Gå til innhold

"Why I Don't Want to Become a Minority"


geita_

Anbefalte innlegg

Er jo pussig at de som klager mest på hvordan samfunnet endrer seg etter deres syn i feil retning, enten er opptatt med å kjøre Drosje eller henger i kommentarfelt det meste av døgnet.

Hvis dere tror at det endrer noe som helst, da får jeg bare ønske dere lykke til - for det trenger dere...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Virker som du ikke vet at barn av invandere, og demmes barn igjen ligner mer våre fødselsrates igjen?

Hva fertilitetsraten er for andre generasjon innvandre svarte vet du lite om. Men det ingenting som tilsier at den må være 1.5. F.eks. arabere i Israel har en fertilitetsrate på 3.

 

I tilegg så har innvandre ofte en fertilitetsrate som er høyere enn 2,5. Jeg gjorde en forenkling og sa at begge grupper har en fertilitetsrate på 2,5.

 

Og en "svart" kan generere like mye penger som deg om ikke mer pga sterkere fysikk.

Det er gjennomsnittet som betyr noe. Jeg prater ikke om individer.

 

Og hva definerer du som "hvit" og "svart". Om jeg fikk barn med min eks som er 50% brazil 50% norsk er dette "mix" da? Vil "Mix" generere fattigdom? nope. Generaliseringer. Meh why do i bother.

Om du ikke har forstått det, jeg delte det opp i to grupper for å vise et poeng. Man kunne ha delt det opp i 10 grupper med ulike parametere, men det ville ikke forandret konklusjonen i noen særlig grad. 

 

Men jeg har tenkt på det. Om en svart person, får barn med en hvit, så definerer jeg alle relaterte barn som blandet. Allikavel er andel blandete lav i alle scenarioer. Det betyr, vi er ikke på vei imot en smørje, vi er på vei imot et todelt samfunn hvor gruppen med høyest fertilitetsrate vil ta over.

Endret av Camlon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er mennesker som utgjør et samfunn.

Jeg har hittil hverken sett eller hørt om et samfunn utenfor norden jeg ser opp til eller ønsker å bo i.

Isåfall ville jeg bosatt meg der eller feriert der.

 

Norge og norsk samfunn, tradisjoner og levemåte er av de mest vellykkede i verden.

Vi topper rikmannsstatistikker og lykkebarometere. Hvorfor forandre på dette? Norden er verdens ledestjerne.

For å generalisere meget grovt: Vil du bo i Afrika? Sulte ihjæl eller bli drept av en kokainruset geriljasoldat på ti år? Nei.

Vil du bo i Asia? Velge mellom å være arbeidsmaur eller lutfattig? Nei.

Vil du bo i Russland eller Øst-Europa? Nei takk.

 

Er det noen som tror at det hjelper å flytte destruktive samfunn til produktive samfunn?

At å blande disse vil løse noen av verdens problemer?

Isåfall må det gjøres over et mye lengre tidsperspektiv enn hva vestlige myndigheter har sett for seg.

Vi ser jo i statistikken ført noen poster tilbake, at det historisk sett ikke er mange år før "innvandrere" er i flertall.

Vil det føre til at et av verdens svært få produktive samfunn sakte men sikkert synker ned til resten av verdens nivå enten det gjelder korrupsjon, konflikter, fattigdom og nød?

I bybildet og i statistikken er det tydelig at ikke bare innvandrere, men også barna av innvandrere skiller seg markant ut i kriminalitetsstatistikken.

Årsakene til dette er mange og komplekse men det forandrer desverre ikke realiten.

Sverige måtte nylig legge til mange "utsatte" områder på listen sin.

 

Jeg bare tenker at man burde kanskje stoppe opp litt å se an dette eksperimentet.

Jeg tror ikke det hjelper noe som helst å ta inn ti, tjue, eller hundretusener av flyktninger til Norden. Fordi det står fortsatt 70 millioner å venter på å komme inn, derfor blir bare en dråpe i havet.

 

Hva om vi blir like lutfattige som et eller annet elendig østblokkland? Innvandrere lopper statskassen for veldig mye mer enn enn nordmann. Oljeæraen er forresten over.

Tenk om det blir religionskrig og sharia.

Alle statistikker viser at den høye kriminalitetsstatistikken innenfor innvandrertette samfunn i Europa, vil spre seg til hele Europa slik at det blir normen. Vil de som stiller seg til venstre i norsk politikk virkelig dette?

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

 

Virker som du ikke vet at barn av invandere, og demmes barn igjen ligner mer våre fødselsrates igjen?

Hva fertilitetsraten er for andre generasjon innvandre svarte vet du lite om. Men det ingenting som tilsier at den må være 1.5. F.eks. arabere i Israel har en fertilitetsrate på 3.

