Gå til innhold

Tesla Model 3 har fått offisiell rekkevidde


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva med ladetider?

1. Normall-lading, tid, effektbehov

2. Hurtiglading, tid, effektbehov

3. Slitasje-faktor på batteri, ved hurtiglading.

Disse 3 faktorene er SENTRALE, dersom ikke sammenligning av EL-biler skal ende opp som ei sammenligning av EPLER & BANANER!

(med forbrukeren som den uopplyste, i bananrepublikken. Men pengene våre, vil dem ha ...)

Har TEK.no noen som helst av disse opplysningene?

Bryr man seg om forbrukernes informansjonsbehov, seriøst, så har man dem, og oppgir!

Så lenge spesifikasjoner på disse punktene ikke er standardisert internasjonalt, og oppgitt på et standard, lettfattelig og 100% sammenlignbar format, på disse så sentrale egenskaper ved en EL-bil, så er det IKKE seriøst, fullgodt informasjonsarbeid som bedrives.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva med ladetider?

1. Normall-lading, tid, effektbehov

2. Hurtiglading, tid, effektbehov

3. Slitasje-faktor på batteri, ved hurtiglading.

Disse 3 faktorene er SENTRALE, dersom ikke sammenligning av EL-biler skal ende opp som ei sammenligning av EPLER & BANANER!

(med forbrukeren som den uopplyste, i bananrepublikken. Men pengene våre, vil dem ha ...)

Har TEK.no noen som helst av disse opplysningene?

Bryr man seg om forbrukernes informansjonsbehov, seriøst, så har man dem, og oppgir!

Så lenge spesifikasjoner på disse punktene ikke er standardisert internasjonalt, og oppgitt på et standard, lettfattelig og 100% sammenlignbar format, på disse så sentrale egenskaper ved en EL-bil, så er det IKKE seriøst, fullgodt informasjonsarbeid som bedrives.

 

Enig!

Dette med el-biler er noe helt nytt for de fleste.

Eneste forbruker kan sammenligne med er hurtiglading på sin smartelefon. Og det heller gir ikke forbrukeren noen hint da det er store forskjeller på type batterier osv.

 

Standarder på slitasje på batteripakker for biler burde straks komme på banen som du selv sier.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva med ladetider?

1. Normall-lading, tid, effektbehov

2. Hurtiglading, tid, effektbehov

3. Slitasje-faktor på batteri, ved hurtiglading.

Disse 3 faktorene er SENTRALE, dersom ikke sammenligning av EL-biler skal ende opp som ei sammenligning av EPLER & BANANER!

(med forbrukeren som den uopplyste, i bananrepublikken. Men pengene våre, vil dem ha ...)

Har TEK.no noen som helst av disse opplysningene?

Bryr man seg om forbrukernes informansjonsbehov, seriøst, så har man dem, og oppgir!

Så lenge spesifikasjoner på disse punktene ikke er standardisert internasjonalt, og oppgitt på et standard, lettfattelig og 100% sammenlignbar format, på disse så sentrale egenskaper ved en EL-bil, så er det IKKE seriøst, fullgodt informasjonsarbeid som bedrives.

 

Bjørn Nyland mistet 4% på sin model S P85 etter 150 000 km, og han er en av de som hurtiglader veldig mye.

Så hadde han 5% på sin model X etter 130 000 km, der jeg antar han ladet enda mer med hurtiglader samt at han drar en henger som oftest når han kjører.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hva med ladetider?

1. Normall-lading, tid, effektbehov

2. Hurtiglading, tid, effektbehov

3. Slitasje-faktor på batteri, ved hurtiglading.

Disse 3 faktorene er SENTRALE, dersom ikke sammenligning av EL-biler skal ende opp som ei sammenligning av EPLER & BANANER!

(med forbrukeren som den uopplyste, i bananrepublikken. Men pengene våre, vil dem ha ...)

Har TEK.no noen som helst av disse opplysningene?

Bryr man seg om forbrukernes informansjonsbehov, seriøst, så har man dem, og oppgir!

Så lenge spesifikasjoner på disse punktene ikke er standardisert internasjonalt, og oppgitt på et standard, lettfattelig og 100% sammenlignbar format, på disse så sentrale egenskaper ved en EL-bil, så er det IKKE seriøst, fullgodt informasjonsarbeid som bedrives.

 

Hurtiglading er jo oppgitt. Og normallading er avhengig av kursen. Så spiller temperatur inn også.
Lenke til kommentar

Hei, det kan også være relevant å nevne i artikkelen at mye tyder på at rekkevidden er enda bedre en dette, faktisk målt til 334 miles eller 537km av EPA, men at Tesla selv ba om å redusere den offisielle rekkevidden til 310 miles, altså 499km.

 

Dette kan være et ønske fra Tesla for å ytterligere øke nøyaktigheten av den offisielle rekkeviden med tanke på normalt kjøremønster.

 

Se denne artikkelen for mer info: https://electrek.co/2017/10/26/tesla-model-3-range-charging-capacity-underselling-epa-document/

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva med ladetider?

1. Normall-lading, tid, effektbehov

2. Hurtiglading, tid, effektbehov

3. Slitasje-faktor på batteri, ved hurtiglading.

Disse 3 faktorene er SENTRALE, dersom ikke sammenligning av EL-biler skal ende opp som ei sammenligning av EPLER & BANANER!

(med forbrukeren som den uopplyste, i bananrepublikken. Men pengene våre, vil dem ha ...)

Har TEK.no noen som helst av disse opplysningene?

