Gå til innhold

Fem mobiltrender som tok av i året som har gått


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har lest rykter om at Sony skal komme med noen telefoner uten ramme. Så det er bare å glede seg.

 

Ellers så har dere rett i at kvaliteten på mobiler har økt. Det var ikke så veldig lenge siden dere kom med tydelig kritikk mot for eksempel kameraene på modeller i en viss prisklasse. Nå derimot er de store barnesykdommene nesten helt borte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Faktisk ikke så glad i disse tynne rammene jeg. Jeg vil gjerne kunne ha telefonen i hånda uten å komme borti skjermen hele tiden. Har en S7 Flat, og den får gjøre susen frem til Samsung kommer uten disse kurvede skjermene sine, som bare er en teit gimmick.

Endret av Slettet-BnKsB4Fg0P
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Håper samsung slutter med dette edge skjermen, greit nok mange liker dette men mye bedre med flat skjerm, men nå har jeg alltid likt note serien til Samsung og håper di kommer med begge deler. Sony har også et designed på traktene har sett litt av den og så temmelig rå ut, 2018 vil bli et rå smart klokke, tlf år osv osv

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

 

Og så håper jeg produsentene innser at hodetelefonutgang er fremtiden.

 

Dagens lille, takk takk :lol:

 

 

Minijacken er gull den. Jeg kjøper ikke telefon uten den.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Håper rammer vender tilbake, og de kommer seg vekk fra tåpelige skjerm forhold.

 

 

 

 

- Jeg er enig med deg når det kommer til rammer.

F.eks...

Ikke bare at de er der og at dem gjør mobilen litt bredere og litt eller lengre, men også at den blir litt tykkere rundt rammen.

Det gir særlig displayet en ekstra trygghet.

 

---

 

Når det kommer til "Oppløsning" og "Aspect Ratio", så har jeg ikke noe det, per se...

Men snarere det faktum at dem veldig sjelden nå lengre lager mobiler med mindre "Display-Size", relativt til "Oppløsning" og "Aspect Ratio".

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

 

 

Og så håper jeg produsentene innser at hodetelefonutgang er fremtiden.

 

 

 

 

 

Dagens lille, takk takk... :lol:

 

 

 

 

Minijacken er gull den.

Jeg kjøper ikke telefon uten den.

 

 

 

- Helt enig, den er gull verdt...

 

Jeg hadde ikke sagt noe om dem fjernet den og andre slike ting til fordel for større og kraftigere batteri.

Men istedet så gjør dem det som en unskyldning for å kunne lage enda tynnere og rammeløse mobiler.

 

<Facepalm>

Lenke til kommentar

skjønner egentlig ikke hvorfor folk klager så mye på mangel av hodetelefonutgang! Jeg bruker den aldrig! Hadde det vert et så stort problem hadde vel ikke iPhone 7 vert den telefonen som ble mest solgt hele 2017 og på andre plass iPhone 7 pluss! http://www.gadgetmatch.com/apple-iphone-7-best-selling-phone-world-q2-2017/ De fleste stereoanlegg er jo trådløse nå om dagen og hvis man ikke liker Apple sine hodetelefoner kan man jo bare bruke adapter!

Lenke til kommentar

skjønner egentlig ikke hvorfor folk klager så mye på mangel av hodetelefonutgang! Jeg bruker den aldrig! Hadde det vert et så stort problem hadde vel ikke iPhone 7 vert den telefonen som ble mest solgt hele 2017 og på andre plass iPhone 7 pluss! http://www.gadgetmatch.com/apple-iphone-7-best-selling-phone-world-q2-2017/ De fleste stereoanlegg er jo trådløse nå om dagen og hvis man ikke liker Apple sine hodetelefoner kan man jo bare bruke adapter!

 

De fleste stereoanlegg? Du mener trådløse høyttalere?

Stereoanlegg er for det meste kablet.

 

Det at Apple har de telefonene som selger mest har lite med minijack å gjøre. Tror du de hadde solgt mindre om de hadde en??

 

Joda, du kan bruke en adapter, men den koster, og er enda en ting man kan miste.

 

De aller fleste hodetelefoner, og alle bedre, bruker kabel. Så å støtte noe som ikke koster deg mer å putte i telefonen, og som ikke tar noen plass, virker bare logisk.

Spesielt når det å ikke støtte det skaper problemer.

 

Men de bør begynne å bytte til 4,4mm nå.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

skjønner egentlig ikke hvorfor folk klager så mye på mangel av hodetelefonutgang! Jeg bruker den aldrig! Hadde det vert et så stort problem hadde vel ikke iPhone 7 vert den telefonen som ble mest solgt hele 2017 og på andre plass iPhone 7 pluss! http://www.gadgetmatch.com/apple-iphone-7-best-selling-phone-world-q2-2017/ De fleste stereoanlegg er jo trådløse nå om dagen og hvis man ikke liker Apple sine hodetelefoner kan man jo bare bruke adapter!

 

Har aldri sett et trådløst stereoanlegg. Høyttalere derimot. Men et skikkelig stereoanlegg bruker kabler. Mine beste øretelefoner også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tullette ting mobilen ikke trenger: Fingeravtrykkleser, ansiktgjennkjenning, batteri limt fast inni mobilen uten mulgihet for å bytte.

Ting mobiler trenger, deksel for å dekke kameraene, mulighet for å koble fra mikrofonen, fulstendig kontroll over hvilke data de ulike appene får tilgang til og når.

Lenke til kommentar

 

2. Designtelefoner er ikke katastrofale lenger

 

Nei, men det er telefondesign generelt blitt i stedet. Det er helt tragisk å se på de endeløse rekkene av de kjønnsløse vi kaller mobiltelefoner i butikkhyllene. Hvor er kreativiteten? Hvor er nyskapingen? Er det revolusjonerende at en fingeravtrykkleser flytter seg fra under skjermen til under kameralinsen? Er det revolusjonerende at en telefon har 2,2 mm ramme, mens en annen har 1,7? Ikke pokker.

 

Hvor er qwerty-telefonene? Jeg vet bare om en skikkelig qwerty-Andriod på markedet for tiden. Hvor er det de virkelig slår seg løs designmessig? Ikke vet jeg.

 

Når det er blitt dramatisk at iPhone X har en skjerm som går helt til kantene, og "latterliggjort" for den lille leppa øverst - da har vi jaggu ikke mye å juble for.

 

Nokia 7280 var en dritt-telefon, men herregud så kul den var.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...