Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Lærer og misbruk av makt?


Anbefalte innlegg

Hvis jeg googler "Kristian Røkke utdanning (eller grunnutdanning) rørlegger" så får jeg ingen treff. Står heller ingenting om det i Wiki-lenken. Så kanskje dette er den éne gangen du tar feil ^^, (men jeg bryr meg egentlig ikke)

 

Og med privatskoler, så kan man jo -nesten- si det som slike læreinstitusjoner hvor det koster en median årslønn for å komme inn.

Endret av Taurean
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det så galt å få en anmerkning?

 

 

 

Prøv å vær borte over flere dager fra jobben uten å gi beskjed til sjefen så får du se hva som skjer. 

Skole og jobb er ikke det samme. Man får ikke penger for å gå på skolen. Det er en indoktrinéringsinstitusjon, for at vi skal lære å sitte pent, ikke bryte regler, og følge systemet. Lurer på om Røkke lærte sine barn at det var farlig med anmerkninger og sånne ting. Men de ble vel sendt til privatskole, hvor de lærer å forvalte formuen. Samfunnet er urettferdig.

 

Uff ja det er forferdelig om folk lærer litt alminnelig høflighet, samt viser respekt for andre mennesker man samarbeider med. 

 

Eleven har også et visst ansvar for at samarbeidet på skolen går greit selv om han ikke tjener penger på å være der.

Endret av Reg2000
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva om han hadde blitt kidnappa, påkjørt og havna i koma eller falt ned i en brønn og glemt mobilen hjemme? Nei, fremdeles ikke gyldig grunn! ^^

 

Alminnelig høflighet .. for meg dreier seg mest om å oppføre seg ok i selve time/dynamikken/dialogen i klasserommet. Læreren bryr seg vel ikke nevneverdig om én elev mangler i klassen. Det er bare et kryss i boka, så går dagen videre. En million andre ting å tenke på. Så lenge man har erklæring fra rette autoritét, så mener jeg det burde være greit nok.

 

En lærer skal -lære bort kunnskap-, ikke være forelder nr 3.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis jeg googler "Kristian Røkke utdanning (eller grunnutdanning) rørlegger" så får jeg ingen treff. Står heller ingenting om det i Wiki-lenken. Så kanskje dette er den éne gangen du tar feil ^^, (men jeg bryr meg egentlig ikke)

Det er ikke mitt problem at du er for lat til å gjennomføre skikkelige søk (eller lyver om søkeresultatene, men la oss nå ikke anta at du er så nedrig). Første kildelenke på Wikipedia inneholder ordet "rørlegger" i overskriften.

 

 

En lærer skal -lære bort kunnskap-, ikke være forelder nr 3.

Det er din personlige oppfatning, som ikke deles av rammeplanen for skoleverket - eller formålsparagrafen i opplæringslova § 1-1.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...