Bryr man seg om forbrukernes informansjonsbehov, seriøst, så har man dem, og oppgir!

Så lenge spesifikasjoner på disse punktene ikke er standardisert internasjonalt, og oppgitt på et standard, lettfattelig og 100% sammenlignbar format, på disse så sentrale egenskaper ved en EL-bil, så er det IKKE seriøst, fullgodt informasjonsarbeid som bedrives.

 

Tesla er et veldig seriøst. De lagde verdens største fabrikk og lager mere batterier enn alle fabrikker i verden til sammen. Bilene deres er noen av de raskeste. De er de første til å presentere elbiler med rekkevidde som er tilsvarende en 'gammel' bensinbil. Tesla skal ikke følge standaren. De setter standaren. Når det gjelder de små detaljene du snakker om så oppgir de ikke disse fordi de ikke kan love at disse detaljene er korrekte. Om du hadde noen forståelse for hvordan utvikling av ny teknologi fåregår, hadde du ikke vært overasket over noe slikt. De som forstår dette og har penger til det har forhåndsbestillt bilen. Faktisk har for mange forhåndsbestillt alle bilene frem til nå. Tesla har klart å selge alle bilene de kommer til å produsere ac en modell før de er ferdig med design. Dette er fordi de har bevist at de så godt som alltid leverer et godt produkt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva med ladetider?

1. Normall-lading, tid, effektbehov

2. Hurtiglading, tid, effektbehov

3. Slitasje-faktor på batteri, ved hurtiglading.

Disse 3 faktorene er SENTRALE, dersom ikke sammenligning av EL-biler skal ende opp som ei sammenligning av EPLER & BANANER!

(med forbrukeren som den uopplyste, i bananrepublikken. Men pengene våre, vil dem ha ...)

Har TEK.no noen som helst av disse opplysningene?

Bryr man seg om forbrukernes informansjonsbehov, seriøst, så har man dem, og oppgir!

Så lenge spesifikasjoner på disse punktene ikke er standardisert internasjonalt, og oppgitt på et standard, lettfattelig og 100% sammenlignbar format, på disse så sentrale egenskaper ved en EL-bil, så er det IKKE seriøst, fullgodt informasjonsarbeid som bedrives.

 

Skulle likt å sett disse tallene for alle de eksisterende el-bilene, men tviler sterkt på om de finnes i offisiell utgave. Så hvorfor du forlanger disse tallene fremsatt for TM3 hadde vært greit å vite.

 

Har en mistanke om årsak, men skal ikke spekulere. Derfor spør jeg.

 

Eller klarer du å fremsette de?

Lenke til kommentar

Tesla er et veldig seriøst. De lagde verdens største fabrikk og lager mere batterier enn alle fabrikker i verden til sammen. Bilene deres er noen av de raskeste. De er de første til å presentere elbiler med rekkevidde som er tilsvarende en 'gammel' bensinbil. Tesla skal ikke følge standaren. De setter standaren. Når det gjelder de små detaljene du snakker om så oppgir de ikke disse fordi de ikke kan love at disse detaljene er korrekte. Om du hadde noen forståelse for hvordan utvikling av ny teknologi fåregår, hadde du ikke vært overasket over noe slikt. De som forstår dette og har penger til det har forhåndsbestillt bilen. Faktisk har for mange forhåndsbestillt alle bilene frem til nå. Tesla har klart å selge alle bilene de kommer til å produsere ac en modell før de er ferdig med design. Dette er fordi de har bevist at de så godt som alltid leverer et godt produkt.

 

 

Du høres ut som en salgsrepresentant for Tesla.

 

Søker man opp Tesla og kvalitet så kommer man over litt av hvert på nettet, både diverse bilsider og forumnettsteder. Jeg kan gjerne linke litt for deg om du vil. :)

 

De fleste store bilskonsern er seriøse, inntrykket mitt er att Tesla har sitt å slite med når det kommer til "kvalitet" og finish, og har nok et stykke opp til Japansk og Tysk standard.

Endret av Simkin
  • Liker 3
Lenke til kommentar

EA189, det begynner å gammelt nå..  Har du andre eksempler? eller var det, det eneste du hadde å kontre med?

 

Elon Musk måtte late som han sov på produksjonsbåndet til Tesla pga kvalitetsproblemer, sier vel sitt..

 

Fikk "gleden" av å sitte inne i en Tesla P85 på fredag, jeg ble ikke akkurat imponert for å si det sånn. Det eneste dette bilmerket har å slå i bordet med er at de er eletriske å raske.

Endret av Simkin
  • Liker 1
Lenke til kommentar

EA189, det begynner å gammelt nå.. Har du andre eksempler? eller var det, det eneste du hadde å kontre med?

 

Elon Musk måtte late som han sov på produksjonsbåndet til Tesla pga kvalitetsproblemer, sier vel sitt..

 

Fikk "gleden" av å sitte inne i en Tesla P85 på fredag, jeg ble ikke akkurat imponert for å si det sånn. Det eneste dette bilmerket har å slå i bordet med er at de er eletriske å raske.

 

P85 er jo eldgammel...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja 2014 er lenge siden gitt.. :)

 

En Tesla er ikke akkurat en godt sammenskrudd tysker eller japse, værtfall ikke interiørmessig.

Ja det er en veldig gammel tesla, er utrolig mye som er endret. Og du har rett, det er en amerikaner.

 

Utrolig mange som kommer fra Tyskere og over til Tesla, lite folk som går tilbake. Men, tyskerne har absolutt sine sterke sider! Kom selv fra bmw.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...