Gå til innhold

Hvilket spor skal jeg velge for SLI og 2x M2


Unleashed_

Anbefalte innlegg

Kjøpte nettopp dette kortet:
https://www.komplett.no/product/973359#

For og kunne kjøre SLI og ha utnytte av maks hastighet på 2 stk M2 disker

Men skjønner ikke helt hva som lønner seg og bruke

Jeg har en M2 slot på hovedkortet, samt et ekspasjonspor ved siden av ram en, hvor jeg kan sette i et kort som holder 2 stk M2 SSD

Om jeg forstår det riktig, så setter jeg Skjermkortene i PCI 1 og 3 sporet

M2 disken med operativsystemet i sporet på hovedkortet, og M2 disken for lagrinsplass i ekspasjonsporet?

Eller er Ekspasjonssporet raskere i og med det er en dimm2 slot ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

4 x PCIe 3.0 x16 (44-baners CPU (dobbelt x16-modus; trippel: x16, x16, x8-modus; kvadruppel: x16, x8, x8, x8-modus), 28-baners CPU (dobbelt x16, x8-modus; trippel: x8, x8, x8-modus))
1 x PCIe 3.0 x4

 

Så er vel samma i ditt tilfellet. Siden sporet har samme farge. Ville satt skjermkortene lengst fra hverandre og passe på at det blir luft i mellom for å ungå varme.

 

x8 er raskere en x4 PCI-e.

Så bruk 16x sporet hvis du har muliget.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Det beste er å skjekke manualen, der skal det stå hvilke spor som er PCIe 3.0 16x og eventuelt hvilke som er best for dual GPU konfigurasjon. 

Hovedkortet ditt har to M.2 så plasser SSDene dine her.

 

En viktig ting å passe på er PCIe lanes, CPUen din har x antall PCIe lanes, det står hvor mange i specsa. Mange CPUer har kun 16 lanes. For å kunne bruke SLI trenger hvert av kortene 8 lanes hver, altså begge må være i minst en 8x konfigurasjon. Men da er alt alle 16 lanesene brukt opp til GPUene, og ikke noe igjen til M.2. Derfor må du passe på at med denne konfigurasjonen må CPUen din ha mer enn 16 PCIe lanes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...