Gå til innhold

Slites mellom ny og gammel arbeidsplass.


Locrin

Anbefalte innlegg

Skitt pomfritt.


 


Ny arbeidsgiver krever at jeg starter hos dem 2. januar. Jeg følte jeg var meget tydelig under jobbintervju at jeg hadde 3mnd oppsigelsestid med mulighet for å redusere denne noe. Dette hadde gitt mulig oppstartstid rundt 1. februar.


 


 


 


 


Men det har visst gått hus forbi og de sier at tidligere arbeidsgivers ønsker ikke har noe å si for dem  :nei:


 


Det er fortsatt ikke funnet noen erstatning for meg på nåverende arbeidsplass. Jeg sa opp rundt 23. november så det er jo ikke veldig lenge siden.


 


 


Råd og erfaringer mottas med takk.


Endret av iStereo
La tilbake slettet innlegg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du ikke har en vital rolle og er på godfot med sjefen din, så kan du alltids høre om det er mulig å få gå tidligere. Evt, om du er drittsekk, så kan du gjøre som en tidligere kollega. Begynne å daffe, komme for sent til jobb, gjøre feil på jobben, slik at de ikke vil ha deg der lengre. Kanskje ikke det smarteste trekker though mtp brente broer osv..

Lenke til kommentar

Skitt pomfritt.

 

Ny arbeidsgiver krever at jeg starter hos dem 2. januar. Jeg følte jeg var meget tydelig under jobbintervju at jeg hadde 3mnd oppsigelsestid med mulighet for å redusere denne noe. Dette hadde gitt mulig oppstartstid rundt 1. februar.

 

 

 

 

Men det har visst gått hus forbi og de sier at tidligere arbeidsgivers ønsker ikke har noe å si for dem :nei:

 

Det er fortsatt ikke funnet noen erstatning for meg på nåverende arbeidsplass. Jeg sa opp rundt 23. november så det er jo ikke veldig lenge siden.

 

 

Råd og erfaringer mottas med takk.

 

Du har vell signert en avtale med ny arbeidsgiver? Forhold deg til denne. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dine forpliktelser til tidligere arbeidsgiver er oppsigelsestiden din som er kontraktsregulert. Har vært i samme situasjonen selv hvor ny arbeidsgiver maste, men valgte å være ryddig på dette og benytte tiden til å rydde mest mulig i løse tråder og dokumentere ting til nestemann. Din kommende arbeidsgiver hadde vel satt pris på det samme om du skulle forlate dem ?

Lenke til kommentar

@mafsa

 

Nå har jeg allerede klart å oppføre meg i over en mnd med oppsigelsestid så jeg tror ikke det er et alternativ :)

 

@Salvesen

 

Jeg har faktisk ikke signert kontrakt enda. Tenkte jeg skulle vente til jeg fikk vite endelig slutt dato for nåværende arbeidsplass før jeg signerte ny avtale. Jeg har takket ja til tilbudet om ny stilling på epost. I e-posten var det oppsummert kort om lønn og start dato (1. januar). Jeg tolket start datoen som en formalitet ettersom det var en liten sjangse for at jeg kunne begynne 1. januar. Det burde jeg antageligvis ikke gjort. 

 

@vidor

 

Dette er et veldig gyldig punkt og det plager meg litt. Jeg var veldig tydelig under jobbintervjuet på at jeg hadde 3mnd oppsigelsestid som muligens kunne forkortes noe.

Endret av iStereo
La tilbake slettet innlegg
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

 

Du har vell signert en avtale med ny arbeidsgiver? Forhold deg til denne. 

 

 

Jeg har faktisk ikke signert kontrakt enda. Tenkte jeg skulle vente til jeg fikk vite endelig slutt dato for nåværende arbeidsplass før jeg signerte ny avtale. Jeg har takket ja til tilbudet om ny stilling på epost. I e-posten var det oppsummert kort om lønn og start dato (1. januar). Jeg tolket start datoen som en formalitet ettersom det var en liten sjangse for at jeg kunne begynne 1. januar. Det burde jeg antageligvis ikke gjort. 

 

 

 

 

 

 

Ja, du har akseptert å starte 1 januar. Hvordan du kunne se det som en formalitet forstår jeg ikke. Du har nå to avtaler, hvor du må bryte en. 

Lenke til kommentar

@Salvesen

 

Du har rett i det. Det var et veldig hyggelig og uformelt intervju hvor jeg informerte om at jeg var fast ansatt i dag med 3mnd oppsigelsestid. De sa på sin side at det ikke hastet med oppstart, og at riktig kandidat var viktigere. Tolket derfor oppstart fra 1.januar som tidligste mullige oppstart ettersom resten av eposten var veldig kortfattet og uformell.

 

@Soseks

 

Neida, godt forslag. Det er faktisk det jeg holder på med nå. Vil jo helst ikke ha konflikt med noen av arbeidsplassene. Har snakket med nåverende sjef og hun skal ha intervjuer neste uke og kan ikke love mer enn det. Skal ringe nye? sjef snart og høre om vi kan få til en løsning som fungerer for alle.

 

@vidor

 

Delvis. Sjefen er en veldig forsiktig person og er kjemperedd for å bli stående i en situasjon hvor kun jeg kan løse problemet, noe som desverre skjer rett som det er ettersom jeg er den eneste på jobben med noenlunde teknisk kompetanse som trengs der jeg jobber.

 
Det eneste jeg kan komme på nå er en overgangsperiode hvor jeg jobber dobbelt der mulig og gir gamlejobben preferanse dager der det trengs i en periode.
Endret av iStereo
La tilbake slettet innlegg
Lenke til kommentar

Har du noe fleksibilitet med tidligere arbeidsgiver som f.eks å være tilgjengelig på telefon i en overgansperiode eller stille opp på kveldstid f.eks ?

 

Poenget er å finne kompromisser som fungerer for alle.

 

Delvis. Sjefen er en veldig forsiktig person og er kjemperedd for å bli stående i en situasjon hvor kun jeg kan løse problemet, noe som desverre skjer rett som det er ettersom jeg er den eneste på jobben med noenlunde teknisk kompetanse som trengs der jeg jobber.

 

Hvordan funker det i praksis med tanke på hvor raskt det trengs hvis noe oppstår? Er det slik at det ikke er verdens undergang hvis det ikke fikses på sekundet så går det jo an å ha en telefonordning som @vidor skriver. Det er jo kanskje ikke nødvendigvis slik at du må arbeide fulltid, altså at noen av oppgavene dine kan gjøres alikevel og du kan "trekke fra" de oppgavene og arbeide den tiden på det nye stedet.

 

Uansett så er det, etter min mening, i begge arbeidsgiverenes interesse å finne en god løsning for deg (og dem selv). Ingenting løser seg jo på en bra måte hvis du blir tvunget til å velge.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...