak. Kunne i utgangspunktet ikke vært mer enig, men dette er noe mediene og hylekoret helt og holdent har lagt opp til selv i måten de behandler og omtaler lignende saker, bare med motsatt kjønn. Som så mange andre har nevnt, tenk om dette var f.eks en mannlig FRP politiker som hadde seg med ei 16-17 år gammel jente, da hadde det vært sodoma og gomorra, og vedkommende hadde blir kjørt helt i senk av offentligheten.

Har du et eksempel, eller tror du ingen mannlig politiker har hatt seg med 16-17 åringer før?
  • Liker 2
Lenke til kommentar

WOW, Grande dikter her altså opp en rein løgnhistorie for å redde seg selv. Jeg hadde ikke hatt noe problem med denne saken om hun bare hadde vært ærlig og fortalt det som det var og blitt ferdig med det, men at hun gjør et frivillig samleie om til overgrep, der hun er offeret, er bare kvalmende. Håper denne saken får henne på hodet og ræva ut av Stortinget.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

WOW, Grande dikter her altså opp en rein løgnhistorie for å redde seg selv. Jeg hadde ikke hatt noe problem med denne saken om hun bare hadde vært ærlig og fortalt det som det var og blitt ferdig med det, men at hun gjør et frivillig samleie om til overgrep, der hun er offeret, er bare kvalmende. Håper denne saken får henne på hodet og ræva ut av Stortinget.

For ikke å snakke om at Venstre over hodet ikke har folkets støtte, og at hun derfor i utgangspunktet ikke har noe på Stortinget å gjøre.

 

Grunnen til at Venstre ikke har folkets støtte er ganske enkelt at Venstre fører en udugelig politikk.

 

Og Grande viser attpåtil at hun, som partileder, ikke eier integritet, dikter opp en overgrepshistorie hvor hun fremstiller sitt eget offer som en overgrepsmann, og hvor hun spiller "kvinnekortet" for å feie "ryktene" under teppet.

 

Hun er råtten tvers gjennom. Og nå er hun kulturminister. I førersetet for statens kringkastingsorgan.

Endret av Løgn
  • Liker 7
Lenke til kommentar

WOW, Grande dikter her altså opp en rein løgnhistorie for å redde seg selv. Jeg hadde ikke hatt noe problem med denne saken om hun bare hadde vært ærlig og fortalt det som det var og blitt ferdig med det, men at hun gjør et frivillig samleie om til overgrep, der hun er offeret, er bare kvalmende. Håper denne saken får henne på hodet og ræva ut av Stortinget.

 

17 åringen: "hvis statsministeren vil høre min versjon, så stiller jeg selvfølgelig opp."

 

Vel, burde ikke Solberg komme dette i møte, i og med at de respektives versjoner tydeligvis er på kollisjonskurs.

Her kan både TSG og Solbeg komme i en kinkig situasjon, om de forblir enige om å tviholde på en mulig oppdiktet versjon.  

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Må bare humre av de som prøver å fremstille dette som en ikke sak. Kunne i utgangspunktet ikke vært mer enig, men dette er noe mediene og hylekoret helt og holdent har lagt opp til selv i måten de behandler og omtaler lignende saker, bare med motsatt kjønn. Som så mange andre har nevnt, tenk om dette var f.eks en mannlig FRP politiker som hadde seg med ei 16-17 år gammel jente, da hadde det vært sodoma og gomorra, og vedkommende hadde blir kjørt helt i senk av offentligheten.

 

Har du et eksempel, eller tror du ingen mannlig politiker har hatt seg med 16-17 åringer før?

 

Hva med Søviknes?  Han var dog mye yngre selv også, men fikk til de grader kjørt seg i media. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

 

...tenk om dette var f.eks en mannlig FRP politiker som hadde seg med ei 16-17 år gammel jente, da hadde det vært sodoma og gomorra, og vedkommende hadde blir kjørt helt i senk av offentligheten.

Har du et eksempel, eller tror du ingen mannlig politiker har hatt seg med 16-17 åringer før?
Hva med Søviknes? Han var dog mye yngre selv også, men fikk til de grader kjørt seg i media.
Søviknes sin historie er ikke sammenlignbar. Dette er et utdrag fra jentas historie:

- Jeg var full, ganske full. Jeg vil vel kalle meg «dritings».

