Gå til innhold

KORTTEST: Bose QuietComfort 35 II


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte dette headsettet i går og Google Assistant har satt på mer enn en sang for meg gjennom et knappetrykk. Hva mener dere da når dere skriver at det ikke virker her på berget?

 

Har du språket på mobilen satt til engelsk? Det har jeg og det er ofte ting som "ikke virker i Norge" som virker på mobilen min.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg kjøpte dette headsettet i går og Google Assistant har satt på mer enn en sang for meg gjennom et knappetrykk. Hva mener dere da når dere skriver at det ikke virker her på berget?

 

Har du språket på mobilen satt til engelsk? Det har jeg og det er ofte ting som "ikke virker i Norge" som virker på mobilen min.

Hei - ja det har jeg faktisk. Tenkte ikke på det, men er sikker årsaken.

Lenke til kommentar

Jeg har Bose QC35, og kan ikke si meg strålende fornøyd. Den sliter mye med å finne bluetooth, spesielt når jeg veksler mellom flere enheter, som datamaskinen når jeg er på jobb, ipad når jeg ser en film på sofaen og mobilen når jeg kjører bil. Bruker en android-telefonen, og er mektlig lei av å høre denne kvinnestemmen si hva hun leter etter, og ikke klarer å finne mobilen som allerede er paret. Og når den finner så er det gjerne kun med ringelyd, men uten medielyd. Ofte må jeg pare på nytt. Drittlei, men liker støykanseleringen når det virker.

Lenke til kommentar

Hei, kan dere anbefale noen gode støydempende hodetelefoner til brillerbrukere? Er Bose et bra alternativ eller klemmer de for mye?

 

Jeg har brukt AKG N60NC en god del sammen med briller og det fungerer finfint for meg. De er 'on ear', altså går ikke rundt øret slik som QC35 og Sonyene.

Disse to har nok hakket bedre støydemping men AKG'en har god lyd er mye greiere å ha med seg.

Men som vanlig er det lurt å prøve hva som passer ditt hode og ører. :-)

Lenke til kommentar

Du kan regulere støydempingen i 1'ern også, men du må gjøre det i appen.

Her betaler du altså i praksis 1000 kr ekstra for å kunne bytte støydempingsprofil litt lettere

 

Kan nevne at 'medium' støydemping heter egentlig lav og fungerer veldig godt til sitt bruksområde, som er når det er mye støy fra vind, som når du er ute og går eller sykler. Det høres ut som en ubetydelig detalj men det er faktisk en veldig merkbar forskjell! Den senker også whitenoise nivået som er greit om det er veldig stille rundt deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei, kan dere anbefale noen gode støydempende hodetelefoner til brillerbrukere? Er Bose et bra alternativ eller klemmer de for mye?

 

Jeg sitter fortsatt med et sett Bose QC15, og selv om jeg har lyst på et trådløst sett, er jeg ellers godt fornøyd. Er brillebruker, og synes QC15 er svært behagelig. Sitter godt og klemmer ikke. Jeg tror nyere QC-versjoner er rimelige like i utforming og komfort.
Lenke til kommentar

Skjønner som de andre ikke helt hvorfor denne får anbefalt-stemplet. Den koster 3990 kr. Sony MDR-1000X til 2690 kr er så og si bedre på alle områder. Klarere diskant, mer og bedre bass (hvordan Bose beskrives som en hodetelefon med bass, er for meg ukjent. Den har ganske flat og "kjedelig" respons). Sony har også flere funksjoner, bedre navigering med knapper og touch og er på høyde på støykansellering.

 

Etter min mening er Bose et gjennomtenkt produkt som ikke når opp. 7/10 er passende når konkurrentene er bedre og rimeligere.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Skjønner som de andre ikke helt hvorfor denne får anbefalt-stemplet. Den koster 3990 kr. Sony MDR-1000X til 2690 kr er så og si bedre på alle områder. Klarere diskant, mer og bedre bass (hvordan Bose beskrives som en hodetelefon med bass, er for meg ukjent. Den har ganske flat og "kjedelig" respons). Sony har også flere funksjoner, bedre navigering med knapper og touch og er på høyde på støykansellering.

 

Etter min mening er Bose et gjennomtenkt produkt som ikke når opp. 7/10 er passende når konkurrentene er bedre og rimeligere.

 

Bose har jo alltid vunnet på støykanseleringen, de har alltid vært "dårligere" enn de andre ellers. Slik er det vell nå også. 

Lenke til kommentar

 

Skjønner som de andre ikke helt hvorfor denne får anbefalt-stemplet. Den koster 3990 kr. Sony MDR-1000X til 2690 kr er så og si bedre på alle områder. Klarere diskant, mer og bedre bass (hvordan Bose beskrives som en hodetelefon med bass, er for meg ukjent. Den har ganske flat og "kjedelig" respons). Sony har også flere funksjoner, bedre navigering med knapper og touch og er på høyde på støykansellering.

 

Etter min mening er Bose et gjennomtenkt produkt som ikke når opp. 7/10 er passende når konkurrentene er bedre og rimeligere.

 

Bose har jo alltid vunnet på støykanseleringen, de har alltid vært "dårligere" enn de andre ellers. Slik er det vell nå også. 

 

 

Nja, alt av tester (og det begynner å bli mange) fremhever at Sony MDR-1000X/XM2 har minst like bra støyreduksjon. Men Bose har vært hypet i mange år - ikke så lett å gi slipp på troen på at de er det eneste saliggjørende.

Lenke til kommentar

 

 

 

Nja, alt av tester (og det begynner å bli mange) fremhever at Sony MDR-1000X/XM2 har minst like bra støyreduksjon. Men Bose har vært hypet i mange år - ikke så lett å gi slipp på troen på at de er det eneste saliggjørende.

 

 

Alt som er best er alltid hypet ;) Men forøvrig godt mulig de har slått de nå, jeg har bare ikke fått det med meg i så tilfelle. 

Lenke til kommentar

Skjønner som de andre ikke helt hvorfor denne får anbefalt-stemplet. Den koster 3990 kr. Sony MDR-1000X til 2690 kr er så og si bedre på alle områder. Klarere diskant, mer og bedre bass (hvordan Bose beskrives som en hodetelefon med bass, er for meg ukjent. Den har ganske flat og "kjedelig" respons). Sony har også flere funksjoner, bedre navigering med knapper og touch og er på høyde på støykansellering.

 

Etter min mening er Bose et gjennomtenkt produkt som ikke når opp. 7/10 er passende når konkurrentene er bedre og rimeligere.

MDR-1000X er på tilbud i dag på Elkjøp for 2190kr,om jeg ikke tar feil. Anbefales. Brukes daglig her.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...