Gå til innhold

[Løst] AMD Ryzen 7 1700X Prosessor kjøpe nå eller vente?


LMH1

Anbefalte innlegg

Forstår ikke folk gidder en gang, jeg usikker på en cpu som koster 200 kr ekstra.

Godt mulig den ble kjøpt med power nyåpningen til 2000 kr. Er tydligvis noen raringer som ikke følger med på salg.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal oppgradere pc som brukes mest til gaming. Tenkte egentlig på 1600x, er det vits å gå for 1700x for 400 spenn mer?

Ryzen 7 prosessorene er egentlig veldig like.

 

1600 holder massevis for vanlig bruk og til gaming. Synes selv 1700 jeg har er bra, men cities skylines er veldig cpu-tung for min del.

 

Vet ikke hva du tenker på å spille, men en 1600 er mer en nok kraftig nok. Kommer mer ann på skjermkortet tbh. (Dette kommer selvfølgelig ann på hva du ønsker og spille.)

Lenke til kommentar

 

Skal oppgradere pc som brukes mest til gaming. Tenkte egentlig på 1600x, er det vits å gå for 1700x for 400 spenn mer?

Ryzen 7 prosessorene er egentlig veldig like.

 

1600 holder massevis for vanlig bruk og til gaming. Synes selv 1700 jeg har er bra, men cities skylines er veldig cpu-tung for min del.

 

Vet ikke hva du tenker på å spille, men en 1600 er mer en nok kraftig nok. Kommer mer ann på skjermkortet tbh. (Dette kommer selvfølgelig ann på hva du ønsker og spille.)

 

 

Det går mest på LoL, FM, ESO/Skyrim, The Witcher serien... har en RX 480 8gb. Kanskje det er bra nok med 1600x.

Lenke til kommentar

 

Vil selv oppgradere fra en 1700 til en 1800x x)

Det vil jeg påstå er veldig bortkastede penger. Overklokker du din 1700 vil du få omtrent samme ytelse som 1800x med mindre du har vært velig uheldig i silikon lotteriet da,

 

Prøvde og overklokke fra 3700 mhz boost til 3800 boost. Da barte svartner skjermen, etter det slettet jeg master programmet og cpu'en gikk tilbake til default values. Ser ingen grunn til og overklokke egt.

 

 

 

 

Skal oppgradere pc som brukes mest til gaming. Tenkte egentlig på 1600x, er det vits å gå for 1700x for 400 spenn mer?

Ryzen 7 prosessorene er egentlig veldig like.

 

1600 holder massevis for vanlig bruk og til gaming. Synes selv 1700 jeg har er bra, men cities skylines er veldig cpu-tung for min del.

 

Vet ikke hva du tenker på å spille, men en 1600 er mer en nok kraftig nok. Kommer mer ann på skjermkortet tbh. (Dette kommer selvfølgelig ann på hva du ønsker og spille.)

 

 

Det går mest på LoL, FM, ESO/Skyrim, The Witcher serien... har en RX 480 8gb. Kanskje det er bra nok med 1600x.

 

RX 480? 8 GB GDDR5? Spiller ingen rolle egt hva slags ryzen 7 cpu du tar da. En 1600 vil holde helt fint, men hvis du ønsker "det lille ekstra" kan du gå for en 1700 / 1700x.

Lenke til kommentar

 

Vil selv oppgradere fra en 1700 til en 1800x x)

Det vil jeg påstå er veldig bortkastede penger. Overklokker du din 1700 vil du få omtrent samme ytelse som 1800x med mindre du har vært velig uheldig i silikon lotteriet da,

 

Ingen som snakker om oc på ryzen, da er 8700K mye bedre. Den klarer du lett 4700.

Skal du klokke, velg intel.

Kjøpte ikke ryzen for at den klokker bra, men billig 8 core cpu. Får du 8 core cpu fra intel på 3600 til ca 4k :)

Lenke til kommentar

Hva er vitsen med å kjøpe 1700x når du har 1700?

Fordi jeg merker etter lengere bruk så blir 1700 ustabil i overklokking maskinen fryser eller henger seg.