 

I tilegg så har innvandre ofte en fertilitetsrate som er høyere enn 2,5. Jeg gjorde en forenkling og sa at begge grupper har en fertilitetsrate på 2,5.

Og en "svart" kan generere like mye penger som deg om ikke mer pga sterkere fysikk.

Det er gjennomsnittet som betyr noe. Jeg prater ikke om individer.

Og hva definerer du som "hvit" og "svart". Om jeg fikk barn med min eks som er 50% brazil 50% norsk er dette "mix" da? Vil "Mix" generere fattigdom? nope. Generaliseringer. Meh why do i bother.

Om du ikke har forstått det, jeg delte det opp i to grupper for å vise et poeng. Man kunne ha delt det opp i 10 grupper med ulike parametere, men det ville ikke forandret konklusjonen i noen særlig grad.

 

Men jeg har tenkt på det. Om en svart person, får barn med en hvit, så definerer jeg alle relaterte barn som blandet. Allikavel er andel blandete lav i alle scenarioer. Det betyr, vi er ikke på vei imot en smørje, vi er på vei imot et todelt samfunn hvor gruppen med høyest fertilitetsrate vil ta over.

Usa er på vei mot «et smørje», slowly but surely

 

In 1967, when miscegenation laws were overturned in the United States, 3% of all newlyweds were married to someone of a different race or ethnicity. Since then, intermarriage rates have steadily climbed. By 1980, the share of intermarried newlyweds had about doubled to 7%. And by 2015 the number had risen to 17%

http://www.pewsocialtrends.org/2017/05/18/1-trends-and-patterns-in-intermarriage/

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Usa er på vei mot «et smørje», slowly but surely

 

In 1967, when miscegenation laws were overturned in the United States, 3% of all newlyweds were married to someone of a different race or ethnicity. Since then, intermarriage rates have steadily climbed. By 1980, the share of intermarried newlyweds had about doubled to 7%. And by 2015 the number had risen to 17%

http://www.pewsocialtrends.org/2017/05/18/1-trends-and-patterns-in-intermarriage/

Ta en titt på uthevet ord. Dette inkluderer også ekteskap mellom hvite og hispanics. Hispanics er ikke en rase og det er fullt mulig å være hvit hispanic. Det er også andre grupper som bør bli slått sammen fordi det er nesten umulig å skille mellom dem. Andelen raseblandete nye ekteskap i USA er egentlig rundt 5 - 10%, ikke 17%.

 

Utenom innvandring fra latinamerika og asiatere så har USA veldig lav innvandring. USA er ikke på vei til å bli en smørje, demografien vil forandre seg marginalt fra dagens nivå.

 

article-2247119-167CC235000005DC-338_634

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Utenom de to største gruppene med innvandrere, så har de lav innvandring?

 

AtW

 

Som betyr at USA kommer til å forbli som idag med en litt høyere andel asiatere og hvit-asiatere, og en del flere hvite med latinamerikanske røtter.

 

Så beklager for å skuffe dere, men selv USA er ikke på vei til å bli en smørje. Hvordan tror du det da går med Europa?

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

 

Utenom de to største gruppene med innvandrere, så har de lav innvandring?

 

AtW

 

Som betyr at USA kommer til å forbli som idag med en litt høyere andel asiatere og hvit-asiatere, og en del flere hvite med latinamerikanske røtter.

 

Så beklager for å skuffe dere, men selv USA er ikke på vei til å bli en smørje. Hvordan tror du det da går med Europa?

 

 

Er det ikke litt underlig å trekke to hele verdensdeler ut av regnestykket? Ingenting er en smørje om du trekker ut det som faktisk blandes inn, så hva er argumentet for å gjøre det?

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

Som betyr at USA kommer til å forbli som idag med en litt høyere andel asiatere og hvit-asiatere, og en del flere hvite med latinamerikanske røtter.

 

Så beklager for å skuffe dere, men selv USA er ikke på vei til å bli en smørje. Hvordan tror du det da går med Europa?

 

 

Er det ikke litt underlig å trekke to hele verdensdeler ut av regnestykket? Ingenting er en smørje om du trekker ut det som faktisk blandes inn, så hva er argumentet for å gjøre det?

 

AtW

 

Jeg har ikke trukket dem ut, se uthevet tekst.

Lenke til kommentar

 

 

 

Som betyr at USA kommer til å forbli som idag med en litt høyere andel asiatere og hvit-asiatere, og en del flere hvite med latinamerikanske røtter.

 

Så beklager for å skuffe dere, men selv USA er ikke på vei til å bli en smørje. Hvordan tror du det da går med Europa?