- Jeg vil ikke gå mer inn på hva som skjedde på det hotellrommet. Det var et overgrep, i hvert fall, hevder jenta.

- Etterpå heiv jeg på meg klærne og sprang ut. Jeg ble sittende sammenkrøket i gangen en stund, med skjørtet rundt knærne.

 

Har du et eksempel der begge var frivillige og fornøyde, men mannen blir hengt ut av media i ettertid?

Endret av WiiBoy
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Må bare humre av de som prøver å fremstille dette som en ikke sak. Kunne i utgangspunktet ikke vært mer enig, men dette er noe mediene og hylekoret helt og holdent har lagt opp til selv i måten de behandler og omtaler lignende saker, bare med motsatt kjønn. Som så mange andre har nevnt, tenk om dette var f.eks en mannlig FRP politiker som hadde seg med ei 16-17 år gammel jente, da hadde det vært sodoma og gomorra, og vedkommende hadde blir kjørt helt i senk av offentligheten.

 

Har du et eksempel, eller tror du ingen mannlig politiker har hatt seg med 16-17 åringer før?

 

Hva med Søviknes?  Han var dog mye yngre selv også, men fikk til de grader kjørt seg i media. 

 

 

Sikkert fordi det foregikk i parti-sammenheng. Søviknes dasket altså løs på jenta på Landsmøte i Fremskrittpartiets Ungdom. Da kommer maktforhold, tillitsbrudd, osv. på banen (slik som Giske-saken)

 

Mye løgn i partiledelsen var det også

 

https://www.vg.no/rampelys/bok/fremskrittspartiet/alvheim-alle-loey-i-soeviknes-saken/a/291810/

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dette kan ikke sammenlignes med overgrepene menn i politikken har bedrevet, der kvinnen har blitt overfalt/lurt eller angrer like etter hendelsen; dette var frivillighet fra begge parter. I tillegg var det noe som skjedde på privaten, ikke i parti- eller politisk sammenheng. Det er greit å skille privatliv og partiliv.

 

Dere må også huske at Skei Grande så mye yngre ut enn hun var for 10 år siden - det er faktisk mulig at 17-åringen trodde de var jevngamle. 

 

Bilde fra en artikkel i 2008. Kanskje litt uheldig med jakkevalget her.

tsg.jpg?resize=579%2C358&ssl=1

Lenke til kommentar

Kan hun være på vei ut av regjeringen mon tro? Synes den veldig pågående sms og telefonkontakten hennes overfor "gutten" vitner om at hun bare er opptatt av å redde eget skinn. :hmm:

 

Ikke noe galt skjedde (det var jo frivillig sex) så hun kunne bare holdt seg helt i ro. Allikevel virker hun å ville ha kontrollen over storyline fra A til B, altså typisk maktmenneske hun også.

 

Men sitter vel langt inne for Erna å evt. pælme henne ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

Om det er sant at hun forfalsker en overgrepshistorie så fortjener hun ikke bare å miste jobben, hun fortjener fengselstraff i tillegg. Det er nettopp det som er så jævlig motbydelig med det temaet her, folk lyger som det renner av seg.

Lenke til kommentar

"Trond Giske voldtatt av jente 16" Han hadde blitt latterliggjort. 

 

Grande prøver å spille offer, håper hun blir straffet for dette. 

 

Jeg ser egentlig ikke hva galt hun hara gjort - forutsatt at en ikke bruker Giske-saken som "stanard" for vurdering. Imidlertid, så kunne det blitt morsomt dersom hennes nærmeste konkurrent i Venstre begynte å bruke opplevelsene hennes for hva det var verdt i en maktkamp :-) Høytlesning på møte der en avtalte ikke å gjøre det, sterke ord på Facebook etc.

Endret av lada1
Lenke til kommentar

Det som irriterer meg med saken slik den er nå er at fyren hun var med gikk ut i media og avkreftet ryktene om at Grande hadde presset seg på han, nå virker det som at Grande utnytter denne situasjonen til å gjøre seg selv til offeret ved å påstå at han presset seg på henne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...