Så er jo problemet vertfall på 1700 at 4x 3000 mhz får man ikke satt over 2666 mhz på ram uten maskinen henger seg. Nå har jo amd hatt rekke bios oppgraderinger. Det som også irriter meg er at Rysen bruker 100% last i oppstart, ganske sikkert på det ikke er samme med intel. Men jeg vil gjerne støtte AMD da jeg ønsker pc egnet til mest mulig også videoredigering. Bryr meg ikke om best mulig spill ytelse.  Men vil ha en cpu som ikke trekker så mye strøm.

 

 

Ingen som snakker om oc på ryzen, da er 8700K mye bedre. Den klarer du lett 4700.

Skal du klokke, velg inte

Hvis alle tenker som deg, vil AMD gå konkurs, da kan man lett se intel vil droppe å forbedre sine produkter hvorfor skal de bry seg? De gidder ikke i dag å bytte TIM kjølepasta gratis kun for å få bedre overklokking.

Uansett har AMD flere tråder. Skulle gjerne gått for Ryzen 9 hvis det ikke var så dyrt og ikke trakk så mye strøm.

Men ville vært fristende og heller leie pc.

 

Vil gjerne også ha svar på om Chipset er problemet med ram eller dere tror det fremdeles er bug i bios?

For AMD har hatt lenge problemet med de er så kresen på ram.

 

Hadde det vært flere tilbud på ryzen 7 1700 til 2000 kr på expert kunne jeg kjøpt 2 cpuer til, for overklokking.

Selv om cpuene degraderes raskt.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

 

 

Vil selv oppgradere fra en 1700 til en 1800x x)

Det vil jeg påstå er veldig bortkastede penger. Overklokker du din 1700 vil du få omtrent samme ytelse som 1800x med mindre du har vært velig uheldig i silikon lotteriet da,

 

Ingen som snakker om oc på ryzen, da er 8700K mye bedre. Den klarer du lett 4700.

Skal du klokke, velg intel.

Kjøpte ikke ryzen for at den klokker bra, men billig 8 core cpu. Får du 8 core cpu fra intel på 3600 til ca 4k :)

 

Ville gjerne OC'd min 1700, men fikk bare svart skjerm forrige gang så fjernet alt og gikk tilbake til default values. Snakket litt oppover om at jeg overklokket men fikk det ikke til, så jo noen snakket om oc ;)

 

Sett andre som har fått 1700 og andre ryzen 7 klokke hastigheten over 4.4 ghz men da har du utrolig mye kjøling og du vet hva du holder på med. (Forhåpentligvis!)

 

Det å skifte fra en non-k i5-4570 3.20 ghz (3.60 ghz boost) til en amd ryzen 7 1700 3.0 ghz (3.7 ghz boost) er endel forskjell.

 

Men nå vil jeg helst oppgradere til en 1800x for at cities skal gå bedre, kansje ikke noe stor forskjell men, da kan jeg ihvertfall multi-taske mer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har aldri fått svart skjerm på annet en minne\ram, men har problemet med cpuen fryser, da jeg kun endret FID, og prøvd 1.4 volt på cpu uten det hjelper, får ikke cpuen lenger stabil på 3.5 ghz. Det kun fryser windows 10 i explorer og fryser pcen i gaming, så antar cpuen var litt varm om sommeren.  Nå er den kun 30 grader så tempratur er vertfall ikke problem nå. Men tror cpuen er blitt litt degradert? Uansett betyr ikke cpu ytelse alt da jeg har ennå ikke skaffet GTX 1080. Men er jo litt morsom om vinteren og få litt varme da det er litt kaldere nå en sommeren. Bios er oppdatert, frusterende at alt instillinger blir tilbakestilt, så vet ikke om bios oppgraderinger gjør pcen mere ustabilt i overklokking? Eller er det ikke det som er problemet?

crosshair-efi-1280x1024.jpg

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

@LMH1 ditt problem är sannsynligtvis kylning. Du idlar 61 grader i bios. Med en ordentligt påsatt stock kylare skall du idla 33 grader i bios.

 

Sätt ned ram till 2666 eller helst 2133 innan du är färdig med cpu och kylning och ta ram därefter. Aldrig blanda bägge samtidigt om du inte är 100% säker på vad som är fel.

 

När du har fått på kylare och fläkt skall jag ge dig ett oppsett som du kan leva med men det kräver liten egeninnsats från dig först.

 

Sätt stock cpu, få ordning på kylning är prio.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...