 

 

Er det ikke litt underlig å trekke to hele verdensdeler ut av regnestykket? Ingenting er en smørje om du trekker ut det som faktisk blandes inn, så hva er argumentet for å gjøre det?

 

AtW

 

Jeg har ikke trukket dem ut, se uthevet tekst.

 

 

Det jeg kommenterte var følgende setning: 

 

Utenom innvandring fra latinamerika og asiatere så har USA veldig lav innvandring. USA er ikke på vei til å bli en smørje, demografien vil forandre seg marginalt fra dagens nivå. 

 

Som du selv sier, trekker man ikke ut de, så er de på vei mot mer smørje.

 

AtW

Lenke til kommentar

Ta en titt på uthevet ord. Dette inkluderer også ekteskap mellom hvite og hispanics. Hispanics er ikke en rase og det er fullt mulig å være hvit hispanic. Det er også andre grupper som bør bli slått sammen fordi det er nesten umulig å skille mellom dem. Andelen raseblandete nye ekteskap i USA er egentlig rundt 5 - 10%, ikke 17%.

 

Utenom innvandring fra latinamerika og asiatere så har USA veldig lav innvandring. USA er ikke på vei til å bli en smørje, demografien vil forandre seg marginalt fra dagens nivå.

Census Data er misførende fordi de ikke bruker besteforeldrenes rase og folk som er raseblandete ikke innrømmer de er raseblandete. Pew rapporten, som ikke bruker Hispanics som en rase viser hvor hurtig raseblandete andelen vokser I USA. Den vokser tre ganger fortere enn befokningvekst generellt.

 

The share of multiracial babies has risen from 1% in 1970 to 10% in 2013.3 And with interracial marriages also on the rise, demographers expect this rapid growth to continue, if not quicken, in the decades to come If current trends continue—and evidence suggests they may accelerate—the Census Bureau projects that the multiracial population will triple by 2060.

 

Det betyr at dagens 10% raseblandete fødsler blir 30% I 2060. USA er på vei mot et smørje.

ST_2015-06-11_multiracial-americans_00-0

http://www.pewsocialtrends.org/2015/06/11/multiracial-in-america/

Lenke til kommentar

Census Data er misførende fordi de ikke bruker besteforeldrenes rase og folk som er raseblandete ikke innrømmer de er raseblandete. Pew rapporten, som ikke bruker Hispanics som en rase viser hvor hurtig raseblandete andelen vokser I USA. Den vokser tre ganger fortere enn befokningvekst generellt.

The share of multiracial babies has risen from 1% in 1970 to 10% in 2013.3 And with interracial marriages also on the rise, demographers expect this rapid growth to continue, if not quicken, in the decades to come If current trends continue—and evidence suggests they may accelerate—the Census Bureau projects that the multiracial population will triple by 2060.

 

Det betyr at dagens 10% raseblandete fødsler blir 30% I 2060. USA er på vei mot et smørje.

 

Pew tar ikke med hispanics, men de tar fortsatt med white - american indian. Slår man sammen hispanics og white, så bør man egentlig gjøre det samme for american indian og hvit.

 

Jeg er også uenig i kritikken din. Det er vesentlig bedre å bruke hva folk selv-identifiserer seg med, enn å se på besteforeldrene. Om man ser en hvit person på gaten, så anser man den personen for å være hvit. Man sjekker ikke om en av besteforeldrene var american indian.

 

Og du gjorde store regnefeil når du kom fram til 30%.

- Du satte likhetstegn mellom antall og prosent, noe som er feil. Det får andelen til å falle fra 30% til 25%

- Du tok ikke med befolkningsvekst, det får andelen å falle videre fra 25% til 22%

- Du antok at økning i raseblandet befolkning er proposjonal med raseblandete fødsler, når den egentlig vil være lavere. Da faller antall raseblandete fødsler til under 20% i 2060.

 

Her kan du se fordelingen, bare 0.7% av USAs befolkning er en blanding mellom svart og hvit og 0.3% er asiat-hvit. Er det hva du kaller smørje?

 

ST_2015-06-11_multiracial-americans_00-0

Endret av Camlon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det jeg kommenterte var følgende setning: 

 

Utenom innvandring fra latinamerika og asiatere så har USA veldig lav innvandring. USA er ikke på vei til å bli en smørje, demografien vil forandre seg marginalt fra dagens nivå. 

 

Som du selv sier, trekker man ikke ut de, så er de på vei mot mer smørje.

 

AtW

 

Nei, jeg har aldri sagt om man ikke trekker dem ut, så er de på vei imot en smørje. Jeg skrev det motsatte, se sitat under.

 

"Som betyr at USA kommer til å forbli som idag med en litt høyere andel asiatere og hvit-asiatere, og en del flere hvite med latinamerikanske røtter.

 

Så beklager for å skuffe dere, men selv USA er ikke på vei til å bli en smørje. Hvordan tror du det da går med Europa?"

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Census Data er misførende fordi de ikke bruker besteforeldrenes rase og folk som er raseblandete ikke innrømmer de er raseblandete. Pew rapporten, som ikke bruker Hispanics som en rase viser hvor hurtig raseblandete andelen vokser I USA. Den vokser tre ganger fortere enn befokningvekst generellt.

The share of multiracial babies has risen from 1% in 1970 to 10% in 2013.3 And with interracial marriages also on the rise, demographers expect this rapid growth to continue, if not quicken, in the decades to come If current trends continue—and evidence suggests they may accelerate—the Census Bureau projects that the multiracial population will triple by 2060.

 

Det betyr at dagens 10% raseblandete fødsler blir 30% I 2060. USA er på vei mot et smørje.

Pew tar ikke med hispanics, men de tar fortsatt med white - american indian. Slår man sammen hispanics og white, så bør man egentlig gjøre det samme for american indian og hvit.

 

Jeg er også uenig i kritikken din. Det er vesentlig bedre å bruke hva folk selv-identifiserer seg med, enn å se på besteforeldrene. Om man ser en hvit person på gaten, så anser man den personen for å være hvit. Man sjekker ikke om en av besteforeldrene var american indian.

Folk selv-identifiserer ikke nødvendigvis basert på hvordan de ser ut og en del ønsker ikke å innrømme at de er raseblandete. Pew viser at hovedgrunnen til at flertallet raseblandete amerikanere ikke selv-identifiserer som raseblandete har ingenting å gjøre med hvordan de ser ut, men andre grunner som hvordan de «feel» raseblandete

 

Og du gjorde store regnefeil når du kom fram til 30%.

- Du satte likhetstegn mellom antall og prosent, noe som er feil. Det får andelen til å falle fra 30% til 25%

- Du tok ikke med befolkningsvekst, det får andelen å falle videre fra 25% til 22%

- Du antok at økning i raseblandet befolkning er proposjonal med raseblandete fødsler, når den egentlig vil være lavere. Da faller antall raseblandete fødsler til under 20% i 2060.

 

Censusen sier at andelen raseblandete blir 2,7 ganger større i 2060, ikke antallet (se grafen på innlegget ditt 29 desember). Hvis trenden fortsetter (0,21% økning i andelen raseblandete fødsler hvert år) blir andelen raseblandete fødsler noe rundt 20% men forskerne mener økningen blir ikke lineær, men økningen skal akselere. Andelen i 2013 (10 %)er også høyere fordi de ekskluderte barn som ikke bor med begge foreldrene og de som har besteforeldrer som ikke er av den samme rase

 

Her kan du se fordelingen, bare 0.7% av USAs befolkning er en blanding mellom svart og hvit og 0.3% er asiat-hvit. Er det hva du kaller smørje?

 

Jeg kaller barn som ble født i 2012 et smørje fordi de består av

3,6 % svart/hvit

2,4% asiat/hvit

2,9% andre

1,1 % Native american/hvit

Lenke til kommentar

Å da finner de noe annet å hate hverandre for. Kanskje adopterer dem Indias kastesystem

Hvis alle har den samme hudfargen, forsvinner rasediskriminering og integrering blir lettere. Det var hovedgrunnen til at europeiske innvandrere integrerte seg ganske fort, norsk amerikanere som snakket amerikansk uten aksent ikke så ut som fremmede eller annerledes fordi det ble umulig å skille dem fra andre europeiske amerikanere.
Lenke til kommentar

 

 

Å da finner de noe annet å hate hverandre for. Kanskje adopterer dem Indias kastesystem

Hvis alle har den samme hudfargen

:roll:

 

Ja hvis bare hvite begår selvmord på det flerkulturelle sverdet så vil jo alle verdens problemer løse seg.

Hvis makthaverne ikke diskriminerte ville mange problemer forsvinne også.
Lenke til kommentar

 

 

 

Å da finner de noe annet å hate hverandre for. Kanskje adopterer dem Indias kastesystem

Hvis alle har den samme hudfargen

:roll:

 

Ja hvis bare hvite begår selvmord på det flerkulturelle sverdet så vil jo alle verdens problemer løse seg.

Hvis makthaverne ikke diskriminerte ville mange problemer forsvinne også.

 

 

Om de har det så kjipt kanskje de skulle bare returnere til sine land og bygge dem opp istedenfor å dra oss ned.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...